IDEI DE AFACERI
AFACERI.IDEI.EXEMPLE.LEGISLATIE.FRANCIZE.PLANURI DE AFACERI.UMOR.SEX.SCRIPTURI . Mihai Daniel Omae Scripturi gratis: http://scripturi.3xforum.ro
Lista Forumurilor Pe Tematici
IDEI DE AFACERI | Reguli | Inregistrare | Login

POZE IDEI DE AFACERI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
brunetyk_20
Femeie
20 ani
Vrancea
cauta Barbat
21 - 47 ani
IDEI DE AFACERI / PROPUNERI DE AFACERI - PREZINTA-TI FIRMA SAU OFERTA. / PLAN DE AFACERI ?!  
Autor
Mesaj Pagini: 1
bla bla
Membru nou

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3
Va propun ca fiecare (cine poate) sa posteze cateva modele de planuri de afacere din orice domeniu. Nu toti gasim ceea ce ne dorim pe internet.. poate nu stim sa cautam bine .. voi incepe eu prin postarea a 2 modele     

pus acum 15 ani
   
bla bla
Membru nou

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3
1

Gradinita particulara
Plan de afacere
1. Sinteza planului de afacere
Ř Scopul planului de afacere este:
· Dobândirea unei imagini pertinente a pietei pe care vom evolua,
a competitorilor pe care îi vom avea si pentru a ne da seama
daca ideea noastra de afaceri este fezabilă din punct de vedere
financiar.
Ř Oportunitatea afacerii
· In Municipiul Bucuresti, in acest moment, este un deficit de
10.000 de locuri pentru prescolari.
· Datorita cresterii nivelului de trai si lipsei locurilor parintii sunt
dispusi sa plateasca mai mult pentru a le oferi copiilor lor
conditii cat mai bune de educatie.
· In sectorul 3 numai 58% dintre copii au locuri in unitatile de
invatamant prescolar.
· Cresterea exigentei parintilor referitoare la educatia copiilor.
Ř Solutia la aceste oportunitati ar fi infiintarea unei gradinite particulare, in sectorul 3,
care sa ofere parintilor o alternativa a invatamantului prescolar de la stat si sa le ofere
copiilor o educatia cat mai buna.
Ř In acest moment firma nu exista
2
Ř Descrierea serviciului oferit
Înfiinţarea unei grădiniţe particulare, are ca scop dezvoltarea unui învăţământ particular,
bine pus la punct, adaptabil preferinţelor părinţilor, începând de la nivelul copiilor preşcolari.
Creşterea eficienţei personalului din România înseamnă timp investit de către angajatul
român în pregătire, în a deveni mai competent. Acest lucru înseamnă în prezent mai puţin
timp investit în familie. Oamenii sunt din ce în ce mai ocupaţi. În acelaşi timp fiecare doreşte
să ofere maximum familiei. Au crescut exigenţele referitoare la pregătirea copiilor odată cu
accesul la informaţii.
Oamenii sunt din ce în ce mai dispuşi să plătească pentru un serviciu de educaţie de
calitate, în care copilului să i se urmărească evoluţia, să fie testat şi să fie tratat individual.
Acestea sunt premisele din plan social care creează în plan economic premisele dezvoltării
sectorului de grădiniţe private.
Serviciile de bază oferite prin intermediul grădiniţei vor fi: educaţia, servirea mesei,
pauza de somn şi transportul copiilor la şi de la domiciliu. Fiind vorba de copii, părinţii sunt
preocupaţi în primul rând de condiţiile de igienă şi calitatea produselor alimentare servite
copiilor. De aceea o mare parte din investiţia pentru grădiniţă va fi concentrată în amenajarea
ei şi în utilarea acesteia. O parte din investiţii trebuie să fie orientate spre achiziţia de jocuri,
cărţi, etc.
Pentru a avea succes trebuie implementate şi strategia de promovare şi preţ. Vom
oferim condiţii de excepţie, ne vom adresa clasei de top (manageri, experţi contabili, ingineri
IT, ingineri, medici, profesori etc.)
Ř Avantajele competitive vor fi:
§ Raportul clitate / pret
§ Amplasarea gradinitei
§ Competenta personalului
Ř Diversitatea şi calitatea serviciilor oferite diferentiază grădiniţa „................” în
faţa concurenţei.
3
Ř Dimensiunea pietei si piata tinta
Piata este în acest caz nelimitată. Copiii vor merge întotdeauna la gradiniţă; noutatea
este însă reprezentată de creşterea ponderii unităţilor de învăţământ preşcolar private în dauna
celor publice. Acesta este cea mai importantă modificare structurală a pieţei, în paralel cu
diversificarea serviciilor oferite de diverşi prestatori, în conformitate cu creşterea cerinţelor
parintilor.
Clienţii sunt persoanele care au copii cu vârste în general cuprinse între 2 şi 7 ani,
oameni ocupaţi, care nu au timp în cursul zilei să aibă grijă de copii, dar sunt preocupaţi de
educaţia acestora şi care încearcă să găsească o alternativă la sistemul de grădiniţe de stat. Ei
sunt de obicei persoane tinere, cu venituri superioare, patroni sau angajaţi ai unor companii
multinaţionale, bănci, etc., ori cetăţeni străini.
Ř Previziuni privind cifra de afaceri si profitul
· Ne asteptam la o cifra de afaceri anuala de 120.000-150.000 euro si la
un profit de 30.000 euro
Ř Suma necesara demamarii afacerii este de 100.000 euro
4
2. Analiza mediului de afaceri si propunerea afacerii
Analiza mediului de afaceri
Ř Analiza macomediului
Factori Avantaje Dezavantaje
Demografic - Bucuresti sectorul 3, cei mai
multi prescolari
- lipsa locuilor in gradinite de
stat.
- in acest moment cererea este
mai mare decat oferta
- rata natalitatii este in scadere
- accentuarea procesului de
imbatranire a populatiei
Economic - cresterea niveului de trai al
romanilor
- pretul relative mare in
comparative cu gradinitele
de stat
- cresterea inflatiei
Tehnologic - aparitia de noi tehnici de
predare cu materiale digitale
- costul ridicat al achizitiei noilor
tehnologii
Social - Cultural - tendinta parintilor de a-si da
copiii la gradinita particulara
datorita nivelului educativ
crescut
Politico - legislativ - sunt incurajate deschiderea
de gradintite particulare pentru
a acoperi deficitul de pe piata
- birocratie
- timpul lung de primire al
avizelor de la A.R.A.C.I.P,
avizul de mediu; avizul de
salubritate
Propunerea afacerii
Ř Domeniu de activitate va fi invatamantul prescolar iar afacerea va consta in
infiintarea unei gradinite particulare
Probabilitatea reusitei afacerii este foarte mare deoarece in aceste moment exista un
mare deficit al locurilor in gradinite pentru copii prescolari. In Capitala, oferta nu face fata
cererii. Spre exemplu, in anul scolar trecut, in gradinitele din Bucuresti au fost 1,36 copii pe
un singur loc. Per total, in gradinite au existat putin peste 30.000 de locuri, din care
5
aproximativ 27.000 in institutiile de stat, iar restul la particulare. Luînd in considerare ambele
forme de proprietate, cea mai mare inghesuiala a fost in institutiile cu program normal, unde
au fost 1,21 copii pe un loc.
· Locurile din gradinitele Capitalei acopera in prezent doar 68,3% din
cerere
· In sectoarele 3 si 5, numai 58% dintre copii au un loc in unitatile de
invatamant prescolar.
· Sectorul 1 are cele mai multe gradinite, copiii putand fi inscrisi in
proportie de 91%. (date obtinute la 30.08.2007)
· Parintii, o data cu cresterea nivelului de trai, isi doresc pentru copiii lor o
educatie mai buna si o copilarie mai placuta.
Motivele pentru care considerăm că parinţii vor apela la serviciile noastre sunt: exigenţa
şi seriozitatea în demersul educaţional, o permanentă şi foarte deschisă comunicare dintre
personalul grădiniţei şi parinţii copiilor, acţiunile întreprinse de noi în scopul unei cât mai
bune îngrijiri şi educaţie a copiilor şi o relaţie afectivă cu ei, prietenia care se leagă între
personalul grădiniţei şi părinţii copiilor prin invitarea acestora la evenimentele desfaşurate în
grădiniţă, uneori în excursii. Pentru ca grădiniţa noastră să facă faţă tuturor cerinţelor şi să
demonstreze faptul că copii clienţilor sunt în mâini sigure care îşi asumă riscul pentru ei,
tehnicile după care noi angajăm personalul sunt următoarele: interviuri, teste, referinţe şi
experienţe anterioare.
Scopul planului de afacere este dobândirea unei imagini pertinente a pietei pe care vom
evolua, a competitorilor pe care îi vom avea si pentru a ne da seama daca ideea noastra de
afaceri este fezabilă din punct de vedere financiar. Totodata va ajuta la o mai buna conducere,
organizare si cunoastere a afacerii.
6
3. Descrierea afacerii
3.1 Firma
Ř Firma se va numi: S.C. „........................” S.R.L.
Ř Domeniul de activitate va fi invatamant primar – cod CAEN 8010
Ř Forma de organizare va fi Societate cu Raspundere Limitata
Ř In acest moment firma nu este infiintata
Ř Actionarul principal va fi ............................
Ř Numar de angajati permanenti 11, în funcţie de obţiunile suplimentare ale copiilor se
pot aduce cadre didactice specializate
1 – Director
1 – Administrator
1 - Secretară
1 - Asistentă medicala
3 - Educatoare
1 - Femei de servici
2 - Bucătărese
1 - Paznic
Ř Industria Specifica
Importanta si ponderea in economie sunt foarte mici in cazul gradinitelor particulare, dar
ele compenseaza la nivel educativ unde au o pondere insemnata in formarea si educarea
copilului.
Atat gradinitele de stat cat si cele particulare se gasesc pe tot teritoriul tarii, dar
nu pot obtine o cota importanta de piata deoarece acestea pot primi un numar de maxim 70-80
de copii/unitate in conditiile in care sunt jur de 650.000 de copii care anual care merg la
gradinita.
7
Autorizarea gradinitei dureaza maximum 2 luni de la depunerea actelor la ARACIP
(Agentia Roaman de Asigurare a calitatii in Invatamantul Preuniversitar). Dosarul de
autorizare trebuie sa contina:
- actului constitutiv
- Dovada obţinerii avizului/autorizaţiei pentru prevenirea şi stingerea incendiilor
- Aviz/autorizaţie sanitară de funcţionare pentu buna desfăşurare în condiţii
prielnice a pregătirii hranei
- Acordul şi aprobarea de la Inspectoratul Municipal şi de la Ministerul Educaţiei
şi Cercetării
- Dovada de spaţiu ( contractul de închiriere )
- Aviz RENEL, ROMGAZ, APA NOVA
- Actele privind curriculum (planuri de invatamant, programe scolare)
- Actele privind personalul didactic
- Modelul de contract de scolarizare
- Regulamentul intern
- Lista cu fondul de carte
- Redactarea actului constitutiv
In Bucuresti, in acest moment sunt in jur de 110 de gradinite particulare autorizate si
inca 50 care asteapta autorizarea de la Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Unitatile de invatamant sunt imprastiate pe tot teritoriul Capitalei nefiind o zona unde
acestea sa fie concentrate.
Nu exista un lider de piata pe acest segment datorita numarului mare de copii care invata
la gradinite si numarul mic de locuri pe care o gradinita le poate avea, maximum de 70-80 de
locuri/unitate. Singura gradinita din Bucuresti care are mai mult de 2 amplasamente este
grădiniţă Olga Gudynn School, care deserveste sectoarele 1,3 si 5 ale Capitalei cu un numar
de 4 gradinite.
8
Situatia gradinitelor particulare in Bucuresti in
anul 2006
Numarul total de gradinite
9
Ř Factorii cheie de succes sunt:
· Mentinerea costurilor cat mai mici, fara sa fie afectate calitatea serviciilor
educationale.
· Personal didactic care sa stie sa se poarte cu copii
· Existenta programelor extrascolare
· Raportul calitate / pret cat mai bun pentru parinti
· Locatia gradinitei
· Mentinerea in permanent contact cu parintii in legatura cu activitatile si
reusitele copiilor lor
Ř In acest domeniu intalnim atat bariere de iesire cat si bariere de intrare;
o Bariere de intrare
· Cadrul legislativ, o gradinita va trebui sa fie verificata de
catre un inspector al Ministerului Educatiei si Cercetarii
pentru a primi autorizatie de functionare.
10
· Calitatea serviciilor in raport cu pretul trebuie sa fie foarte
inalta pentru a convinge parintii sa isi duca copii la
gradinita particulara in detrimentul celei de stat.
o Bariere de iesire
§ O gradinita nu isi poate inceta activitatea in mijlocul unui
an prescolar
§ Inainte de a iesi trebuie anuntati parintii cu cel putin 6 luni
inainte
De pe piata au iesit doar gradinitele care nu au primit autorizatie de functionare din
partea Ministerului.
3.2. Serviciul
Gradinita .......... isi propune o educatie de calitate, o dezvoltare armonioasa intr-un
mediu prielnic, utilizand strategii si tactici corespunzatoare pentru a stimula la cel mai inalt
nivel motivatia copiilor. Vor fi 3 grupe de varsta:
ü Grupa mică cuprinde copii cu vârste între 3 ani (împliniţi la deschiderea anului
şcolar) şi 4 ani.
ü Grupa mijlocie este formată din copii de 4 - 5 ani.
ü Grupa mare ( pregătitoare ) are copii de 6.
Fiecare grupa cuprinde un numar de 12-15 copii repartizati la o educatoare.
Educatoarea are obligatia de efectua un numar de cinci ore de activitate didactica si trei ore de
activitate metodica in care va pregati materialul didactic si schema orelor pentru ziua
urmatoare, va consemna in registrul grupei despre obiectivele atinse si despre
comportamentul copiilor. Personalul didactic este de specialitate. Programele noastre, pe
lângă scopul principal instructiv-educativ, au ca obiectiv şi descoperirea de noi pasiuni,
hobby-uri ce întregesc personalitatea copiilor. Capacitatea grădiniţei este de maxim 45 de
locuri,iar serviciile se adresează copiilor între 3-6 ani.
11
Orarul (Anexa 3) - Activitatea preşcolară se repartizează în cadrul grădiniţei „.........”
pe un orar flexibil, în doua variante:
- programul normal (7:30-14:30)
- programul prelungit (7:30- 18:00)
Activitatea educationala este organizata sa se autofinanteze prin taxele de
scolarizare, achitarea lor la timp asigurand functionarea gradinitei la standarde ridicate.
Activitatea educativa se incadreaza in coordonatele generale propuse de curriculum-ul
national.
La acestea se vor adauga urmatoarele activitati, unele activitati optionale:
- invatarea unei limbi straine la alegere: limba engleza, limba germana;
- initierea în utilizarea calculatoarelor prin strategii didactice moderne, adaptate
nivelului prescolar si jocuri speciale;
- pictura, desen, modelaj;
- dans modern si de societate;
- activitati extrascoalare: vizite circ, teatru, gradina botanica, muzee;
- educatie sanitara, rutiera, bune maniere si gospodarie;
- spatiu amenajat in curte pentru diverse jocuri recreative;
In functie de aptitudinile fiecarui copil in parte educatorii se axeaza mai mult pe
anumite domenii. De asemenea se organizeaza serbari cu ocazia sarbatorilor de Craciun, Pasti,
ziua copilului, unde copiii vor avea prilejul sa-si aiba proprii invitati.
Toate materialele didactice, recuzite, cărţi, caiete speciale ce sunt aprovizionate de
la furnizori specializati din ţară şi din străinătate şi sunt incluse în taxa lunară.
Copiii beneficiază de bucătărie proprie, unde mâncarea se prepară de către personal
calificat care va realiza săptămânal un meniu ţinând cont de necesarul caloric, de vitamine,
proteine, glucide şi lipide. Meniul va fi axat în principal pe legume şi fructe proaspete (75%),
carne de pui şi lactate;
Pentru asigurarea şi păstrarea igienei în cadrul grădiniţei se folosesc produse pentru
dezinfecţie şi sterilizare astfel încât copiii, care sunt predispusi cel mai usor la boli să fie
protejaţi. Materialele necesare: săpun, hârtie, şerveţele, pastă de dinţi, periuţe de dinţi,
dezinfectanţi, praf de curăţat, detergenţi, etc
Gradinita dispune de centrala proprie complet automata cu programator electronic, mobilier
ergonomic si ecologic, sistem video de supraveghere. Parintii vor fi instiintati saptamanal
despre evolutia copiilor, despre activitati si meniul ce vor urma saptamana imediat urmatoare.
12
Gradinita ............ va dispune de un microbuz scolar care este foarte util pentru
parintii care nu au timp sa-si conduca copilul, costul transportului se plateste separat si va fi
diferit in functie de distanta.
Curtea interioară este special amenajată pentru copii cu bancuţe, leagăne, topogan şi
căsuţe în miniatură, iar interiorul va fi amenajat cat mai placut pentru copii.
Bucataria
Sala de mese
13
Camera de dormit
Grupul sanitar
Sala de cursuri
Sala de joaca
14
3.3. Productia si procesele
„...........” este o grădiniţă paticulară înfiinţată din dorinţa de a schimba practicile de
educaţie pentru copii între 3 şi 6 ani.
Grădiniţa „...............” asigură copiilor rechizitele necesare ce sunt folosite în timpul
programului: cărţi de citit, cărţi de colorat, caiete de exerciţii, creioane, carioci, creioane
colorate, acuarele, pensoane, bloc de desen, plastilină, hârtie glase etc. Toate acestea sunt
achiziţionate de la furnizori ca: S.C Sedcom Libris S.A.; S.C Diverta S.R.L.; S.C. Biro-Media
Trading S.R.L.
Pentru pregătirea meselor grădiniţa „............” îşi achiziţionează materii prime, după
consultarea unui medic primar, de la diferiţi furnizori cu care va încheia contracte şi anume:
S.C Lactis S.A, S.C Vel Pitar S.A, S.C Campofrio S.A, iar legumele şi fructele proaspete sunt
achiziţionate direct de la producători în funcţie de sezon.
Pentru asigurarea şi păstrarea igienei în cadrul grădiniţei se folosesc produse pentru
dezinfecţie şi sterilizare astfel încât copiii, care sunt predispusi cel mai usor la boli să fie
protejaţi. Materialele necesare: săpun, hârtie, şerveţele, pastă de dinţi, periuţe de dinţi,
dezinfectanţi, praf de curăţat, detergenţi, etc. Toate acestea vor fi achiziţionate de la
Procter&Gambel si Unilever.
Cabinetul medical va fi dotat cu medicamentele şi instrumentele necesare pentru a se
acorda în caz de nevoie o îngrijire corespunzătoare. În acest scop se vor achiziţiona:
medicamente de uz current, pansament, plasturi, vată, unguente, alcool sanitar. Toate acestea
vor fi achiziţionate de la S.C Medi Plus S.A.
15
Ř Echipamente necesare
Grădiniţa „............” va avea urmatoarele echipamente in dotare:
ü Mecedes Sprinter dotat cu 22 de locuri;
ü Mobilier pentru dormitoare - fiecare dormitor are 8 paturi suspendate,
având o capacitate maximă de 48 de locuri, lenjerii de pat, jaluzele, mochete,
noptiere;
ü Mobilier pentru săli de lucru - fiecare sală de lucru este dotată cu 4
masuţe, a câte 4 scăunele, 5 dulapuri. Sunt dotate cu mobilier ergonomic, mijloace
audio – vizuale şi materiale didactice moderne. Fiecare sala de lucru va fi dotata cu
un calculator de ultima generatie si un proiector.
ü Dotare cabinet medical
ü Grupuri sanitare – 2, unul pentru fete şi unul pentru baieţi
ü Sală de mese – 12 mese, a câte 4 scaune fiecare
ü Bucătărie – dotată cu vesela necesară gătitului şi servirii mesei
ü Spaţiu de joacă – suprafată de minim 100 mp, amenajata cu bancuţe,
leagăne, topogan
3.4. Amplasamentul
Gadinita isi va desfasura activitatea intr-o vila cu 9 camere situata in sectorul 3 in zona
Decebal – Diligentei. Vila are urmatoarele dotari: D+P+1+M, 290mp utili, 9 camere, 3 bai, 2
bucatarii, mansarda - open space, centrala termica, curte 150 mp.
Vila va dispune de toate utilitatile: apa curenta, canalizare, electricitate si gaze.
Pentru inceput vila va fi inchiriata pe o perioada de 5 ani cu posibilitatea de prelungire a
contractului. Valoarea chiriei se va ridica la suma de 2500 Euro / luna.
16
Ř Criterii de alegere:
· Intr-o zona linistita, pe o strada care sa nu fie circulata de multe masini pentru
ca, copii sa nu fie deranjati de zgomot
· Transport in comun in apropiere
· Spatiu de parcare pentru microbuz
· Gradina interioara de minim 100 mp pentru joaca copiilor
3.5. Investitii necesare
Ř Va fi luat in regim de leasing pe 5 ani un microbuz Mercedes Sprinter (24.000 euro)
cu un numar de 22 locuri. Acesta va fi luat de la reprezentanta Mercedes – Benz
Romania. (In leasing 500 euro / luna - 1800 ron / luna)
Ř Va fi achizitionat echipament audio – video pentru educatia copiilor
· 3 Videoproiectoare Sony VPL-ES4 in valoare de 3900 lei de la fima
emag.ro
· 3 sisteme audio LG HT302SD in valoare de 1500 lei de la firma emag.ro
Ř Vor fi achizitionate 5 notebook – uri Dell Inspiron 1501 in valoare de 1,100 lei de la
firma UltraPro Computers
Variantă Avantaje Dezavantaje
Închiriere
Investitie relativ mica
Posibilitatea inceperii rapide
a afacerii
Nu pot fi aduse modificari
spatiului fara acordul
proprietarului
Cresterea chiriei in timp
Cumpărare
Posibilitatea modificarilor
Costuri lunare relativ mici
Posibilitatea inceperii rapide
a afacerii
Investiţie de capital majoră
Construire
Proiectare după gust şi
necesităţi
Investiţie foarte mare
Timp mare de executie
17
Ř Vor fi achizitionare 2 impreimante marca Hp, de la emag.ro, costul va fi de 300 lei
Ř Vor fi achiziţionate 3 unitaţi de aer condiţionat de la firma AMETIST FRIGO SRL
în valoare de 5000 lei
Ř Se va instala un sistem de supraveghere video in valoare de 1500 lei de la firma Sc
Enni Vision Srl
Ř Masinile de spalat vor fi achizitionate de la Domo si vor costa 2000 lei
Ř Mobilierul ergonomic pentru copii va fi achizitionat de la firma Euro Mega SRL si va
consta in: paturi etajate, masute, scaune, dulăpioare. Valoarea acestora se va ridica la
suma de 30000 lei
Ř Covoarele si mocheta vor fi achizitionate de la firma Decotex Design si vor costa 5000
lei
Ř Vesela va fi achizitionata de la firma Pierimport srl si va fi in valoare de 2000 lei
Ř Dotarile sanitare vor fi achizitionate de la Romstal si vor fi in valoare de 2500 lei.
Ř Spatiul de joaca pentru copii va fi dotat cu leagane si topogane vor fi achizitionate de
la Bebelino Srl si vor valora 3500 lei
Ř Jucariile copiilor vor valora 1000 lei si vor fi cumparate de la magazinul Toybox
Ř Dotarea cabinetului medical va fi achizitionata de la firma MediLife si va fi in valoare
de 1000 lei.
Ř Utilitatile pentru bucatarie vor fi achizitionate de la firma Altex si vor costa 3000 lei
(hote, aragaz,)
3.6. Strategia afacerii
Ř Analiza Swot
· Analiza firmei
Puncte forte
ü calitatea superioară a seviciilor oferite;
ü utilizarea tehnicilor de predare moderne;
ü buna organizare a orarului de lucru;
ü oferta educaţională variată;
ü gradul înalt de pregătire a personalului;
ü cadrul natural, amplasarea grădiniţei
18
ü transportul asigurat domiciliu-grădiniţă-domiciliu;
posibilitatea efectuarii de execursii
ü preţuri accesibile
Puncte slabe
ü concurenţa
ü lipsa experienţei datorată faptului că grădiniţa se află la începutul activităţi
ü rata natalităţii în scădere
· Analiza mediului
Oportunitati
ü Programele de pregătire a formatorilor devin accesibile. Intrarea în UE
schimbă mentalitatea oamenilor. Aceştia devin conştienţi că educaţia este
foarte importantă, şi mai interesaţi să investească într-o educaţie de calitate
pentru proprii.
Amenintari
ü Aşa cum este şi normal reglementările legale pentru deschidere unei astel de
afaceri sunt stricte şi vor deveni şi mai stricte pe,termen mediu.
Obiective pe termen lung
ü asigurarea dezvoltării armonioase a copiilor;
ü asigurarea educării şi instruirii copiilor într-un cadru ambiental deosebit
19
Obiective specifice:
ü un mediu plăcut, atractiv în care relaţia copil - educatoare este deschisă colaborării
şi prieteniei;
ü dezvoltarea capacităţii de exprimare corectă şi comunicare eficientă în situaţii
variate;
ü dezvoltarea capacităţii de a soluţiona probleme;
Ř Misiunea: cultivarea copiilor nostri entuziasmul de a invata, libertatea de exprimare,
spiritul de initiativa, curiozitatea academica si principialitatea.
Ř Politica: oferirea de servicii de calitate la un pret mic.
Ř Viziunea: o alternativa a invatamantului de stat.
3.7. Unicitatea Afacerii
Ř Factori critici de succes
· Mentinerea costurilor cat mai mici, fara sa fie afectate calitatea serviciilor
educationale.
· Personal didactic care sa stie sa se poarte cu copii
· Existenta programelor extrascolare
· Raportul calitate / pret cat mai bun pentru parinti
· Locatia gradinitei
· Mentinerea in permanent contact cu parintii in legatura cu activitatile si
reusitele copiilor lor
20
Ř Avantaje competitive
§ Raportul clitate / pret
§ Amplasarea gradinitei
§ Competenta personalului
§ Programele educationale desfăşurate
21
4. Marketingul afacerii
4.1. Cercetarea de marketing
Ř Informatiile necesare redactarii planului de afaceri au fost obtinute prin intermediul
internetului, al cercetării de teren si al presei.
· Institutul Naţional de Statistica
· Ziarele: Cotidianul si Evenimentul Zilei
· , ,
Ř Informatiile pe care le-am aflat prin cercetare teoretica au fost:
· Preturile practicate
· Legislatia
· Furnizorii
· Deficitul de locuri
Ř Informatiile pe care le-am obtinut prin cercetare practica au fost:
· Dotările necesare
· Amplasamentul
4.2. Piaţa
Ř Sectorul 3 din Bucuresti este principala piata pe care va activa gradinita
Ř În Sectorul 3 au fost inscrisi pentru anul şcolar 2007-2008 , 10.456 copii cu vârste
cuprinse între 3-7 ani. Planul de şcolarizare cuprinde 5.670 locuri la invatamantul de
stat.
Ř Am ales aceasta piata deoarece este cea mai mare e Bucurestiului. Sectorul 3 are cei
mai multi prescolari cu un numar de aproximativ 10.500.
22
4.3. Clientii
Clientii doresc ca, copilul lor sa aiba parte de o educatia cat mai buna si sa stie ca acestia
sunt intr-un loc sigur si prietenos cat timp ei sunt la servici.
Ř Mărimea pieţei ţintă se va stabili în funcţie de următoarele criterii:
Ř Criteriul vârstă. Vor apela la serviciile gradinitei în special persoanele tinere cu
vârsta cuprinsă între 25 şi 40 de ani, cu unul sau mai mulţi copii.
Ř Criteriul geografic. Serviciile grădiniţei „……………” se adresează cu precadere
persoanelor din Sectorul 3 al capitalei.
Ř Criteriul venit. După cum s-a precizat mai sus, piaţa căreia i se adresează serviciile
firmei cuprind persoane cu venit mediu si mare.
Ř Segmentul tinta sunt persoanele active, care au putin timp liber si doresc ca, copiii lor
sa creasca intr-un mediu educational modern.
Ř Factorii determinanti in luarea deciziei de a cumpara serviciul sunt:
· Situatia materiala
· Lipsa timpului liber
Motivele pentru care parinţii vor apela la serviciile noastre sunt: exigenţa şi
seriozitatea în demersul educaţional, o permanentă şi foarte deschisă comunicare dintre
personalul grădiniţei şi parinţii copiilor, acţiunile întreprinse de noi în scopul unei cât mai
bune îngrijiri şi educaţie a copiilor.
23
4.4. Concurenta
Ř Principalii concurenti indirecti:
ü serviciile oferite de agenţiile de babysitting;
ü alte sevicii destinate copiilor (After school)
Ř Principalii concurenti directi sunt:
1. Gradinitele particulare din sectorul 3 cu program nomal si prelungit
(Anexa 2).
2. Grădiniţele de stat, care în Bucuresti, Sector 3 sunt în număr de 24;
(Anexa 1)
Ř Punctele forte ale concurentei sunt:
Ř experienta in domeniu si numarul de clienti fideli.
Ř Punctul forte al gradinitelor de stat este dat de nivelul tarifului mai scăzut
Ř Punctul slab al concurentei este dat de amplasamentele relative mici in care isi
desfasoara activitatea gradinita şi pentru gradinitele de stat de nivelul scăzut al
serviciilor
4.5. Pretul
Ř Nivelul de pret pe care parintii sunt dispusi sa il plateasca se situeaza intre 800 – 1500
lei
Ř Pretul cerut de concurenti se situeaza intre 700 – 2500 lei
Ř Clientii nu vor fi sensibili la schimbarea pretului daca pentru schimbarea pretului se
vor oferi si servicii pe masura
Ř Vom deschide gradinita cu un tarif de 950 lei / luna pentru programul normal si 1100
lei pentru programul prelungit.
24
4.6. Promovarea
Ř Mixul promotional va consta:
· Participarea la Targul anual de gradinite particulare, ce e desfasoara în luna iunie
· Flyere date mamicilor in parcuri (anexa 6)
· Propriul site web
· Reclama pe siturile web: , , ,.
Ř Bugetul promovarii va fi de 12500 lei
Ř Strategia de promovare folosita va fi: in primele doua luni se va face o promovare agresiva
pentru ca, clientii sa cunoasca faptul ca o noua gradinita s-a deschis, care ofera preturi mai
avantajoase, urmand apoi ca in urmatoarele luni reclamele sa scada in frecventa bazandu-ne
pe reclama verbala facuta de catre clientii nostrii.
25
5. Managementul afacerii
5.1. Conducerea
Managerul stabileste obiectivele pe care şi le propune grădiniţa , motivează şi comunică cu
subalternii, stabileşte standardele la care trebuie să se ajungă în desfăşurarea activitaăţii în
vederea evoluţiei rapide pe piaţa grădiniţelor particulare, dezvoltă potenţialul angajaţilor
acordându-le şansa perfecţionării şi exprimării opiniilor.
Participa în calitate de reprezentant oficial la sedinţe şi întruniri realizate între directorii
grădiniţelor de profil, se ocupă de angajarea şi perfecţionarea personalului din subordine
motivând-ui în tot ceea ce fac. Urmareşte activitatea din interiorul unităţii îşi informează
angajaţii în legatură cu noile proiecte, raspunde invitaţiilor din mass-media. Urmareşte
totodată îmbunatăţirea activităţii unităţii fiind receptivi la nou, cunoscând concurenţa şi
urmărind menţinerea şi chiar ascensiunea pe piaţa.
Echipa noastră managerială adoptă un stil de management care îmbină în mod raţional interesul
pentru cele mai bune rezultate cu preocuparea pentru o cât mai bună satisfacere a cerinţelor şi
raporturilor umane. Un asemenea stil de management generează un climat favorabil, ceea ce
influenţează pozitiv randamentul în muncă şi evită conflictele.
Responsabilităţile managerilor sunt următoarele:
- stabilirea obiectivelor;
- orientarea asupra problemelor de perspectivă ale grădiniţei;
- planificarea activităţii grădiniţei;
-dimensionarea resurselor umane, materiale şi financiare necesare, precum şi stabilirea
modului de utilizare;
- definirea clară a tuturor elementelor care determină cadrul organizatoric;
26
5.2. Personalul
Ř Vor fi angajate un număr de 11 persoane, după cum urmează:
1 – Director
1 – Administrator
1 - Secretară
1 - Asistentă medicala
3 - Educatoare
1 - Femei de servici
2 - Bucătărese
1 - Paznic
Fiecare angajat are responsabilităţi pe care trebuie să le îndeplinească pe parcursul
programului astfel încat activitatea să se desfăşoare în condiţii normale. Astfel:
Directorul trebuie sa aiba gradul II didactic si sa fie angajat cu norma de baza, se va
ocupa cu întâlnirile cu parinţii, de aprobarea diverselor programe educationale, de deciziile
luate pentru buna funcţionare a grădiniţei.
Administratorul - Trebuie să posede permis de conducere categoria D , este
responsabil cu:
ü Transportul copiilor
ü achiziţionarea materialelor necesare desfăşurării activităţilor:
consumabile, rechizite, medicamente;
ü să aprovizioneze bucătăria cu alimentele necesare;
ü să supravegheze activitatea desfăşurată de paznic, femeile de service şi
bucătărese.
Secretara se va ocupa de răspunsul la telefoane, de înştiinţarea părinţilor în legătură cu
orice problemă.
Educatoarele
Personalul implicat în activităţile de zi cu zi trebuie să îndeplinească o serie de criterii.
Acestea trebuie să fie în primul rând pasionate, devotate muncii pe care o desfaşoară, dar şi să
aibă o personalitate adecvată unei asemenea munci (răbdare, tact, înţelegere) având în vedere
categoria căreia i se adresează.
27
Pentru multe din aceste persoane satisfacţiile morale ale muncii se apropie sau chiar
primează în faţa celor materiale.
Majoritatea personalului didactic care activează în cadrul acestei instituţii are studii de
specialitate, respectiv liceul pedagogic sau studii superioare pedagogice.
Bucătăresele - Au obligaţia de a pregăti mâncarea şi de a o servi copiilor conform
orarului stabilit. Totodată ele trebuie să asigure curăţenia bucătăriei şi a sălii de mese.
Femeile de serviciu - Sunt responsabile cu asigurarea curăţeniei întregului spaţiu din
incinta grădiniţei. Ele au urmatoarele sarcini: dimineaţa trebuie să curăţe praful de pe mobilier
şi să aerisească încăperile până la sosirea personalului şi a copiilor; în timp ce copii servesc
masa de prânz , ele trebuie să aerisească şi să pregătească paturile pentru odihnă; o dată pe
săptămână trebuie să spele lenjeriile şi feţele de masă; după plecarea copiilor ele trebuie să
curăţe şi să dezinfecteze spaţiile.
Paznicul - trebuie să asigure ordinea pe parcursul zilei nepermiţând persoanelor străine
să intre în incinta grădiniţei şi la eventualele neregularităţi să anunte organele competente.
Asistenta medicala trebuie să fie atentă la simptomele pe care le prezintă copiii, să le
acorde primul ajutor şi să informeze parinţii, să efectueze controale periodice pentru a preveni
eventualele boli.
Ř Sursele de recrutare vor fi:
- site-urile specializate în recrutarea de personal
- recrutarea personalului de la alte gradinite particulare
Ř Instruirea angajaţilor va fi făcută periodic prin traininguri de specialitate, pentru a fi la
curent cu ultimele metode de educare şi de îngrijre a copiilor.
Ř Plata personalului va fi făcută prin card de debit, eliberat de Banca Comercială
Română (BCR)
28
6. Finanţele Afacerii
6.1. Previzionarea vânzărilor
Ř Identificarea riscurilor majore
- Factori extern:
- Cresterea ratei dobanzii
- Scaderea natalitatii
- Inăsprirea normelor de creditare
- Factori interni
- Lipsa de resurse pentru derularea investitiilor si plata facturilor
- Nivelul mare al costurilor de intretinere
Ř Realizarea previziunii valorice
ü Previzionare an I
Numar de pachete vandute Vanzari preconizate in lei
Scenariu pesimist probabil optimist pesimist probabil optimist
Luna 1 15 30 40 14.250 30.000 46.000
Luna 2 25 35 42 23.150 35.000 51.500
Luna 3 25 42 48 23.750 42.000 53.800
Luna 4 30 42 48 28.500 42.000 53.800
Luna 5 30 42 48 28.500 42.000 53.800
Luna 6 30 42 48 28.500 42.000 53.800
Luna 7 30 42 48 28.500 42.000 53.800
Luna 8 30 42 48 28.500 42.000 53.800
Luna 9 30 42 48 28.500 42.000 53.800
Luna 10 30 42 48 28.500 42.000 53.800
Luna 11 20 35 42 19.000 35.000 51.500
Luna 12 20 30 40 19.000 30.000 46.000
29
ü Previzionare an II
Scenariu Trimestrul I Trimestrul II Treimestrul III Trimestrul IV
pesimist 100 100 90 85
probabil 135 135 130 125
Numar de
pachete
vandute optimist 144 144 144 140
pesimist 95.000 95.000 85.500 80.750
probabil 140.000 140.000 130.000 125.000
Vanzari
preconizate
optimist 160.000 160.000 160.000 156.000
ü Previzionare an III
Scenariu Trimestrul I Trimestrul II Treimestrul III Trimestrul IV
pesimist 110 110 95 85
probabil 138 138 132 127
Numar de
pachete
vandute optimist 144 144 144 140
pesimist 104.500 104.500 90.250 80.750
probabil 150.000 150.000 138.000 127.000
Vanzari
preconizate
optimist 160.000 160.000 160.000 156.000
30
6.2. Costuri
Ř Costurile necesare infiintarii firmei
- Costuri constituire - 2000 lei
- Autorizaţie ARACIP - 3800 lei
- Alte autorizaţii - 1000 lei
Total - 6800 lei
Ř Costurile generate de investiţii
Costuri cu investiţia - 60.300 lei
Produs Cost in lei Unitati
Echipamente audio - video 4400 3
Mobilier 35000 48
Imprimante 300 2
Masina de spalat 2000 2
Aer conditionat 5000 4
Topogane, leagane,balansoare 3500 6
Dotari sanitare 2000 12
Aragaz si hota 3000 2
Calculatoare 1100 5
Dotari sanitare 2500
Sistem de supraveghere 1500 1
Costuri operaţionale
Salarii fixe - 9.350 lei / luna
- 112.200 lei / an
Contributii sociale – 486,2 lei / luna
- 5834,4 lei / an
Contributii la somaj – 45 lei / luna
- 540 lei / an
31
Personal
Cost in lei/
luna
Cost in lei / an Numar
angajati
Salarii fixe Director
Administrator
Secretară
Asistentă medicala
Educatoare
Femei de servici
Bucătărese
Paznic
2000
1200
800
850
2100
550
1300
550
24000
14400
9600
10200
25200
6600
15600
6600
1
1
1
1
3
1
2
1
Contributii
sociale
Director
Administrator
Secretară
Asistentă medicala
Educatoare
Femei de servici
Bucătărese
Paznic
104
62,4
41,6
44,20
109,2
28,6
67,6
28,6
1248
748,8
499,2
530,4
1310,4
343,2
811,2
343,2
1
1
1
1
3
1
2
1
Contributii
la somaj
Director
Administrator
Secretară
Asistentă medicala
Educatoare
Femei de servici
Bucătărese
Paznic
10
6
4
4,25
10,5
2
6
2
120
60
40
42,5
105
20
60
20
1
1
1
1
3
1
2
1
Instruire 600
32
Contribuţiile sociale vor fi de 5,2% / luna/ angajat
Contributiile privind somajul 0,5%/luna/angajat
Costurile privind marketingul si vanzarile - 12.400 lei / an
Produs Cost in lei / an
Reclama 7000
Participare targ 3600
Brosuri 1800
Costuri cu sistemul informatic - 4100 lei
- Licente software - 3600 lei
- Consumabile calculatoare – 500 lei / an
Costuri cu mijloace de transport – 30.960 lei
Cost in lei / luna Cost in lei / an
Rate leasing 1800 21600
Combustibil 500 6000
Reparatii 500
Asigurare raspundere civila 2500
Impozit 360
33
Costuri cu caracter administrativ - 126.060 lei
Cost in lei / luna Cost in lei / an
Articole papetarie 416 5000
Abonamente (telefon +
internet)
80 1060
Chirie Casa 9000 108000
Uilitati 1000 12000
Costuri cu alte servicii: 4800 lei / an
- Servicii contabile 400 lei / luna
4800 lei / an
Alte costuri: 187.000 lei
- Vesela – 2000 lei
- Jucarii – 1000 lei
- Lenjerie paturi – 4000 lei
- Alimente – 180.000 lei / an
Ř Valoare costuri fixe : 28.400 lei / luna
Ř Valoare costuri variabile 10.797 lei / luna
34
6.3. Pretul
Ř Estimarea pretului
Cost unitar = costuri variabile + costuri fixe / vanzari totale = 39.197 / 48 = 816 lei
6.4. Pragul de rentabilitate
Ř Pragul de rentabilitate = costurile fixe / pret – costul variabil unitar
Prag de rentabilitate = 28.400 / 1000 – 225 = 36.64
V C P
C = Cf + q Cv
CF
q
Prag de rentabilitate
ü Pragul de rentabilitate al profitului dorit = costurile fixe + profitul dorit / pret – cost
variabil unitar
Pragul de rentabilitate al profitului dorit = 28.400 + 110.000 / 1.000 – 225 = 178.5
35
6.5. Proiectii financiare
Ř Venituri estimate: 600.000 lei / an
Ř Cheltuieli estimate: 470.795 lei / an
Ř Pofit estimat : 129.205 lei / an
6.6. Indicatori de apreciere a investitiei
Ř Durata estimata de recuperare a investitie 4 ani
6.7. Finantarea afacerii
- Finantarea afacerii va fi facuta in totalitate din fonduri proprii.
7. Riscurile afacerii
ü Riscuri privind proprietatea – Probleme legate de contractul de inchiriere al
imobilului in care isi va desfasura activitatea gradinita
ü Riscuri privind personalul – această categorie de riscuri se datorează activităţii
salariaţilor. Acestea se pot datora angajării unor persoane fără a le verifica înainte
de angajare, politicii de personal neadecvate, relaţiilor necorespunzătoare dintre
întreprinzători şi salariaţi care vor crea o atmosferă de neîncredere; Pierderea unor
angajati vitali.
ü Riscuri privind clienţii – clienţii sunt principala sursă de profit. Multe din
aceste riscuri sunt datorate rău platnicilor sau nemulţumirii clienţilor, nivel de trai
destul de scăzut al populaţiei


pus acum 15 ani
   
bla bla
Membru nou

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3
1
Cuprins
1. Sinteza planului ………………………………………. pag 2
2. Analiza mediului de afaceri si propunerea afacerii ……pag 4
3. Descrierea afacerii……………………………………..pag 5
4. Marketingul afacerii………………………………...….pag 10
5. Managamentul afacerii ………………………………..pag 13
6. Finantele afacerii………………………………………pag 14
2
1. Sinteza planului
 Scopul planului de afacere este de a obŃine finanŃare pentru crearea firmei si
pentru demararea afacerii.
 Oportunitatea afacerii o constituie:
• cresterea nivelului de trai a populaŃiei
• se poate spune că paintball-ul este versiunea reală a jocurilor de pe
calculator în care trebuie să îŃi împusti adversarul (“shooter”). Daca
luăm în considerare faptul că internet-café-urile sunt mereu pline de
amatori de astfel de jocuri, ne putem da seama că popularitatea
paintball-ului este una în crestere
 SoluŃia la această oportunitate ar fi crearea unui teren de paintball care să
satisfacă nevoia de adrenalină si spiritul de competiŃie al participanŃilor.
 In acest moment, firma nu există.
 Descrierea serviciului:
Paintball – în traducere liberă "bilă cu vopsea" - este un joc simplu si captivant,
apărut în urmă cu aproape 25 de ani: două echipe a câte cinci-zece membri,
înarmate cu pusti care trag cu bile cu vopsea, intră pe un teren amenajat cu tot felul
de obstacole si decoruri si, timp de cateva zeci de minute, se împuscă de zor.
Impuscaturile nu sunt periculoase: desi pleacă din teava armei cu o viteză de
peste 300 km/h, bilele nu produc la impact decât... murdărie. Coaja bilei se sparge
foarte usor si încărcătura de vopsea se împrăstie pe combatantul atins, lăsând o
pată care indică foarte vizibil că respectivul este eliminat din joc. Vopseaua este
lavabilă, dar, oricum, jucătorii poartă salopete sau costume de camuflaj peste
haine. Si, de asemenea, pentru protecŃie, ei poartă masti speciale cu ecran din
plexiglas, care le acoperă faŃa si urechile.
3
Se întâlnesc 4 tipuri de jocuri pe terenul de paintball:
• SWAT vs. Tero
- 2-4 echipe formate din maximum 5 jucători fiecare.
- Echipele vor folosi bile de culori diferite.
- Echipele vor începe din puncte de plecare diferite.
- Echipa care va reusi să elimine toŃi jucătorii din echipa adversă având cel putin
un jucator neeliminat va fi desemnată cîstigătoare.
• Capture the flag
- 2-4 echipe formate din maximum 5 jucători fiecare.
- Echipele vor purta echipamente de culori diferite.
- Echipele vor începe din puncte de plecare diferite, existând două baze.
- Va fi alocat câte un tip de steag pentru fiecare echipă.
- Câstigă echipa care strânge toate steagurile din joc în propria bază.
• Free for all
- Fiecare jucător joacă pe cont propriu si îi are ca adversari pe toŃi ceilalti
participanti.
- Câstigă ultimul jucător care rămâne neatins.
- Este un scenariu bun pentru antrenament si dezvoltarea agilităŃii si percepŃiei în
joc a fiecaruia.
• Capturează obiectivul
- 2-4 echipe formate din maximum 5 jucători fiecare.
- In cele 8 obiective principale există semne de 4 culori diferite, câte una pentru
fiecare echipă.
- La începutul jocului fiecare echipă îsi alege câte o culoare.
- Câstigă echipa a cărei culoare este în toate cele 8 obiective sau într-un număr cât
mai mare de obiective în 30 de minute.
Echipele vor avea culori diferite (bile).
 Avantajele competitive vor fi : preŃul mai mic decat al concurentei si
calitatea ridicata a serviciilor.
 Dimensiunea pieŃei este una mare (1,2 milioane de persoane majore in
Bucuresti) , iar piaŃa Ńintă va fi Municipiul Bucuresti si împrejurimile.
 Suma de bani necesara este de 10000 euro
 Prezicem vânzări de 9000 euro lunar si un profit de 2500 euro lunar.
4
 Vom recupera investiŃia prin: organizarea calitativa a jocurilor la un
pret mai scazut decat cel practicat in acest moment pe piata, fapt ce va atrage un
numar mai mare de participanti. De asemeanea vom organiza diverse concursuri si
vom organiza team-building-uri.
2. Analiza mediului de afaceri si propunerea afacerii
Analiza de macromediu
 Factori demografici:
- oras aglomerat, Bucuresti
- numar mare de tineri, Bucuresti, centru universitar
 Factori politici:
- aderarea la Uniunea Europeana
 Factori legislativi:
- legi care permit dezvoltarea
- obtinerea relativ usoara a autorizatiilor de functionare
 Factori economici:
- situatia industrei de profil (în expansiune)
- se adreseaza persoanelor cu venituri medii si mari
- ramură nedezvoltată
 Factori socio-culturali:
- cluburile de paintball
 Factori tehnologici:

- avansarea tehnologiei, permite echipament mai performant
5
Propunerea afacerii
 Am ales domeniul activităŃilor recreative si afacearea este un teren de
paintball.
 Cred că afacerea va avea success deoarece este un domeniu în crestere
care atrage din ce în ce mai multi participanti.
2.3. Scopul planului de afacere este de a obŃine finanŃare pentru crearea
firmei si pentru demararea afacerii.
3. Descrierea afacerii
3.1. Firma
 Numele societaŃii va fi: Adventure Paintball Park S.R.L.
 Are ca principal domeniu de activitate prestarea de servicii in domeniul
activităŃilor recreative.
 Este o Societate cu Raspundere Limitată.
 In acest moment, firma nu există.
 Actionarul principal va fi : ........
 Nr. Telefon: ………..
 Firma va avea un număr de 4 angajaŃi.
Industria Specifică
 Paintball-ul are o pondere si o importanŃă foarte mică în economie.
 In acest moment, există aproape în fiecare oras cu peste 80.000
locuitori, cel puŃin un teren de paintball.
 In lume, paintball-ul se joacă în peste 60 de Ńări, în Romania, sunt 18
firme care oferă această formă de divertisment.
 In Bucuresti, 4 firme operează terenuri de paintball: City Paintball ,
Romanian Paintball, Real Strike Paintball-Indoor si Paintball6.
• City Paintball – dispune de un teren în Bucuresti, de 4000 mp in
baza sportivă Vointa si este prezent la nivel national prin sistem de
franciză.
• Romanian Paintball dispune de un teren cu o suprafaŃă de
1500 mp în Parcul Tineretului.
• Real Strike Paintball-Indoor dispune de o cladire în zona
Baneasa structurată pe 2 niveluri cu o suprafaŃă totală de 1000 mp.
• Paintball6 dispune de un teren de 1100 mp in zona
Grozăvesti.
6
 City Paintball este liderul de piaŃă, având avantajul primului intrat pe
piaŃă, promovării agresive a afacerii si dispunând de cea mai mare suprafaŃă a
terenului.
 Pe viitor tehnologia va avansa in domeniul echipamentului de joc si de
protectie.
 Factorii cheie de succes sunt:
• Amenajarea terenului cât mai natural si cât mai interesant
• Calitatea echipamentului folosit
• Calitatea serviciilor oferite
• Raportul calitate / preŃ cât mai bun
• Promovare eficienta a afacerii
• ExperienŃa în domeniu
• LocaŃia terenului să fie cât mai accesibilă
• Organizarea de concursuri
• Ofertele speciale
• Dotarile conexe
• Personal placut
 Nu există bariere de intrare sau de iesire pentru că este încă o piaŃă nedezvoltată
3.2. Serviciul
Paintball - în traducere liberă "bilă cu vopsea" - este un joc simplu si
captivant, apărut în urmă cu aproape 25 de ani: două echipe a câte cinci-zece
membri, înarmate cu pusti care trag cu bile cu vopsea.
Impuscăturile nu sunt periculoase: desi pleacă din Ńeava armei cu o viteză de
peste 300 km/h, bilele nu produc la impact decât... murdărie. Coaja bilei se sparge
foarte usor si încarcatura de vopsea se împrăstie pe combatantul atins, lăsând o pată
care indică foarte vizibil că respectivul este eliminat din joc. Vopseaua este lavabilă,
dar, oricum, jucătorii poartă salopete sau costume de camuflaj peste haine. Si, de
asemenea, pentru protecŃie, ei poartă măsti speciale cu ecran din plexiglas, care le
acoperă faŃa si urechile.
Armele se numesc "marcatoare”. Ele sunt de o mare varietate. Poate fi vorba
de pistoale ce expediază vopseaua prin mici cartuse de 12 g de CO2 (care trebuie
schimbate după 15-25 de focuri) sau de adevarate carabine si pusti, prevazute cu pat
pentru umar si cu butoiase mai mari. Acestea se armează prin intermediul unor
cilindri mai mari de CO2, reîncarcabili, si pot trage sute de focuri.
Bila cu vopsea este o capsulă rotundă din gelatină, care în interior are un
lichid colorat. Acesta nu este nici toxic si nici caustic, fiind solubil in apă si
biodegradabil.
In funcŃie de distanta de la care este trasă, bila poate provoca la impactul cu
corpul o senzaŃie de piscatură sau chiar durere, dacă este trasa de foarte aproape
7
(uneori se impune o distanŃă minimă de tragere de 5 m). Evident, unele parŃi ale
corpului sunt mai sensibile si ele se protejează suplimentar. Este vorba în primul
rând de cap - faŃa, urechile, gâtul sunt acoperite cu o mască ce nu trebuie dată jos
sub nici un motiv, atâta timp cât jucătorul se află pe teren sau în raza unei arme
încărcate.
 Jocul de Paintball se practică pentru:
• Relaxare.
• Dezvoltarea jocului în echipă.
• Nevoia de adrenalină.
• CompetiŃie.
 Paintball-ul are potenŃial de dezvoltare datorită numărului tot mai mare de
participanŃi.
 Avantajul tehnico-constructiv va fi folosirea de echipament de ultima generatie
si locatia terenului (terenul unei unitati militare) ce va spori realismul jocului.
 Oferirea serviciului de paintball are o pondere de 90% din venituri, celelalte 10
% obtinandu-se din vanzarea de bauturi racoritoare si snacks-uri.
 Paintball-ul are ca principal concurent jocurile pe calculator ( care nu oferă
aceeasi experienŃă si celelalte forme de divertisment existente pe piaŃă.
3.3. ProducŃia si procesele
 Echipamentul va fi cumparat nou, integral, iar plata va fi facută în 15
rate, cu dobanda de 15 %.
 Butoiasele de CO2 ale marcatoarelor trebuie reumplute dupa circa 300-
400 de focuri trase, iar marcatoarele trebuie curaŃate o data pe zi.
 Jocul de paintball nu are niciun impact negativ asupra mediului
înconjurator, datorită folosirii de vopsea care nu este toxică si nici caustică, fiind
solubilă în apă si biodegradabilă.
 Furnizori
 Furnizorul va fi selectat după:
 Timpul de onorare al comenzilor
 Raportul calitate / preŃ
 ReferinŃe
 Să ofere o perioadă de garanŃie pentru produse / servicii mai mare de 1 an
 AsistenŃa tehnică după onorarea comenzii
 Oferirea de reduceri si bonusuri
8
 Acceptarea plaŃii în rate
• Mercenar Paintball Supply, companie privata, produse furnizate:
armament, bile, echipamente protecŃie.
• Valoarea achizitiilor va fi de 2500 euro - pentru cumpararea a 10
marcatoare Tippman M95, 10 echipamente complete si 60 cutii de bile (o cutie
are 4000 de bile).
• Ponderea din totalul aprovizionării va fi de 45%.
• Army of Paintball, companie privata, produse furnizate: armament.
• Valoarea achizitiilor va fi de 1000 euro pentru achizitionarea a 10
marcatoare Piranha Eforce Evo.
• Ponderea din totalul aprovizionării va fi de 18%.
• Playground Paintball, companie privata, produse furnizate: materiale de
décor pentru amenajarea terenului si echipament video.
• Valoarea achizitiilor va fi de 2000 euro pentru achizitionarea
echipamentului video, achizitionarea de foisoare, instalaŃia de nocturnă,
cazemate, saci cu nisip.
• Ponderea din totalul aprovizionărilor va fi de 37%.
3.4. Amplasamentul
 Criterii de alegere:
• Teren de peste 1500 mp
• Să fie situat intr-o zona usor accesibilă
• Parcare pentru minim 5 masini
• Să aibă: electricitate, apă curentă si canalizare
• Să dispună de grup sanitar
 Terenul va fi inchiriat.
 Momentan este avantajos pentru a fi închiriat din cauza lipsei de fonduri,
iar dezavantajul este preŃul ridicat al chiriei.
 Pentru teren se va plăti o chirie de 4000 euro/luna (2 euro / mp).
 Terenul va avea suprafata de 2000 mp, va fi în aproprierea Bucurestiului,
în comuna Pantelimon si se va situa într-o unitate a Armatei Romane. Terenul nu
9
este folosit, el fiind un fost spaŃiu de antrenament. In acest moment soldaŃii din
unitate se antrenează pe un alt teren al unităŃii care a fost modernizat. Perioada de
închiriere va fi de 5 ani.
3.5. InvestiŃii necesare
 Mercenar Paintball Supply, valoarea achiziŃiilor va fi de 2500 de euro.
 Army of Paintball, valoarea achiziŃiilor va fi de 1000 euro.
 Playground Paintball, valoarea achziŃiilor va fi de 2000 euro.
• Se amortizează o dată cu terminararea ratelor
 Terenul va avea deja utilitatile necesare necesare: electricitate, apă
curentă si canalizare
 Amenajarea terenului va costa aproximativ 2000 euro
• Imprejmuirea zonei cu gard
• Nocturnă, cazemate, foisoare, saci cu nisip, obstacole care se integreaza
in décor, pentru a face terenul cât mai interesant
 Se va reconditiona un vestiar cu dusuri si grup sanitar, o investitie de 800
euro.
 Se va amenaja un mic spatiu de relaxare pentru participanti unde se vor
servi bauturi racoritoate si snacks-uri ce va necesita o investitie de 300 euro
3.6. Strategia afacerii
• Analiza Swot
 Analiza firmei
- Puncte forte : oferirea de servicii calitative la un pret scazut,
echipament performant folosit
- Puncte slabe : experienta redusa in domeniu.
 Analiza mediului
- Oportunitati: cresterea nivelului de trai; dorinta tot mai mare a
tinerilor de a putea trai pe viu ceea ce joaca pe calculator (virtual)
- Amenintari: diversitatea formelor de divertisment.
 Viziunea: Vrem sa oferim o noua experienta in domeniul paintball-ul.
 Misiunea: In urmatorii 2 ani sa devenim lideri pe piata locală.
 Obiective pe termen lung: Extinderea pe plan national.
 Obiective pe termen scurt: Fidelizarea clientilor
10
 Politica: Oferirea de servicii de calitate la un pret mic, "Clientul nostru,
stapanul nostru"
3.7. Unicitatea afacerii
 Factorii critici de succes sunt:
• Calitatea serviciilor
• Amenajarea terenului
• PreŃul
• Accesibilitatea terenului
• Dotarile conexe
• Oferte speciale
• Personal placut
 Avantajele competitive sunt oferirea de servicii calitative la un pręŃ mai
mic.
4. Marketingul afacerii
4.1. Cercetarea de marketing
 Informatiile necesare redactarii planului de afaceri au fost obtinute
prin intermediul internetului si prin cercetarea pe teren.
• - Asociatia Nationala de Paintball
• - Site-ul furnizorului de
echipamente
• Traian Paicu – Manager la City Paintball
• Cristian Ariasu si Daniel Todea – Asociatia de tir sportive
Valahia
 Prin cercetare teoretica am aflat despre: preturile practicate, despre
dimensiunea terenului necesar, despre facilitatile necesare
terenului.
 Prin cercetare de teren am aflat: pretul echipamentelor, furnizorii,
despre autorizatiile necesare functionarii unui teren de paintball.
 Timpul a fost singura resursa necesara pentru obtinerea
informatiilor.
11
4.2. Piata
 In Bucuresti sunt prezente 4 firme care ofera servicii de paintball, este o
piata de marime mare cu potential de dezvoltare.
 In Bucuresti numar de clienti carora li se adreseaza serviciul 1,2
milioane, tinta noastra sunt persoanele cu varsta intre 18 si 35 de ani care
insumeaza un numar de 400.000.
 Terenul este practicabil pe tot parcursul anului, perioadele de varf fiind
toamna si primavara
 Am ales aceasta piata deoarece este o piata in dezvoltare care atrage tot
mai multi jucatori si am considerat ca se pot aduce imbunatatiri acestui serviciu.
4.3. Clientii
 Paintball-ul va satisface dorinta clientilor de distractie, de relaxare si de
transpunere a jocurilor pe calculator in jocuri reale.
 Jocul de paintball se adreseaza oricarei persoane care a implinit 18 ani,
indiferent de sex, cu venituri medii si mari.
 Segmentele tinta sunt :
• Tinerii cu varsta cuprinsa intre 18-35 ani dornici de distractie si
care doresc transpunerea jocului de calculator intr-un joc real.
• Companiile care organizeaza activitati de team-building.
 Factorii determinanti in luarea deciziei de a cumpara serviciul sunt:
• Situatia materiala
• Timpul liber
• Dorinta de a experimenta un joc nou
• Distractia cu prietenii
• Transponerea jocului de pe calculator in realitate
 Numarul minim de bile cumparat de clienti va fi de 50 (necesar intrarii
pe teren), iar pentru a avea un joc de o calitate crescuta sunt necesare 250-300 de
bile.
 Clientii fideli vor veni de aproximativ 4-6 ori pe luna.
12
4.4. ConcurenŃa
 Principalii concurenŃi direcŃi sunt: City Paintball, Real Strike Paintball-
Indoor, Romanian Paintball si Paintball6.
 Principalul concurent indirect este calculatorul, mai exact jocurile pe
calculator, iar pe plan secund se afla celelalte forme de divertisment.
 Punctele forte ale concurentei sunt: experienta in domeniu, numarul de
clienti fideli si faptul ca sunt deja cunoscute pe piata.
 Punctul slab al concurentei este pretul ridicat practicat.
 In comparatie cu concurenta, noi vom oferii servicii la aceeasi calitate
dar la un pręt mai mic.
4.5. PreŃul
 Nivelul de pręŃ dispus a fi platit este de 0.35 lei/bila.
 Presul cerut de concurenŃi este de 0.3 lei / bila.
 Persoanele tinere cu venituri medii sunt sensibile la modificarile de pret.
 In general clientii sunt sensibili la schimbarea de pręt.
 Pentru prima luna de activitate vom aferi preturi promotionale de 0.20
lei/ bila, urmand ca apoi sa crestem tariful la 0.25 lei/bila.
4.6. Promovarea
 Mijloacele de informare folosite vor fi: reclame in ziarele si revistele
locale, reclama la posturile de radio locale, concursuri organizate la posturile de
radio, afise in facultati, organizarea de prezentari in cadrul companiilor, site de
internet.
 Bugetul promovarii va fi de 2000 euro.
 Monitorizarea rezultatelor promovarii va fi facuta prin chestionarea
clientilor.
 Strategia de promovare folosita va fi: in primele doua luni se va face o
promovare agresiva pentru ca, clientii sa cunoasca faptul ca un nou teren de
paintball s-a deschis, care ofera preturi mai avantajoase, urmand apoi ca in
urmatoarele luni reclamele sa scada in frecventa bazandu-ne pe clientii fideli.
13
5. Managamentul afacerii
5.1. Conducerea
 Supravegherea personalului va fi facuta cu ajutorul unui sistem video.
 Personalul va fi motivat prin oferirea de bonusuri si jocuri gratuite.
5.2. Personalul
 Vom avea 4 angajati cu studii medii.
 Anunturi in ziare si pe site-uri de recrutare online.
 Instruire de protectia muncii va fi facuta la angajare timp de 8 ore si
periodic timp de o ora la un interval de 6 luni.
 Intruirea in intretinerea echipamentului.
 Plata va fi facuta cash, o data pe luna, in data de 1 a fiecarei luni.
6. Finantele afacerii
Previzionarea vânzărilor
 Previziuni valorice : prezicem un venit de 9000 euro lunar.
 Riscurile majore sunt: personalul nepotrivit si aglomerarea clientilor
 Scenariu pesimist: organizarea de 10 jocuri pe saptamana.
 Scenariu probabil: organizarea de 20-25 jocuri pe saptamana.
 Scenariu optimist: organizarea de peste 30 jocuri pe saptamana.
 La un joc se consuma in medie 1500 bile.
6.2. Costurile
 Costurile necesare înfiinŃării firmei sunt de 300 euro.
 Costuri operationale sunt de: serviciu de contabilitate 70 euro si costul cu
mijloace de transport 100 euro
 Costurile fixe: chiria pe teren (4000 euro/luna), echipamentul (425 euro /
luna), amenajarea vestiarului (800 euro), amenajarea barului (300 euro)
 Costurile variabile: salarii (800 euro /luna), utilitati (1000 euro/luna)
6.3. PreŃul
14
 Pretul va fi de 0,25 lei / bila
6.4. Pragul de rentabilitate
 Costuri totale / luna – 6395 euro
 Venit 9000 euro / luna
 Profit de 2500 euro / luna
6.5. ProiecŃii financiare
 Fluxul de numerar previzionat va fi de 9000 euro lunar.
6.6. Indicatori de apreciere a investiŃiei
 Durata de recuperare a investiŃiei: 3-6 luni
6.7. FinanŃarea afacerii
 Prin credit bancar
15
Anexe
Contract de eliberare de raspundere
"Pentru a mi se permite accesul de orice fel la jocul si activitatile legate de
paintball, confirm si sunt de acord cu urmatoarele:
1. Riscul de ranire din activitatea si armamentul folosit pentru paintball
este mare, incluzand posibilitatea de a ramane invalid sau chiar decesul. Folosirea
echipamentului de protectie si asumarea unei minime discipline va micsora
considerabil riscul, fara a-l elimina insa pe deplin, existand totusi posibilitatea unor
raniri grave.
2. Constient si de buna voie imi asum aceste riscuri, cunoscute sau nu,
chiar daca deriva din neglijenta altor persoane, inclusiv a organizatorilor,
asumandu-mi intreaga responsabilitate pentru participarea mea la acest joc.
3. Sunt constient ca nepurtarea mastilor de protectie, din orice motiv, in
teren, va duce accidental sau intentionat, printr-o descarcare a unei arme spre fata
mea la raniri serioase, sau pierderea vederii. Sunt constient ca responsabilitatea
mea de a purta masca protectoare imi revine si imi asum consecintele daca nu
respect acest fapt.
4. Inteleg ca jocul de paintball este intens din punct de vedere psihic si
fizic, astfel ca garantez faptul ca am o conditie fizica si psihica buna. Am citit si
inteleg regulile jocului si ma voi conforma tuturor regulilor si reglementarilor
valabile in acest joc. Daca observ orice pericol neobisnuit in timpul participarii
mele la joc, voi anunta cat mai repede posibil reprezentantii organizatorilor.
5. Confirm faptul ca am citit si inteles Protectia Muncii si
Regulamentul de Joc (care vor fi prezentate jucatorilor in prealabil n.r.) si sunt de
acord sa le respect intocmai.
6. Inteleg faptul ca imi asum intreaga responsabilitate pentru
participarea mea la toate activitatile legate de paintball si totodata eliberez de orice
alte obligatii pe organizatorii acestor activitatii, pe colaboratorii acestora, obligatii
ce pot implica cereri de despagubire (in caz de accident de orice fel sau furturi) sau
pot aduce daune si prejudicii de orice natura la adresa celor mentionati mai sus, in
numele meu precum si in numele reprezentantilor mei legali si al mostenitorilor
mei.
16
7. Confirm faptul ca am 18 ani.
8. Sunt de acord cu faptul ca organizatorii au dreptul total de folosire a
eventualelor materiale publicitare (poze, filme etc.) realizate in timpul acestei
actiuni.
9. Inteleg si sunt de acord ca acest contract acopera fiecare si toate
activitatile legate de paintball organizate de Adventure Paintball Park S.R.L, la
care particip acum, dar si la care voi participa in viitor."


pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la