bla bla
Membru nou
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 3
|
|
1
Gradinita particulara Plan de afacere 1. Sinteza planului de afacere Ř Scopul planului de afacere este: · Dobândirea unei imagini pertinente a pietei pe care vom evolua, a competitorilor pe care îi vom avea si pentru a ne da seama daca ideea noastra de afaceri este fezabilă din punct de vedere financiar. Ř Oportunitatea afacerii · In Municipiul Bucuresti, in acest moment, este un deficit de 10.000 de locuri pentru prescolari. · Datorita cresterii nivelului de trai si lipsei locurilor parintii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a le oferi copiilor lor conditii cat mai bune de educatie. · In sectorul 3 numai 58% dintre copii au locuri in unitatile de invatamant prescolar. · Cresterea exigentei parintilor referitoare la educatia copiilor. Ř Solutia la aceste oportunitati ar fi infiintarea unei gradinite particulare, in sectorul 3, care sa ofere parintilor o alternativa a invatamantului prescolar de la stat si sa le ofere copiilor o educatia cat mai buna. Ř In acest moment firma nu exista 2 Ř Descrierea serviciului oferit Înfiinţarea unei grădiniţe particulare, are ca scop dezvoltarea unui învăţământ particular, bine pus la punct, adaptabil preferinţelor părinţilor, începând de la nivelul copiilor preşcolari. Creşterea eficienţei personalului din România înseamnă timp investit de către angajatul român în pregătire, în a deveni mai competent. Acest lucru înseamnă în prezent mai puţin timp investit în familie. Oamenii sunt din ce în ce mai ocupaţi. În acelaşi timp fiecare doreşte să ofere maximum familiei. Au crescut exigenţele referitoare la pregătirea copiilor odată cu accesul la informaţii. Oamenii sunt din ce în ce mai dispuşi să plătească pentru un serviciu de educaţie de calitate, în care copilului să i se urmărească evoluţia, să fie testat şi să fie tratat individual. Acestea sunt premisele din plan social care creează în plan economic premisele dezvoltării sectorului de grădiniţe private. Serviciile de bază oferite prin intermediul grădiniţei vor fi: educaţia, servirea mesei, pauza de somn şi transportul copiilor la şi de la domiciliu. Fiind vorba de copii, părinţii sunt preocupaţi în primul rând de condiţiile de igienă şi calitatea produselor alimentare servite copiilor. De aceea o mare parte din investiţia pentru grădiniţă va fi concentrată în amenajarea ei şi în utilarea acesteia. O parte din investiţii trebuie să fie orientate spre achiziţia de jocuri, cărţi, etc. Pentru a avea succes trebuie implementate şi strategia de promovare şi preţ. Vom oferim condiţii de excepţie, ne vom adresa clasei de top (manageri, experţi contabili, ingineri IT, ingineri, medici, profesori etc.) Ř Avantajele competitive vor fi: § Raportul clitate / pret § Amplasarea gradinitei § Competenta personalului Ř Diversitatea şi calitatea serviciilor oferite diferentiază grădiniţa „................” în faţa concurenţei. 3 Ř Dimensiunea pietei si piata tinta Piata este în acest caz nelimitată. Copiii vor merge întotdeauna la gradiniţă; noutatea este însă reprezentată de creşterea ponderii unităţilor de învăţământ preşcolar private în dauna celor publice. Acesta este cea mai importantă modificare structurală a pieţei, în paralel cu diversificarea serviciilor oferite de diverşi prestatori, în conformitate cu creşterea cerinţelor parintilor. Clienţii sunt persoanele care au copii cu vârste în general cuprinse între 2 şi 7 ani, oameni ocupaţi, care nu au timp în cursul zilei să aibă grijă de copii, dar sunt preocupaţi de educaţia acestora şi care încearcă să găsească o alternativă la sistemul de grădiniţe de stat. Ei sunt de obicei persoane tinere, cu venituri superioare, patroni sau angajaţi ai unor companii multinaţionale, bănci, etc., ori cetăţeni străini. Ř Previziuni privind cifra de afaceri si profitul · Ne asteptam la o cifra de afaceri anuala de 120.000-150.000 euro si la un profit de 30.000 euro Ř Suma necesara demamarii afacerii este de 100.000 euro 4 2. Analiza mediului de afaceri si propunerea afacerii Analiza mediului de afaceri Ř Analiza macomediului Factori Avantaje Dezavantaje Demografic - Bucuresti sectorul 3, cei mai multi prescolari - lipsa locuilor in gradinite de stat. - in acest moment cererea este mai mare decat oferta - rata natalitatii este in scadere - accentuarea procesului de imbatranire a populatiei Economic - cresterea niveului de trai al romanilor - pretul relative mare in comparative cu gradinitele de stat - cresterea inflatiei Tehnologic - aparitia de noi tehnici de predare cu materiale digitale - costul ridicat al achizitiei noilor tehnologii Social - Cultural - tendinta parintilor de a-si da copiii la gradinita particulara datorita nivelului educativ crescut Politico - legislativ - sunt incurajate deschiderea de gradintite particulare pentru a acoperi deficitul de pe piata - birocratie - timpul lung de primire al avizelor de la A.R.A.C.I.P, avizul de mediu; avizul de salubritate Propunerea afacerii Ř Domeniu de activitate va fi invatamantul prescolar iar afacerea va consta in infiintarea unei gradinite particulare Probabilitatea reusitei afacerii este foarte mare deoarece in aceste moment exista un mare deficit al locurilor in gradinite pentru copii prescolari. In Capitala, oferta nu face fata cererii. Spre exemplu, in anul scolar trecut, in gradinitele din Bucuresti au fost 1,36 copii pe un singur loc. Per total, in gradinite au existat putin peste 30.000 de locuri, din care 5 aproximativ 27.000 in institutiile de stat, iar restul la particulare. Luînd in considerare ambele forme de proprietate, cea mai mare inghesuiala a fost in institutiile cu program normal, unde au fost 1,21 copii pe un loc. · Locurile din gradinitele Capitalei acopera in prezent doar 68,3% din cerere · In sectoarele 3 si 5, numai 58% dintre copii au un loc in unitatile de invatamant prescolar. · Sectorul 1 are cele mai multe gradinite, copiii putand fi inscrisi in proportie de 91%. (date obtinute la 30.08.2007) · Parintii, o data cu cresterea nivelului de trai, isi doresc pentru copiii lor o educatie mai buna si o copilarie mai placuta. Motivele pentru care considerăm că parinţii vor apela la serviciile noastre sunt: exigenţa şi seriozitatea în demersul educaţional, o permanentă şi foarte deschisă comunicare dintre personalul grădiniţei şi parinţii copiilor, acţiunile întreprinse de noi în scopul unei cât mai bune îngrijiri şi educaţie a copiilor şi o relaţie afectivă cu ei, prietenia care se leagă între personalul grădiniţei şi părinţii copiilor prin invitarea acestora la evenimentele desfaşurate în grădiniţă, uneori în excursii. Pentru ca grădiniţa noastră să facă faţă tuturor cerinţelor şi să demonstreze faptul că copii clienţilor sunt în mâini sigure care îşi asumă riscul pentru ei, tehnicile după care noi angajăm personalul sunt următoarele: interviuri, teste, referinţe şi experienţe anterioare. Scopul planului de afacere este dobândirea unei imagini pertinente a pietei pe care vom evolua, a competitorilor pe care îi vom avea si pentru a ne da seama daca ideea noastra de afaceri este fezabilă din punct de vedere financiar. Totodata va ajuta la o mai buna conducere, organizare si cunoastere a afacerii. 6 3. Descrierea afacerii 3.1 Firma Ř Firma se va numi: S.C. „........................” S.R.L. Ř Domeniul de activitate va fi invatamant primar – cod CAEN 8010 Ř Forma de organizare va fi Societate cu Raspundere Limitata Ř In acest moment firma nu este infiintata Ř Actionarul principal va fi ............................ Ř Numar de angajati permanenti 11, în funcţie de obţiunile suplimentare ale copiilor se pot aduce cadre didactice specializate 1 – Director 1 – Administrator 1 - Secretară 1 - Asistentă medicala 3 - Educatoare 1 - Femei de servici 2 - Bucătărese 1 - Paznic Ř Industria Specifica Importanta si ponderea in economie sunt foarte mici in cazul gradinitelor particulare, dar ele compenseaza la nivel educativ unde au o pondere insemnata in formarea si educarea copilului. Atat gradinitele de stat cat si cele particulare se gasesc pe tot teritoriul tarii, dar nu pot obtine o cota importanta de piata deoarece acestea pot primi un numar de maxim 70-80 de copii/unitate in conditiile in care sunt jur de 650.000 de copii care anual care merg la gradinita. 7 Autorizarea gradinitei dureaza maximum 2 luni de la depunerea actelor la ARACIP (Agentia Roaman de Asigurare a calitatii in Invatamantul Preuniversitar). Dosarul de autorizare trebuie sa contina: - actului constitutiv - Dovada obţinerii avizului/autorizaţiei pentru prevenirea şi stingerea incendiilor - Aviz/autorizaţie sanitară de funcţionare pentu buna desfăşurare în condiţii prielnice a pregătirii hranei - Acordul şi aprobarea de la Inspectoratul Municipal şi de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării - Dovada de spaţiu ( contractul de închiriere ) - Aviz RENEL, ROMGAZ, APA NOVA - Actele privind curriculum (planuri de invatamant, programe scolare) - Actele privind personalul didactic - Modelul de contract de scolarizare - Regulamentul intern - Lista cu fondul de carte - Redactarea actului constitutiv In Bucuresti, in acest moment sunt in jur de 110 de gradinite particulare autorizate si inca 50 care asteapta autorizarea de la Ministerul Educatiei si Cercetarii. Unitatile de invatamant sunt imprastiate pe tot teritoriul Capitalei nefiind o zona unde acestea sa fie concentrate. Nu exista un lider de piata pe acest segment datorita numarului mare de copii care invata la gradinite si numarul mic de locuri pe care o gradinita le poate avea, maximum de 70-80 de locuri/unitate. Singura gradinita din Bucuresti care are mai mult de 2 amplasamente este grădiniţă Olga Gudynn School, care deserveste sectoarele 1,3 si 5 ale Capitalei cu un numar de 4 gradinite. 8 Situatia gradinitelor particulare in Bucuresti in anul 2006 Numarul total de gradinite 9 Ř Factorii cheie de succes sunt: · Mentinerea costurilor cat mai mici, fara sa fie afectate calitatea serviciilor educationale. · Personal didactic care sa stie sa se poarte cu copii · Existenta programelor extrascolare · Raportul calitate / pret cat mai bun pentru parinti · Locatia gradinitei · Mentinerea in permanent contact cu parintii in legatura cu activitatile si reusitele copiilor lor Ř In acest domeniu intalnim atat bariere de iesire cat si bariere de intrare; o Bariere de intrare · Cadrul legislativ, o gradinita va trebui sa fie verificata de catre un inspector al Ministerului Educatiei si Cercetarii pentru a primi autorizatie de functionare. 10 · Calitatea serviciilor in raport cu pretul trebuie sa fie foarte inalta pentru a convinge parintii sa isi duca copii la gradinita particulara in detrimentul celei de stat. o Bariere de iesire § O gradinita nu isi poate inceta activitatea in mijlocul unui an prescolar § Inainte de a iesi trebuie anuntati parintii cu cel putin 6 luni inainte De pe piata au iesit doar gradinitele care nu au primit autorizatie de functionare din partea Ministerului. 3.2. Serviciul Gradinita .......... isi propune o educatie de calitate, o dezvoltare armonioasa intr-un mediu prielnic, utilizand strategii si tactici corespunzatoare pentru a stimula la cel mai inalt nivel motivatia copiilor. Vor fi 3 grupe de varsta: ü Grupa mică cuprinde copii cu vârste între 3 ani (împliniţi la deschiderea anului şcolar) şi 4 ani. ü Grupa mijlocie este formată din copii de 4 - 5 ani. ü Grupa mare ( pregătitoare ) are copii de 6. Fiecare grupa cuprinde un numar de 12-15 copii repartizati la o educatoare. Educatoarea are obligatia de efectua un numar de cinci ore de activitate didactica si trei ore de activitate metodica in care va pregati materialul didactic si schema orelor pentru ziua urmatoare, va consemna in registrul grupei despre obiectivele atinse si despre comportamentul copiilor. Personalul didactic este de specialitate. Programele noastre, pe lângă scopul principal instructiv-educativ, au ca obiectiv şi descoperirea de noi pasiuni, hobby-uri ce întregesc personalitatea copiilor. Capacitatea grădiniţei este de maxim 45 de locuri,iar serviciile se adresează copiilor între 3-6 ani. 11 Orarul (Anexa 3) - Activitatea preşcolară se repartizează în cadrul grădiniţei „.........” pe un orar flexibil, în doua variante: - programul normal (7:30-14:30) - programul prelungit (7:30- 18:00) Activitatea educationala este organizata sa se autofinanteze prin taxele de scolarizare, achitarea lor la timp asigurand functionarea gradinitei la standarde ridicate. Activitatea educativa se incadreaza in coordonatele generale propuse de curriculum-ul national. La acestea se vor adauga urmatoarele activitati, unele activitati optionale: - invatarea unei limbi straine la alegere: limba engleza, limba germana; - initierea în utilizarea calculatoarelor prin strategii didactice moderne, adaptate nivelului prescolar si jocuri speciale; - pictura, desen, modelaj; - dans modern si de societate; - activitati extrascoalare: vizite circ, teatru, gradina botanica, muzee; - educatie sanitara, rutiera, bune maniere si gospodarie; - spatiu amenajat in curte pentru diverse jocuri recreative; In functie de aptitudinile fiecarui copil in parte educatorii se axeaza mai mult pe anumite domenii. De asemenea se organizeaza serbari cu ocazia sarbatorilor de Craciun, Pasti, ziua copilului, unde copiii vor avea prilejul sa-si aiba proprii invitati. Toate materialele didactice, recuzite, cărţi, caiete speciale ce sunt aprovizionate de la furnizori specializati din ţară şi din străinătate şi sunt incluse în taxa lunară. Copiii beneficiază de bucătărie proprie, unde mâncarea se prepară de către personal calificat care va realiza săptămânal un meniu ţinând cont de necesarul caloric, de vitamine, proteine, glucide şi lipide. Meniul va fi axat în principal pe legume şi fructe proaspete (75%), carne de pui şi lactate; Pentru asigurarea şi păstrarea igienei în cadrul grădiniţei se folosesc produse pentru dezinfecţie şi sterilizare astfel încât copiii, care sunt predispusi cel mai usor la boli să fie protejaţi. Materialele necesare: săpun, hârtie, şerveţele, pastă de dinţi, periuţe de dinţi, dezinfectanţi, praf de curăţat, detergenţi, etc Gradinita dispune de centrala proprie complet automata cu programator electronic, mobilier ergonomic si ecologic, sistem video de supraveghere. Parintii vor fi instiintati saptamanal despre evolutia copiilor, despre activitati si meniul ce vor urma saptamana imediat urmatoare. 12 Gradinita ............ va dispune de un microbuz scolar care este foarte util pentru parintii care nu au timp sa-si conduca copilul, costul transportului se plateste separat si va fi diferit in functie de distanta. Curtea interioară este special amenajată pentru copii cu bancuţe, leagăne, topogan şi căsuţe în miniatură, iar interiorul va fi amenajat cat mai placut pentru copii. Bucataria Sala de mese 13 Camera de dormit Grupul sanitar Sala de cursuri Sala de joaca 14 3.3. Productia si procesele „...........” este o grădiniţă paticulară înfiinţată din dorinţa de a schimba practicile de educaţie pentru copii între 3 şi 6 ani. Grădiniţa „...............” asigură copiilor rechizitele necesare ce sunt folosite în timpul programului: cărţi de citit, cărţi de colorat, caiete de exerciţii, creioane, carioci, creioane colorate, acuarele, pensoane, bloc de desen, plastilină, hârtie glase etc. Toate acestea sunt achiziţionate de la furnizori ca: S.C Sedcom Libris S.A.; S.C Diverta S.R.L.; S.C. Biro-Media Trading S.R.L. Pentru pregătirea meselor grădiniţa „............” îşi achiziţionează materii prime, după consultarea unui medic primar, de la diferiţi furnizori cu care va încheia contracte şi anume: S.C Lactis S.A, S.C Vel Pitar S.A, S.C Campofrio S.A, iar legumele şi fructele proaspete sunt achiziţionate direct de la producători în funcţie de sezon. Pentru asigurarea şi păstrarea igienei în cadrul grădiniţei se folosesc produse pentru dezinfecţie şi sterilizare astfel încât copiii, care sunt predispusi cel mai usor la boli să fie protejaţi. Materialele necesare: săpun, hârtie, şerveţele, pastă de dinţi, periuţe de dinţi, dezinfectanţi, praf de curăţat, detergenţi, etc. Toate acestea vor fi achiziţionate de la Procter&Gambel si Unilever. Cabinetul medical va fi dotat cu medicamentele şi instrumentele necesare pentru a se acorda în caz de nevoie o îngrijire corespunzătoare. În acest scop se vor achiziţiona: medicamente de uz current, pansament, plasturi, vată, unguente, alcool sanitar. Toate acestea vor fi achiziţionate de la S.C Medi Plus S.A. 15 Ř Echipamente necesare Grădiniţa „............” va avea urmatoarele echipamente in dotare: ü Mecedes Sprinter dotat cu 22 de locuri; ü Mobilier pentru dormitoare - fiecare dormitor are 8 paturi suspendate, având o capacitate maximă de 48 de locuri, lenjerii de pat, jaluzele, mochete, noptiere; ü Mobilier pentru săli de lucru - fiecare sală de lucru este dotată cu 4 masuţe, a câte 4 scăunele, 5 dulapuri. Sunt dotate cu mobilier ergonomic, mijloace audio – vizuale şi materiale didactice moderne. Fiecare sala de lucru va fi dotata cu un calculator de ultima generatie si un proiector. ü Dotare cabinet medical ü Grupuri sanitare – 2, unul pentru fete şi unul pentru baieţi ü Sală de mese – 12 mese, a câte 4 scaune fiecare ü Bucătărie – dotată cu vesela necesară gătitului şi servirii mesei ü Spaţiu de joacă – suprafată de minim 100 mp, amenajata cu bancuţe, leagăne, topogan 3.4. Amplasamentul Gadinita isi va desfasura activitatea intr-o vila cu 9 camere situata in sectorul 3 in zona Decebal – Diligentei. Vila are urmatoarele dotari: D+P+1+M, 290mp utili, 9 camere, 3 bai, 2 bucatarii, mansarda - open space, centrala termica, curte 150 mp. Vila va dispune de toate utilitatile: apa curenta, canalizare, electricitate si gaze. Pentru inceput vila va fi inchiriata pe o perioada de 5 ani cu posibilitatea de prelungire a contractului. Valoarea chiriei se va ridica la suma de 2500 Euro / luna. 16 Ř Criterii de alegere: · Intr-o zona linistita, pe o strada care sa nu fie circulata de multe masini pentru ca, copii sa nu fie deranjati de zgomot · Transport in comun in apropiere · Spatiu de parcare pentru microbuz · Gradina interioara de minim 100 mp pentru joaca copiilor 3.5. Investitii necesare Ř Va fi luat in regim de leasing pe 5 ani un microbuz Mercedes Sprinter (24.000 euro) cu un numar de 22 locuri. Acesta va fi luat de la reprezentanta Mercedes – Benz Romania. (In leasing 500 euro / luna - 1800 ron / luna) Ř Va fi achizitionat echipament audio – video pentru educatia copiilor · 3 Videoproiectoare Sony VPL-ES4 in valoare de 3900 lei de la fima emag.ro · 3 sisteme audio LG HT302SD in valoare de 1500 lei de la firma emag.ro Ř Vor fi achizitionate 5 notebook – uri Dell Inspiron 1501 in valoare de 1,100 lei de la firma UltraPro Computers Variantă Avantaje Dezavantaje Închiriere Investitie relativ mica Posibilitatea inceperii rapide a afacerii Nu pot fi aduse modificari spatiului fara acordul proprietarului Cresterea chiriei in timp Cumpărare Posibilitatea modificarilor Costuri lunare relativ mici Posibilitatea inceperii rapide a afacerii Investiţie de capital majoră Construire Proiectare după gust şi necesităţi Investiţie foarte mare Timp mare de executie 17 Ř Vor fi achizitionare 2 impreimante marca Hp, de la emag.ro, costul va fi de 300 lei Ř Vor fi achiziţionate 3 unitaţi de aer condiţionat de la firma AMETIST FRIGO SRL în valoare de 5000 lei Ř Se va instala un sistem de supraveghere video in valoare de 1500 lei de la firma Sc Enni Vision Srl Ř Masinile de spalat vor fi achizitionate de la Domo si vor costa 2000 lei Ř Mobilierul ergonomic pentru copii va fi achizitionat de la firma Euro Mega SRL si va consta in: paturi etajate, masute, scaune, dulăpioare. Valoarea acestora se va ridica la suma de 30000 lei Ř Covoarele si mocheta vor fi achizitionate de la firma Decotex Design si vor costa 5000 lei Ř Vesela va fi achizitionata de la firma Pierimport srl si va fi in valoare de 2000 lei Ř Dotarile sanitare vor fi achizitionate de la Romstal si vor fi in valoare de 2500 lei. Ř Spatiul de joaca pentru copii va fi dotat cu leagane si topogane vor fi achizitionate de la Bebelino Srl si vor valora 3500 lei Ř Jucariile copiilor vor valora 1000 lei si vor fi cumparate de la magazinul Toybox Ř Dotarea cabinetului medical va fi achizitionata de la firma MediLife si va fi in valoare de 1000 lei. Ř Utilitatile pentru bucatarie vor fi achizitionate de la firma Altex si vor costa 3000 lei (hote, aragaz,) 3.6. Strategia afacerii Ř Analiza Swot · Analiza firmei Puncte forte ü calitatea superioară a seviciilor oferite; ü utilizarea tehnicilor de predare moderne; ü buna organizare a orarului de lucru; ü oferta educaţională variată; ü gradul înalt de pregătire a personalului; ü cadrul natural, amplasarea grădiniţei 18 ü transportul asigurat domiciliu-grădiniţă-domiciliu; posibilitatea efectuarii de execursii ü preţuri accesibile Puncte slabe ü concurenţa ü lipsa experienţei datorată faptului că grădiniţa se află la începutul activităţi ü rata natalităţii în scădere · Analiza mediului Oportunitati ü Programele de pregătire a formatorilor devin accesibile. Intrarea în UE schimbă mentalitatea oamenilor. Aceştia devin conştienţi că educaţia este foarte importantă, şi mai interesaţi să investească într-o educaţie de calitate pentru proprii. Amenintari ü Aşa cum este şi normal reglementările legale pentru deschidere unei astel de afaceri sunt stricte şi vor deveni şi mai stricte pe,termen mediu. Obiective pe termen lung ü asigurarea dezvoltării armonioase a copiilor; ü asigurarea educării şi instruirii copiilor într-un cadru ambiental deosebit 19 Obiective specifice: ü un mediu plăcut, atractiv în care relaţia copil - educatoare este deschisă colaborării şi prieteniei; ü dezvoltarea capacităţii de exprimare corectă şi comunicare eficientă în situaţii variate; ü dezvoltarea capacităţii de a soluţiona probleme; Ř Misiunea: cultivarea copiilor nostri entuziasmul de a invata, libertatea de exprimare, spiritul de initiativa, curiozitatea academica si principialitatea. Ř Politica: oferirea de servicii de calitate la un pret mic. Ř Viziunea: o alternativa a invatamantului de stat. 3.7. Unicitatea Afacerii Ř Factori critici de succes · Mentinerea costurilor cat mai mici, fara sa fie afectate calitatea serviciilor educationale. · Personal didactic care sa stie sa se poarte cu copii · Existenta programelor extrascolare · Raportul calitate / pret cat mai bun pentru parinti · Locatia gradinitei · Mentinerea in permanent contact cu parintii in legatura cu activitatile si reusitele copiilor lor 20 Ř Avantaje competitive § Raportul clitate / pret § Amplasarea gradinitei § Competenta personalului § Programele educationale desfăşurate 21 4. Marketingul afacerii 4.1. Cercetarea de marketing Ř Informatiile necesare redactarii planului de afaceri au fost obtinute prin intermediul internetului, al cercetării de teren si al presei. · Institutul Naţional de Statistica · Ziarele: Cotidianul si Evenimentul Zilei · , , Ř Informatiile pe care le-am aflat prin cercetare teoretica au fost: · Preturile practicate · Legislatia · Furnizorii · Deficitul de locuri Ř Informatiile pe care le-am obtinut prin cercetare practica au fost: · Dotările necesare · Amplasamentul 4.2. Piaţa Ř Sectorul 3 din Bucuresti este principala piata pe care va activa gradinita Ř În Sectorul 3 au fost inscrisi pentru anul şcolar 2007-2008 , 10.456 copii cu vârste cuprinse între 3-7 ani. Planul de şcolarizare cuprinde 5.670 locuri la invatamantul de stat. Ř Am ales aceasta piata deoarece este cea mai mare e Bucurestiului. Sectorul 3 are cei mai multi prescolari cu un numar de aproximativ 10.500. 22 4.3. Clientii Clientii doresc ca, copilul lor sa aiba parte de o educatia cat mai buna si sa stie ca acestia sunt intr-un loc sigur si prietenos cat timp ei sunt la servici. Ř Mărimea pieţei ţintă se va stabili în funcţie de următoarele criterii: Ř Criteriul vârstă. Vor apela la serviciile gradinitei în special persoanele tinere cu vârsta cuprinsă între 25 şi 40 de ani, cu unul sau mai mulţi copii. Ř Criteriul geografic. Serviciile grădiniţei „……………” se adresează cu precadere persoanelor din Sectorul 3 al capitalei. Ř Criteriul venit. După cum s-a precizat mai sus, piaţa căreia i se adresează serviciile firmei cuprind persoane cu venit mediu si mare. Ř Segmentul tinta sunt persoanele active, care au putin timp liber si doresc ca, copiii lor sa creasca intr-un mediu educational modern. Ř Factorii determinanti in luarea deciziei de a cumpara serviciul sunt: · Situatia materiala · Lipsa timpului liber Motivele pentru care parinţii vor apela la serviciile noastre sunt: exigenţa şi seriozitatea în demersul educaţional, o permanentă şi foarte deschisă comunicare dintre personalul grădiniţei şi parinţii copiilor, acţiunile întreprinse de noi în scopul unei cât mai bune îngrijiri şi educaţie a copiilor. 23 4.4. Concurenta Ř Principalii concurenti indirecti: ü serviciile oferite de agenţiile de babysitting; ü alte sevicii destinate copiilor (After school) Ř Principalii concurenti directi sunt: 1. Gradinitele particulare din sectorul 3 cu program nomal si prelungit (Anexa 2). 2. Grădiniţele de stat, care în Bucuresti, Sector 3 sunt în număr de 24; (Anexa 1) Ř Punctele forte ale concurentei sunt: Ř experienta in domeniu si numarul de clienti fideli. Ř Punctul forte al gradinitelor de stat este dat de nivelul tarifului mai scăzut Ř Punctul slab al concurentei este dat de amplasamentele relative mici in care isi desfasoara activitatea gradinita şi pentru gradinitele de stat de nivelul scăzut al serviciilor 4.5. Pretul Ř Nivelul de pret pe care parintii sunt dispusi sa il plateasca se situeaza intre 800 – 1500 lei Ř Pretul cerut de concurenti se situeaza intre 700 – 2500 lei Ř Clientii nu vor fi sensibili la schimbarea pretului daca pentru schimbarea pretului se vor oferi si servicii pe masura Ř Vom deschide gradinita cu un tarif de 950 lei / luna pentru programul normal si 1100 lei pentru programul prelungit. 24 4.6. Promovarea Ř Mixul promotional va consta: · Participarea la Targul anual de gradinite particulare, ce e desfasoara în luna iunie · Flyere date mamicilor in parcuri (anexa 6) · Propriul site web · Reclama pe siturile web: , , ,. Ř Bugetul promovarii va fi de 12500 lei Ř Strategia de promovare folosita va fi: in primele doua luni se va face o promovare agresiva pentru ca, clientii sa cunoasca faptul ca o noua gradinita s-a deschis, care ofera preturi mai avantajoase, urmand apoi ca in urmatoarele luni reclamele sa scada in frecventa bazandu-ne pe reclama verbala facuta de catre clientii nostrii. 25 5. Managementul afacerii 5.1. Conducerea Managerul stabileste obiectivele pe care şi le propune grădiniţa , motivează şi comunică cu subalternii, stabileşte standardele la care trebuie să se ajungă în desfăşurarea activitaăţii în vederea evoluţiei rapide pe piaţa grădiniţelor particulare, dezvoltă potenţialul angajaţilor acordându-le şansa perfecţionării şi exprimării opiniilor. Participa în calitate de reprezentant oficial la sedinţe şi întruniri realizate între directorii grădiniţelor de profil, se ocupă de angajarea şi perfecţionarea personalului din subordine motivând-ui în tot ceea ce fac. Urmareşte activitatea din interiorul unităţii îşi informează angajaţii în legatură cu noile proiecte, raspunde invitaţiilor din mass-media. Urmareşte totodată îmbunatăţirea activităţii unităţii fiind receptivi la nou, cunoscând concurenţa şi urmărind menţinerea şi chiar ascensiunea pe piaţa. Echipa noastră managerială adoptă un stil de management care îmbină în mod raţional interesul pentru cele mai bune rezultate cu preocuparea pentru o cât mai bună satisfacere a cerinţelor şi raporturilor umane. Un asemenea stil de management generează un climat favorabil, ceea ce influenţează pozitiv randamentul în muncă şi evită conflictele. Responsabilităţile managerilor sunt următoarele: - stabilirea obiectivelor; - orientarea asupra problemelor de perspectivă ale grădiniţei; - planificarea activităţii grădiniţei; -dimensionarea resurselor umane, materiale şi financiare necesare, precum şi stabilirea modului de utilizare; - definirea clară a tuturor elementelor care determină cadrul organizatoric; 26 5.2. Personalul Ř Vor fi angajate un număr de 11 persoane, după cum urmează: 1 – Director 1 – Administrator 1 - Secretară 1 - Asistentă medicala 3 - Educatoare 1 - Femei de servici 2 - Bucătărese 1 - Paznic Fiecare angajat are responsabilităţi pe care trebuie să le îndeplinească pe parcursul programului astfel încat activitatea să se desfăşoare în condiţii normale. Astfel: Directorul trebuie sa aiba gradul II didactic si sa fie angajat cu norma de baza, se va ocupa cu întâlnirile cu parinţii, de aprobarea diverselor programe educationale, de deciziile luate pentru buna funcţionare a grădiniţei. Administratorul - Trebuie să posede permis de conducere categoria D , este responsabil cu: ü Transportul copiilor ü achiziţionarea materialelor necesare desfăşurării activităţilor: consumabile, rechizite, medicamente; ü să aprovizioneze bucătăria cu alimentele necesare; ü să supravegheze activitatea desfăşurată de paznic, femeile de service şi bucătărese. Secretara se va ocupa de răspunsul la telefoane, de înştiinţarea părinţilor în legătură cu orice problemă. Educatoarele Personalul implicat în activităţile de zi cu zi trebuie să îndeplinească o serie de criterii. Acestea trebuie să fie în primul rând pasionate, devotate muncii pe care o desfaşoară, dar şi să aibă o personalitate adecvată unei asemenea munci (răbdare, tact, înţelegere) având în vedere categoria căreia i se adresează. 27 Pentru multe din aceste persoane satisfacţiile morale ale muncii se apropie sau chiar primează în faţa celor materiale. Majoritatea personalului didactic care activează în cadrul acestei instituţii are studii de specialitate, respectiv liceul pedagogic sau studii superioare pedagogice. Bucătăresele - Au obligaţia de a pregăti mâncarea şi de a o servi copiilor conform orarului stabilit. Totodată ele trebuie să asigure curăţenia bucătăriei şi a sălii de mese. Femeile de serviciu - Sunt responsabile cu asigurarea curăţeniei întregului spaţiu din incinta grădiniţei. Ele au urmatoarele sarcini: dimineaţa trebuie să curăţe praful de pe mobilier şi să aerisească încăperile până la sosirea personalului şi a copiilor; în timp ce copii servesc masa de prânz , ele trebuie să aerisească şi să pregătească paturile pentru odihnă; o dată pe săptămână trebuie să spele lenjeriile şi feţele de masă; după plecarea copiilor ele trebuie să curăţe şi să dezinfecteze spaţiile. Paznicul - trebuie să asigure ordinea pe parcursul zilei nepermiţând persoanelor străine să intre în incinta grădiniţei şi la eventualele neregularităţi să anunte organele competente. Asistenta medicala trebuie să fie atentă la simptomele pe care le prezintă copiii, să le acorde primul ajutor şi să informeze parinţii, să efectueze controale periodice pentru a preveni eventualele boli. Ř Sursele de recrutare vor fi: - site-urile specializate în recrutarea de personal - recrutarea personalului de la alte gradinite particulare Ř Instruirea angajaţilor va fi făcută periodic prin traininguri de specialitate, pentru a fi la curent cu ultimele metode de educare şi de îngrijre a copiilor. Ř Plata personalului va fi făcută prin card de debit, eliberat de Banca Comercială Română (BCR) 28 6. Finanţele Afacerii 6.1. Previzionarea vânzărilor Ř Identificarea riscurilor majore - Factori extern: - Cresterea ratei dobanzii - Scaderea natalitatii - Inăsprirea normelor de creditare - Factori interni - Lipsa de resurse pentru derularea investitiilor si plata facturilor - Nivelul mare al costurilor de intretinere Ř Realizarea previziunii valorice ü Previzionare an I Numar de pachete vandute Vanzari preconizate in lei Scenariu pesimist probabil optimist pesimist probabil optimist Luna 1 15 30 40 14.250 30.000 46.000 Luna 2 25 35 42 23.150 35.000 51.500 Luna 3 25 42 48 23.750 42.000 53.800 Luna 4 30 42 48 28.500 42.000 53.800 Luna 5 30 42 48 28.500 42.000 53.800 Luna 6 30 42 48 28.500 42.000 53.800 Luna 7 30 42 48 28.500 42.000 53.800 Luna 8 30 42 48 28.500 42.000 53.800 Luna 9 30 42 48 28.500 42.000 53.800 Luna 10 30 42 48 28.500 42.000 53.800 Luna 11 20 35 42 19.000 35.000 51.500 Luna 12 20 30 40 19.000 30.000 46.000 29 ü Previzionare an II Scenariu Trimestrul I Trimestrul II Treimestrul III Trimestrul IV pesimist 100 100 90 85 probabil 135 135 130 125 Numar de pachete vandute optimist 144 144 144 140 pesimist 95.000 95.000 85.500 80.750 probabil 140.000 140.000 130.000 125.000 Vanzari preconizate optimist 160.000 160.000 160.000 156.000 ü Previzionare an III Scenariu Trimestrul I Trimestrul II Treimestrul III Trimestrul IV pesimist 110 110 95 85 probabil 138 138 132 127 Numar de pachete vandute optimist 144 144 144 140 pesimist 104.500 104.500 90.250 80.750 probabil 150.000 150.000 138.000 127.000 Vanzari preconizate optimist 160.000 160.000 160.000 156.000 30 6.2. Costuri Ř Costurile necesare infiintarii firmei - Costuri constituire - 2000 lei - Autorizaţie ARACIP - 3800 lei - Alte autorizaţii - 1000 lei Total - 6800 lei Ř Costurile generate de investiţii Costuri cu investiţia - 60.300 lei Produs Cost in lei Unitati Echipamente audio - video 4400 3 Mobilier 35000 48 Imprimante 300 2 Masina de spalat 2000 2 Aer conditionat 5000 4 Topogane, leagane,balansoare 3500 6 Dotari sanitare 2000 12 Aragaz si hota 3000 2 Calculatoare 1100 5 Dotari sanitare 2500 Sistem de supraveghere 1500 1 Costuri operaţionale Salarii fixe - 9.350 lei / luna - 112.200 lei / an Contributii sociale – 486,2 lei / luna - 5834,4 lei / an Contributii la somaj – 45 lei / luna - 540 lei / an 31 Personal Cost in lei/ luna Cost in lei / an Numar angajati Salarii fixe Director Administrator Secretară Asistentă medicala Educatoare Femei de servici Bucătărese Paznic 2000 1200 800 850 2100 550 1300 550 24000 14400 9600 10200 25200 6600 15600 6600 1 1 1 1 3 1 2 1 Contributii sociale Director Administrator Secretară Asistentă medicala Educatoare Femei de servici Bucătărese Paznic 104 62,4 41,6 44,20 109,2 28,6 67,6 28,6 1248 748,8 499,2 530,4 1310,4 343,2 811,2 343,2 1 1 1 1 3 1 2 1 Contributii la somaj Director Administrator Secretară Asistentă medicala Educatoare Femei de servici Bucătărese Paznic 10 6 4 4,25 10,5 2 6 2 120 60 40 42,5 105 20 60 20 1 1 1 1 3 1 2 1 Instruire 600 32 Contribuţiile sociale vor fi de 5,2% / luna/ angajat Contributiile privind somajul 0,5%/luna/angajat Costurile privind marketingul si vanzarile - 12.400 lei / an Produs Cost in lei / an Reclama 7000 Participare targ 3600 Brosuri 1800 Costuri cu sistemul informatic - 4100 lei - Licente software - 3600 lei - Consumabile calculatoare – 500 lei / an Costuri cu mijloace de transport – 30.960 lei Cost in lei / luna Cost in lei / an Rate leasing 1800 21600 Combustibil 500 6000 Reparatii 500 Asigurare raspundere civila 2500 Impozit 360 33 Costuri cu caracter administrativ - 126.060 lei Cost in lei / luna Cost in lei / an Articole papetarie 416 5000 Abonamente (telefon + internet) 80 1060 Chirie Casa 9000 108000 Uilitati 1000 12000 Costuri cu alte servicii: 4800 lei / an - Servicii contabile 400 lei / luna 4800 lei / an Alte costuri: 187.000 lei - Vesela – 2000 lei - Jucarii – 1000 lei - Lenjerie paturi – 4000 lei - Alimente – 180.000 lei / an Ř Valoare costuri fixe : 28.400 lei / luna Ř Valoare costuri variabile 10.797 lei / luna 34 6.3. Pretul Ř Estimarea pretului Cost unitar = costuri variabile + costuri fixe / vanzari totale = 39.197 / 48 = 816 lei 6.4. Pragul de rentabilitate Ř Pragul de rentabilitate = costurile fixe / pret – costul variabil unitar Prag de rentabilitate = 28.400 / 1000 – 225 = 36.64 V C P C = Cf + q Cv CF q Prag de rentabilitate ü Pragul de rentabilitate al profitului dorit = costurile fixe + profitul dorit / pret – cost variabil unitar Pragul de rentabilitate al profitului dorit = 28.400 + 110.000 / 1.000 – 225 = 178.5 35 6.5. Proiectii financiare Ř Venituri estimate: 600.000 lei / an Ř Cheltuieli estimate: 470.795 lei / an Ř Pofit estimat : 129.205 lei / an 6.6. Indicatori de apreciere a investitiei Ř Durata estimata de recuperare a investitie 4 ani 6.7. Finantarea afacerii - Finantarea afacerii va fi facuta in totalitate din fonduri proprii. 7. Riscurile afacerii ü Riscuri privind proprietatea – Probleme legate de contractul de inchiriere al imobilului in care isi va desfasura activitatea gradinita ü Riscuri privind personalul – această categorie de riscuri se datorează activităţii salariaţilor. Acestea se pot datora angajării unor persoane fără a le verifica înainte de angajare, politicii de personal neadecvate, relaţiilor necorespunzătoare dintre întreprinzători şi salariaţi care vor crea o atmosferă de neîncredere; Pierderea unor angajati vitali. ü Riscuri privind clienţii – clienţii sunt principala sursă de profit. Multe din aceste riscuri sunt datorate rău platnicilor sau nemulţumirii clienţilor, nivel de trai destul de scăzut al populaţiei
|
|