IDEI DE AFACERI
AFACERI.IDEI.EXEMPLE.LEGISLATIE.FRANCIZE.PLANURI DE AFACERI.UMOR.SEX.SCRIPTURI . Mihai Daniel Omae Scripturi gratis: http://scripturi.3xforum.ro
Lista Forumurilor Pe Tematici
IDEI DE AFACERI | Reguli | Inregistrare | Login

POZE IDEI DE AFACERI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Cezi Profile
Femeie
23 ani
Vaslui
cauta Barbat
27 - 80 ani
IDEI DE AFACERI / IDEI DE AFACERI.PLANURI.STRATEGII.MANAGEMENT.RESURSE UMANE. / Franciza - cum o alegem pe cea mai buna?  
Autor
Mesaj Pagini: 1
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Exista numeroase criterii de a alege o franciza.Suntem inca la inceput de drum dar se prevede o dezvoltare exponentiala a francizei in Romania. Despre acest lucru vom vorbi alta data. Acum intrebarea este "Cum alegem o franciza" ?


Un prim criteriu este notorietatea. Trebuie aflat cit de mare este organizatia francizorului. Cite unitati de franciza au fost deschise, de citi ani functioneaza, cum arata unitatea prototip daca marca este cunoscuta si cit investeste francizorul in publicitate. In ce priveste notorietatea internationala un exercitiu util este sa gasiti francizorul in publicatia Entrepreneur sau mai simplu in Acolo toate aceste criterii sunt prezentate in cifre. Exemple de notorietate: Burger King, Taco Bell, Ziua

Feriti-va de un concept care nu este unic. Unicitatea nu se refera la ceva complet nou, pentru ca afacerile complet noi si viabile nu au priza pe termen scurt si mediu

Diferentierea de competitorii francizati sau nefrancizati se poate face prin o diferentiere a produselor sau serviciilor, un cost redus al investitiei, o strategie de marketing unica sau tinte diferite ale marketingului. O franciza de fastfood in domeniul kebabului sau al covrigilor daca ofera exact acelasi produs cu cel existent pe piata are de infruntat ambele tipuri de competitori in timp ce o franciza de tip Melibeea se lupta deocamdata doar cu Fornetti.

Knowhow-ul pe care il ofera francizorul trebuie sa fie usor transferabil.

Francizorul ofera know-how-ul in Manualele Operationale.Nu conteaza marimea manualelor. De pilda manualul operational al lui McDonalds cintareste 2 kg. Manualele si trainingul trebuie sa aiba abilitatea de a-I invata pe altii un sistem. O franciza trebuie, in general, sa fie capabila sa educe pe deplin un potential francizat intr-o perioada de timp relativ redusa. Consideram ca daca o afacere este atat de complexa incat nu poate fi explicata unui francizat in maximum in trei luni, deja atingem un punct critic. Unii francizori mai complecsi depasesc acest handicap prin canalizarea numai spre franchisee potentiali care sunt deja "educati" in domeniul lor.

O franciza buna de resurse umane, medicala sau de brokeraj de afaceri se va adresa numai francizatilor potentiali care au studii universtare in domeniile respective.

Costul francizei este un element foarte important si subtil in acelasi timp. Nu inseamna ca daca o franciza este foarte ieftina va avea o dezvoltare foarte mare. Vorbim aici de capacitatea unui potential francizat de a plati pentru franciza.

De pilda o franciza de club de fitness cum este Fitness Academy din Bucuresti cu o investitie de 75-200.000 Euro sau o franciza hoteliera de peste 1.5 milioane usd poate gasi clienti in rindul investitorilor de anvergura si a developerilor imobiliari. Nu acelasi lucru se poate spune despre francize de consultanta contabila sau agentie de brokeraj imobiliar cu investitie de 30.000 Euro . Acestea din urma se adreseaza unui alt segment de potentiali francizati cu experienta de birou diferit de primul prin capacitatea financiara.

Acesta este adevaratul test al francizei este dat de veniturile de pe urma investitiei. O afacere francizata trebuie, bineinteles, sa fie profitabila. Dar mai mult decat atat, o franciza trebuie sa aduca suficient profit dupa platirea taxei de franciza de catre franchisee. Profitabilitatea este intotdeauna relativa. Trebuie sa fie masurata cu investitia ca sa ofere un coeficient semnificativ. In acest fel, investitita in franciza poate fi masurata comparativ cu alte investitii cu risc comparabil care sunt in competitie cu respectiva franciza. Dupa semnarea unui accord de confidentialitate francizorul trebuie sa va puna la dispozitie toate cifrele ce reflecta perioada de amortizare a investitiei proiectiile bugetare, proiectiile de cash-flow, toate bazate pe performantele anterioare ale unitatilor francizate deja.

Relatia de cooperare francizor-francizat trebuie urmarita citind cu atentie contractul. Puteti fi siguri ca francizorul nu va oferi mai mult decit este scris in contract. Francizorii de succes se concentreaza pe construirea de relatii pe termen lung cu franchisee-ii lor care sunt mutual profitabile. Din nefericire, nu toate organizatiile francizate inteleg legatura care exista intre relatii si profituri. Relatiile de franciza puternice ii permit francizorului sa vanda francize in mod mai eficient, sa introduca schimbarile necesare in sistem cu mai multa usurinta si sa-I motiveze pe franchisee sa ofere un nivel consistent de produse si servicii clientilor lor.

Tendinte si conditii de piata Chiar daca nu sunt atat de mult un indicator al francizabilitatii cat un indicator general al succesului oricarei afaceri, aceste tendinte sunt cheia planificarilor pe termen lung. Creste piata sau se consolideaza? Cum va afecta aceasta afacerea dumneavoastra pe viitor? Ce impact va avea Internetul? Vor ramane relevante produsele si serviciile francizei in anii urmatori? Cum se descurca ceilalti competitori, francize sau nu? Si cum va afecta mediul competitional probabilitatea de succes a francizei dumneavoastra? Un exemplu foarte simplu este cel al unui francizor grec care distribuie casete video in coditii extrem de avantajaose. I-am declinat oferta de implementare din motivul clar pt toata lumea ca timpul casetelor video a trecut.

Potentialul financiar al francizorului. Desi francizarea este un mijloc de extinderea unei afaceri cu costuri reduse, totusi ea nu este un mijloc de expansiune "fara costuri". Un francizor are nevoie de capital si de resurse pentru a implementa un program de franciza. Resursele necesare pentru a implementa initial o franciza variaza in functie de scopul planului de expansiune. Daca o companie cauta sa vanda doar citeva francize francizarea se poate realiza la costuri mai mici. Pentru francizorii care tintesc o expansiune nationala, costurile initiale pot creste. Si odata ce se adauga costurile de, marketing si personal, costurile initiale urca si mai mult. De foarte multe ori francizorul roman subestimeaza costurile sale. Aceasta ii aduce deservicii nu numai lui, dar si francizatilor care vor


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 18 ani
   
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
WSI INTERNET CONSULTING & EDUCATION
O "Solutie Internet" de la WSI reprezinta mult mai mult decât un simplu website. Aceasta include numeroase servicii de consultanta, proiectare, dezvoltare, gazduire, optimizare, programe de training si de asistenta pe probleme de marketing online. Detalii in fisa de retea WSI!

[ 23 Martie 2006 ] ACADEMIA FRANCIZEI
Incepeti cu o auto-evaluare! Apreciati daca sunteti persoana potrivita pentru a deveni francizat. Pentru a incepe o afacere ca francizat este necesar sa va faceti o auto-evaluare sincera si complexa. Care este rolul unei astfel de evaluari? Ea va ajuta sa aflati daca avei profilul unei persoane care sa pornesca o franciza.
>

[ 31 Martie 2006 ] PRINCESS-PATISERIE REGALA
Princess se dezvolta in sistem de franciza!Princess ofera produse de patiserie delicioase! Daca sunteti interesat de un parteneriat cu noi, aici veti gasi tot ce va intereseaza pentru a putea porni o franciza pentru comercializarea produselor oferite de noi:  sau completati o fisa de candidat la franciza!

[ 30 Martie 2006 ] MALL IN TARGU-MURES
Pana la sfarsitul lunii martie 2008, in centrul orasului Targu-Mures se va construi un nou mall in valoare de 15 mil euro, cu o suprafata de 15.000mp si structurat pe 5 nivele.

[ 29 Martie 2006 ] AFACEREA - NEWSLETTER CCIB
Newsletter AFACEREA- al Camerei de Comert si Industrie a Bucurestiului este on-line.
Vizitati: si cititi un interviu interesant cu un francizat HIRSH!


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 18 ani
   
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Doriti sa va dezvoltati propria afacere in sistem de franciza? Trimiteti un mail la contact[et]observatorulfrancizei.ro sau apasati


va prezentam 6 marci

Melibea Market are sediul in Suceava si este o societate cu capital integral privat.
De la infiintare, in anul 1994, Melibea Market a urmarit dezvoltarea afacerii si impunerea produselor si a marcii pe piata regionala si nationala de patiserie.
Astfel, ca dupa 10 ani de activitate, Melibea Market detine puncte proprii de desfacere a produselor de patiserie, dotate cu utilaje moderne si adaptate standardelor de comert civilizat si 52 de unitati francizate in intreaga.

Proprietarul care cumpara franciza “Hirsh� - rancizatul(utilizatorul/beneficiarul de franciza), primeste dreptul de a folosi marcile comerciale, urmeaza un curs de agent imobiliar si unul de francizat, dupa care incepe munca pentru organizarea propriei sale agentii “Hirsh�. Click aici


Serviciile care fac obiectul de baza al francizei sunt cele de administrare de personal si salarizare.
Acest pachet de servicii destinat cu precadere firmelor mici si mijlocii a fost lansat de Smartree in 2002 si s-a impus deja pe piata romaneasca, atragand o suita de clienti de referinta: Nestle, Banca Transilvania, Microsoft, Aectra, Philips, SGS, Biofarm, Flanco, Motoractive, Estima Finance, Danone etc. Click aici

Go Micro ofera servicii de informatica la domiciliu si pe site pentru intreprinderile mici si mijlocii. Serviciile oferite de firma Go Micro includ asistenta (inclusiv telefonica), instalare, depanare si securitate. Click aici

In coffee-shop-urile sale din Romania, Gloria Jean’s aduce si romanilor peste 50 de sortimente de cafele si o gama variata de ceaiuri fine si cacao. Aici cafeaua poate fi servita la mese sau cumparata in pahare speciale tip “take away�. Click aici

Marca Motor Jeans este cunoscuta pe plan national si international, fiind renumita atat prin designul deosebit al produselor cat si prin calitatea acestora.
Gama de produse este foarte variata, cuprinzand pantaloni, tricouri, bluze, camasi, pulovere, geci, fuste, rochii si accesorii. Click aici


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 18 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la