IDEI DE AFACERI
AFACERI.IDEI.EXEMPLE.LEGISLATIE.FRANCIZE.PLANURI DE AFACERI.UMOR.SEX.SCRIPTURI . Mihai Daniel Omae Scripturi gratis: http://scripturi.3xforum.ro
Lista Forumurilor Pe Tematici
IDEI DE AFACERI | Reguli | Inregistrare | Login

POZE IDEI DE AFACERI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Anne98 din Buzau
Femeie
25 ani
Buzau
cauta Barbat
25 - 50 ani
IDEI DE AFACERI / IDEI DE AFACERI.PLANURI.STRATEGII.MANAGEMENT.RESURSE UMANE. / Managementul personalului  
Autor
Mesaj Pagini: 1
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Evaluarea nevoilor personalului

Proprietarul unei afaceri de dimensiuni reduse ar trebui sa-si intemeieze politicile privind personalul, pe niste principii explicite si bine verificate. Micile firme care urmeaza aceste principii au performante mai ridicate si rate de crestere mai inalte decat cele care nu fac acest lucru. Cele mai importante dintre aceste principii sunt:

• Toate posturile trebuie sa fie ocupate de persoane motivate si capabile sa-si indeplineasca atributiile.

• Cu cat specificarile si abilitatile necesare pentru fiecare post sunt mai clar exprimate, cu atat este mai probabil ca lucratorilor sa li se acorde postul potrivit, si prin urmare sa fie mai competenti pe acel post.

• O definitie si o descriere scrisa a postului sunt cheia comunicarii cerintelor fiecarui post, candidatilor. Straduieste-te sa-ti indeplinesti atributiile cat poti de bine! este o modalitate de ghidare foarte proasta fata de personal.

• Angajatii alesi pe criteriul celei mai bune persoane disponibile, sunt mai buni decat cei alesi pe criterii de prietenie sau graba.

• Daca anumite asteptari legate de postul respectiv sunt specificate clar, si daca recunoasterea meritelor se bazeaza pe aceste asteptari, performanta va creste. La fel si rezultatele training-urilor, daca se bazeaza pe obiective de invatare masurabile.

• Primul pas in evaluarea nevoilor personalului pentru firmele mici este de a organiza un audit privind viitoarele nevoi ale personalului. Intreaba-te daca:

• Munca pe care o ai in plan poate fi realizata de forta de munca prezenta. Va fi nevoie de mai multi sau mai putini angajati? Ia in considerare tiparele sezoniere privind cererea si ratele de inlocuire probabile.

• Exista anumite posturi ce pot fi eliminate pentru a-i face pe ocupantii lor disponibili pentru alte tipuri de munca?

• Care este balanta de munca full-time sau part-time, temporara sau permanenta, platita la ora sau salariata, de care ai nevoie?

• Cum va arata oferta de munca pe viitor?

• Vei putea sa gasesti ocupanti pentru unele din posturile pe care le-ai identificat? Cat de
usor?

• Ce fel de calificari trebuie sa posede personalul tau?

Dezvolta o metoda de a anticipa cererea de forta de munca pe baza raspunsurilor tale la aceste intrebari. O data ce ti-ai estimat nevoile incearca sa gasesti strategii pentru a ti le indeplini.

Procesul selectiei unei persoane competente pentru fiecare post este realizat cel mai bine printr-o definire sistematica a cerintelor fiecarui post, inclusiv a abilitatilor, cunostintelor si a altor calificari pe care angajatii trebuie sa le posede pentru a indeplini fiecare sarcina. Pentru a garanta ca nevoile personalului sunt specificate in mod adecvat, (1) desfasoara o analiza a postului, (2) elaboreaza o descriere scrisa a postului si (3) pregateste o fisa de specificare a postului.

Analiza Postului

Analiza postului reprezinta o investigatie sistematica care aduna la un loc toate informatiile relevante in privinta tuturor sarcinilor indeplinite de angajati. Pornind de la aceasta analiza poti identifica abilitatile, cunostintele si cerintele pentru angajatul respectiv si poti determina datoriile, responsabilitatile, cerintele fiecarui post in parte. Analiza postului ar trebui sa ofere informatii cum ar fi:

• Denumirea postului.
• Departamentul.
• Supravegherea necesara.
• Descrierea postului – datorii si responsabilitati majore si indirecte.
• Caracteristici specifice ale postului, inclusiv locatia si cadrul fizic.
• Tipurile de materiale utilizate.
• Tipurile de echipamente utilizate.
• Calificarile necesare.
• Cerintele privind experienta.
• Cerintele privind educatia.
• Cerinte de ordin fizic si mental.
• Dexteritatea manuala solicitata.
• Conditii de lucru (inauntru, in aer liber, cald, frig, uscat, umed, zgomotos, murdar, etc.).

Descrierea postului

Analiza postului este utilizata pentru a obtine o descriere a postului care sa defineasca indatoririle asociate fiecarei sarcini, si alte responsabilitati specifice fiecarui post in parte. Descrierea acopera diferitele cerinte ale fiecarei sarcini cum ar fi activitatile mentale si fizice; conditiile de munca si riscurile postului respectiv. Intervalul de timp aproximativ pe care ar trebui sa-l petreaca angajatul cu fiecare activitate este de asemenea specificat. Descrierea posturilor se concentreaza de obicei pe aspectele postului referitoare la intrebari de genul ce? de ce? unde? si cum?

Exista o resursa nemaipomenita pe care proprietarul unei firme mici o poate folosi pentru a elabora descrierile posturilor, si aceasta presupune a-i ruga pe angajati sa-si descrie singuri posturile. Un angajat bun cunoaste detalii despre postul sau mai bine decat oricine altcineva.

Fisa de specificare a postului

Fisa de specificare a postului descrie persoana ideala pentru ocuparea postului. Aceasta specificare detaliaza cunostintele (atat educationale cat si pe cele legate de experienta), calitatile, abilitatile si talentele necesare pentru a avea o performanta satisfacatoare. Fisa de specificare a postului ofera un standard de comparatie a potentialilor candidati si ar trebui sa se afle la baza procesului de recrutare.

Sursa: eJobs


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 17 ani
   
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Reguli care stau la baza evaluarii angajatilor

Un angajat este un profesionist numai daca stie cum sa-si evalueze perfomantele. Nu trebuie sa astepte sa fie criticat sau felicitat pentru a constata ca activitatea lui profesionala se afla pe drumul cel bun sau cateodata lasa de dorit. Iar tu ca angajator ai aceasta sarcina de a evalua performantele altora. Nu este un lucru usor.

Din acest motiv, angajatorii trebuie sa urmeze anumite principii ce stau la baza evaluarii performantelor. Specialistii de la au facut o analiza a relatiilor dintre angajati si angajatori, iar pe acest segment al evaluarilor au stabilit cateva reguli pe care trebuie sa le urmeze angajatorul.

Comunica!

Daca vrei sa promovezi cele mai bune trasaturi ale angajatilor tai, incepe incurajand comunicarea de zi cu zi. O politica deschisa ii stimuleaza pe oameni sa munceasca mai mult si sa impartaseasca idei despre imbunatatirea mediului de lucru. Cerand sugestii ii faci pe angajati sa se simta importanti si valorosi pentru echipa.
Atunci cand folosesti o idee a lor, poti sa inregistrezi acest lucru pentru evaluarea lor ulterioara. Este mai usor sa comunici in domeniile care au nevoie de imbunatatiri daca anterior ai stabilit un respect de baza. A cere sugestii este una din modalitatile prin care poti construi acest respect.

Tine evidenta

Rezerva-ti un moment in agenda zilnica pentru a scrie scurte note despre succesele angajatilor. Documentarea este foarte importanta pentru a-ti aminti evenimentele cu acuratete. Ei bine se poate intampla sa nu ti-l amintesti. Nu se stie de ce, dar este mai greu sa-ti amintesti complimentele si succesele decat esecurile. Fa-ti obiceiul de a inregistra realizarile angajatilor pe care ii supraveghezi.

Solicita rapoarte

Angajatii isi cunosc cel mai bine realizarile. Rapoartele saptamanale despre sarcinile indeplinite sunt de asemenea instrumente bune pentru a-ti aminti succesele si obiectivele atinse. Obiectivele care sunt scrise si documentate sunt usor de notat in evaluarea performantelor. Este uimitor cat de multe realizari trec neobservate. Daca nu stii ce sa scrii cere-i sugestii angajatului.

Fii sincer in legatura cu performanta ta

Sinceritatea promoveaza sinceritate. Atunci cand managerii isi recunosc propriile succese si esecuri, acest lucru ii ajuta si pe anagajati sa fie mai sinceri. Asteptarile rezonabile le permit angajatilor sa obtina succese si sa capete vointa necesara pentru a se mobiliza din nou in scopul atingerii obiectivelor asupra carora au esuat. O atitudine orientata spre “progres si nu spre perfectiune” ii va incuraja pe angajati sa aiba performante mai ridicate. Managerii care isi impartasesc succesele si problemele legate de evaluarile performantelor, ii vor ajuta pe angajati sa inteleaga standardele de evaluare.

Tinteste mai sus

Asteptarile ridicate se nasc din dorinta de a permite aparitia unor idei noi si esecuri deopotriva. Isi stabilesc angajatii tai obiective rezonabile? Vor munci mai mult sau vor fi total descurajati daca nu reusesc sa-si atinga obiectivele? Tinteste sus si ajuta-ti angajatii sa lucreze zilnic in directia atingerii obiectivelor propuse. Foloseste esecul ca pe un instrument de invatare, nu ca pe un motiv de acoperire. Ajuta-i pe angajati sa inteleaga ca a avea un esec nu inseamna a fi un ratat.

Noteaza aceste concluzii

Atunci cand notezi obiectivele ele devin mai concrete. Obiectivele specifice, cu praguri palpabile, sunt de folos pentru majoritatea angajatilor. Divizarea obiectivelor mari in obiective mai mici este o metoda foarte buna de a le face mai manevrabile. Pastrarea unei evidente este ingredientul final de care ai nevoie pentru a avea succes. Angajatii se simt tradati atunci cand supraveghetorii ignora termenele limita si nu verifica rezultatele la final. Atunci cand un obiectiv este notat si beneficiaza de sugestiile angajatilor, si de un program controlabil pentru realizarea sa, angajatul simte ca are puterea sa atinga acel obiectiv.

Cere sugestii

Obiectivele stabilite fara contributia angajatilor sunt mai greu de realizat. Cerandu-le parerea angajatilor despre problemele curente ii poti face sa se simta mai puternici. In curand “isi vor asuma” problema ca pe o provocare personala. Atunci cand accepta problema ca si cand ar fi a lor, obtii munca in plus pe gratis! De multe ori se gandesc cum sa rezolve problema cand nu sunt la servici, in timp ce conduc, sau in timp ce asteapta la coada in supermarket. Angajatul care se implica in rezolvarea problemelor se simte mai valoros la locul de munca. Managerii au nevoie de asistenta, iar angajatii au nevoie sa simta ca sunt participanti de valoare la munca de zi cu zi.

Recunoaste progresele

Din pacate numai 10% din angajati primesc recunoasterea (aproape totala!) cuvenita pentru munca depusa. Daca angajatii ar fi intrebati despre cum au fost rezolvate problemele, ar aparea mai multi eroi la locul de munca. Sarbatoreste realizarile. Opreste-te si adulmeca mirosul succesului! Rasplateste-i pe toti membrii unei echipe pentru atingerea unui anumit obiectiv. De multe ori angajatii cei mai tacuti fac cea mai mare parte a muncii. Descopera-i! Afland parerile angajatilor despre recunoastere putem sa ne ferim de a fi ingusti in aprecierile noastre. Nerecunoaterea meritelor unor angajati poate crea resentimente si moral scazut. Aprecierea scrisa sau verbala depaseste de multe ori in importanta valoarea banilor, facandu-i pe angajati sa se simta importanti. Recunoaste si sarbatoreste succesele si vei fi unul dintre cei mai populari sefi din compania ta.


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 17 ani
   
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Tratamentul persoanelor dificile din firma

Pe patul de moarte aflat la ultima spovedanie, generalul si dictatorul spaniol Narvaez, la cererea confesorului de a-si ierta toti dusmanii a raspuns: “Prea-onorabile parinte, nu am nici un dusman. Am dat dispozitie sa fie cu totii ucisi.” Adevarul este ca unii dintre directorii “moderni” substituie uciderea cu concedierea anajatului. ... Nu este un act la fel de grav. Dar arata ingustimea ratiunii.

A transforma un om

Iata un act creativ. De la filmele americane penibile legate de marketing-ul de succes si pana la scrierile patristice sunt prezentate si laudate adevaratele “regenerari” de oameni. Si de buna seama este un lucru real. Concedierea unui angajat si aducerea altuia te costa mult mai mult, in conformitate cu ultimele studii de specialitate, fata de situatia in care l-ai pastra pe recalcitrant. Aici apare insa adevarata calitate a unui manager. A concedia un om necesita mai putin de un minut. Dar adevarata putere se manifesta in a-l rabda si a-l reface. Un exemplu mai omenesc ar fi fotbalul.
Sunt fotbalisti foarte talentati cu un comportament respingator, dar care alaturi de un antrenor priceput isi schimba efectiv modul de viata fara a-si pierde talentul. Un manager priceput, este si un “antrenor” priceput.

A avea rabdare

Cine vrea rezultate mari trebuie sa dobandesca mai intai rabdarea. Cuvintele marelui dictator roman Sylla (138 – 78 i.Hr.) dupa victoria in fata unui adversar tanar, dar cu o armata mai numeroasa, Marius cel Tanar: “Trebuie sa fii mai intai vaslas ca sa conduci mai tarziu corabia.”, sunt cat se poate de pertinente. Un proverb relativ amuzant spunea: “Rabdarea face minuni. Cine stie s-o foloseasca
face din frunze de dud ... matase.”

A incuraja

In ciuda greselilor, un angajat trebuie uneori incurajat. Este in cele mai multe cazuri suficient de treaz pentru a-si da seama de greseala facuta. Uneori, mustrarea este inutila si vine prea tarziu pentru a mai fi fructificata. Constantin Noica spunea: “Daca nu-l respecti pe altul, nu te respecti nici pe tine insuti.” O mustrare se face respectuos. O incurajare insa, se face cald. Astfel incat sa existe nadejde in sufletul celui care te asculta. “Exista foarte putine lucruri mai stimulatoare pentru cineva decat sa-l pui responsabil pentru o anumita lucrare, facandu-l sa inteleaga clar ca ai mare incredere in el.”(Anonim). Cugetati bine la aceasta ultima afirmatie.

In ultimul sau interviu inainte de a trece la cele vesnice, marele teolog al sec. XX, Pr. Dumitru Staniloae, indemnandu-i pe studentii din fata lui sa citeasca unele materiale pentru problema discutata le-a precizat: “Ei, v-am spus cate ceva asa...” Impartasind deplin cuvintele lui, va indemnam sa cercetati mai in profunzime problema, sau macar sa va ganditi la ea. Succes!


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la