IDEI DE AFACERI
AFACERI.IDEI.EXEMPLE.LEGISLATIE.FRANCIZE.PLANURI DE AFACERI.UMOR.SEX.SCRIPTURI . Mihai Daniel Omae Scripturi gratis: http://scripturi.3xforum.ro
Lista Forumurilor Pe Tematici
IDEI DE AFACERI | Reguli | Inregistrare | Login

POZE IDEI DE AFACERI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
laura84
Femeie
24 ani
Valcea
cauta Barbat
24 - 49 ani
IDEI DE AFACERI / IDEI DE AFACERI.PLANURI.STRATEGII.MANAGEMENT.RESURSE UMANE. / Strategii de piata.  
Autor
Mesaj Pagini: 1
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Ce strategii are la dispozitie un om de afaceri

Cine a zis ca legea junglei nu se aplica si pentru afaceri? Fie ca este vorba despre aparare sau atac, aceleasi principii se regasesc si in interiorul unei piete economice. La fel de agresiva ca si jungla, piata cere constant sacrificii. Insa aceasta perspectiva are toate sansele sa fie evitata daca... se pun in aplicare una dintre cele trei strategii de marketing, unanim valabile in lumea afacerilor.

Nu sunt multi cei care au o afacere si care sunt familiarizati cu toate tipurile de strategii de care se poate face uz la un moment dat. Sa vorbesti despre o strategie ca fiind doar agresiva nu este de ajuns. Pentru a da randament ea trebuie sa se plieze exact pe situatia existenta, iar rezultatul ei sa furnizeze ceea ce afaceristul urmareste. Asa ca el poate apela la trei tipuri de strategie, fiecare destinata unui anumit moment al activitatii sale.

Strategia de dezvoltare

Este folosita in momentul in care doreste sa lanseze pe piata o gama mult mai variata de produse si servicii, scopul fiind acela de a diversifica paleta de clienti. Strategia de dezvoltare face ca firma sa-si focalizeze schimbarile in functie de cererea venita din partea clientilor, sau din simpla intuitie a afaceristului. In strategia de dezvoltare sunt incluse de regula urmatoarele miscari:
* cresterea gamei de produse, tinand cont de indicatori de genul: dimensiune, culoare, material;
* largirea gamei de servicii puse la dispozitia clientilor;
* sporirea gamei de optiuni;
* descoperirea unor noi utilizari ale produsului;
* dezvoltarea unui produs nou;
* imbunatatirea constanta a produsului.

In cazul in care afaceristul nostru ar fi singurul jucator de pe piata, aceasta strategie i-ar fi de ajuns. Dar cum nu exista monopol, el intra in contact cu alti jucatori fata de care exercita diferite raporturi. In functie de fiecare situatie in parte se poate apela la o strategie defensiva sau la una ofensiva.

Strategia defensiva

Este pusa in aplicare in cazul in care exista pericolul sa se piarda clientii deja existenti fie din cauza unui concurent mai puternic, fie din cauza unor probleme de ordin intern ce tin de facturi cum ar organizarea sau chiar produsul in sine oferit clientilor. In acest context este indicat sa se faca apel la o analiza SWOT. Pentru cei nefamiliarizati cu acest instrument, analiza SWOT este o metodologie de analiza a unui proiect ori a unei afaceri, iar numele sau deriva din abrevierea punctelor cheie ce stau la baza realizarii ei: punctele tari (Strengths), punctele slabe (Weaknesses), oportunitati (Opportunities) si in cele din urma riscurile (Threats).

Punctele tari si cele slabe sunt legate de firma, de strategiile acesteia si de modul in care se comporta cu concurenta. Oportunitatile si amenintarile sunt factori ce vin dinspre mediul de piata si din directia concurentei si sunt in afara oricarui control al firmei. Aceasta analiza ia in considerare organizarea firmei, performantele ei, produsele cheie de care dispune si pietele strategice pe care este indicat sa se lanseze. In momentul in care este realizata in mod corect ea permite concentrarea atentie asupra zonelor cheie ale afacerii si atrage atentia asupra acelor segmente care sunt ori insuficient exploatate, ori nu sunt suficient de bine "decupate" pentru a se potrivi la fix cu afacerea. Rezultatele finale ale analizei SWOT ofera o imagine obiectiva asupra firmei si in functie de acestea afaceristul va decide daca are sanse reale sa-si poata indeplini planurile si care va fi abordarea pentru viitor.

Strategia ofensiva

Acest tip de strategie este folosit pentru a atrage noi clienti. In momentul in care se pune in practica strategia de atac este evidenta forta jucatorului si capacitatea sa nu numai de a rezista pietei, dar si de a o folosi pentru a-si atinge scopurile. In categoria acestui tip de strategie intra:
* schimbarea politicii de preturi;
* folosirea de noi canale de distributie;
* gasirea de noi puncte de distributie;
* intrarea pe noi sectoare de industrie;
* intrarea pe noi piete geografice.

Pentru a jongla cu avantajele ei, firma trebuie sa dispuna de suficiente resurse care sa-i permita atat schimbarea politicii de preturi cat si invazia pe o piata straina. In cazul in care compania nu are capacitatea financiara si experienta pe piata, aceasta abordare isi poate "arata" coltii si se poate transforma intr-un bilet gratuit spre faliment.


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 17 ani
   
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Strategia de inceput a afacerii

Recomandam celor care vor sa inceapa o afacere sa faca un plan de afaceri. Ca rezultat al completarii planului veti fi mult mai bine pregatiti si veti stii daca ideea dvs de afacere este fezabila sau nu. Totusi, nu folositi scurtaturi decat daca aveti cunostinte substantiale in legatura cu aria dvs de activitate. Aveti grija daca nu aveti un plan de afaceri!

In ce fel este afacerea dvs unica si in ce fel produsele sau serviciile dvs vor atrage clientii? Care sunt principalele diferente dintre compania dvs si concurenta? Ce va face sa alegeti afacerea dvs in locul alteia?

Cu alte cuvinte, care ar putea fi motivul pentru care un client ar face afaceri cu dvs?

1.Definiti afacerea si strategia dvs
Definirea strategiei dvs este importanta. Iata cateva intrebari care v-ar putea ajuta sa va clarificati strategia:
- Care sunt clientii dvs?
- In ce tip de afacere sunteti?
- Ce vindeti (produse/servicii)?
- Care este planul dvs de crestere?
- Care este principalul dvs avantaj?

2.Scrieti pe hartie care sunt obiectivele dvs.
Creati o lista de obiective cu o scurta descriere a actiunilor care urmeaza a fi intreprinse. Daca sunteti abia la inceputul afacerii dvs va trebui sa va concentrati mai mult pe obiectivele pe termen scurt. De cele mai multe ori un concept de afacere noua va trece printr-o perioada de cercetare si dezvoltare inainte ca rezultatul sa poata fi prevazut cu acuratete pentru un timp mai indelungat.

Creati doua seturi de obiective:
1. pe termen scurt: de la 6 la 12 luni
2. pe termen lung: de la 2 la 5 ani.

Explicati si specificati pe cat posibil ceea ce doriti sa obtineti. Incepeti cu obiectivele personale. Apoi o lista cu cele in legatura cu afacerea. Raspundeti la aceste intrebari:
- Ca si proprietar al afacerii, ce doriti sa obtineti?
- Cat de mare sau de mica doriti ca afacerea dvs sa fie?
- Doriti sa va includeti familia in afacere?
- Personal: doriti sa oferiti locuri de muca sau poate nu vreti sa conduceti alte pesoane.
- Doriti sa va adresati unei cauze anume cu afacerea dvs?
- Descrieti calitatea, cantitatea si/sau serviciile si nivelul de satisfactie al clientului.
- Cum ati descrie principalele avantaje pe care le aveti asupra competitiei?
- Cum credeti ca va schimba afacerea dvs viata clientilor?

3. Intelegeti-va clientii
Nu este realist sa va asteptati ca sa indepliniti nevoile tuturor clientilor dvs, nici o afacere nu poate face asa ceva. Alegeti-va piata cu mare grija. Daca nu luati in considerare acest aspect va garantam ca veti fi dezamagiti de performantele afacerii dvs. Faceti acest lucru si veti fi mai mult decat multumit de rezultate.
- Nevoi: ce nevoi neimplinite au potentialii dvs clienti? Cum indeplineste afacerea dvs aceste nevoi - de obicei este vorba de ceea ce clientii nu au inca la dispozitie sau nu este satisfacut corespunzator. Identificati care sunt nevoile nesatisfacute.
- Dorinte: ganditi-va la acestea ca la dorintele clientului dvs. Si acest sector poate fi deficitar.
- Probleme: amintiti-va faptul ca lumea cumpara pentru a rezolva o anumita problema. Ce probleme rezolva produsul sau serviciul dvs?
- Perceptie: care sunt percetiile negative sau pozitive pe care le au clientii in legatura cu dvs, profesia dvs, serviciul sau produsul dvs? Identificati atat partile negative cat si cele pozitive.
Veti putea sa folositi ceea ce invatati atunci cand incepeti marketingul si promovarea afacerii dvs.

4. Invatati de la concurenta
Puteti invata multe despre afacerea dvs si despre clienti doar uitandu-va la modul in care competitorii dvs fac afaceri. Iata cateva intrebari care sa va ajute sa invatati de la concurenta si sa va concentrati pe clientii dvs:
- Ce stiti despre piata dvs tinta?
- Ce au competitorii dvs?
- Cum abordeaza concurenta piata?
- Care sunt punctele slabe si cele forte ale concurentei?
- Cum puteti imbunatati dvs abordarea pietei?
- Care este stilul de viata, din punct de vedere demografic si psihologic, al consumatorului dvs ideal?

5.Probleme financiare
Cum se vor misca banii dvs?
Care este punctul dvs de "break-even"?
Ce potential profit are afacerea dvs?
Acordati-va timp pentru a pregati proiectele financiare. Aceste proiecte ar trebui sa tina cont de perioadele de colectare a platilor pentru conturile dvs la fel ca si de termenii de plata pentru furnizorii dvs. De exemplu, va puteti plati datoriile in 30 de zile, dar trebuie sa asteptati 45-60 de zile ca sa fiti platit de clientii dvs.

O proiectie a rulajului banilor cash va va arata de cat capital de lucru veti avea nevoie in timpul acelor "goluri" ce pot aprea in activitatea dvs curenta.

Exista patru pasi in crearea unei strategii de marketing pentru afacerea dvs:
- Identificati toate pietele tinta: definiti CINE este clientul dvs ideal sau piata tinta. Majoritarea companiilor isi fac 80% din afacere cu 20% din clienti lor. In acest caz merita sa va directionati timplu si energia catre clientii cei mai importanti.
- Calificati cele mai bune piete tinta: scopul acestui pas este de a va clarifica si defini si mai bine ce profil de client va poate asigura cele mai bune sanse spre succes. Strategia este de a pozitiona afacerea pe acelasi nivel ca si majoritatea clientilor dvs tinta. Este foarte important sa va dati seama care sunt cei mai buni clienti ai dvs si cum sa pozitionati cat mai bine compania dvs in sectorul dvs de piata.
- Identificati instrumentele, strategiile si metodele: o piata la care nu aveti acces este o piata pe care nu o puteti servi. Marketingul este procesul de gasire, comunicare si educare a pietei dvs primare despre produsele si serviciile dvs. Alegeti o combinatie de instrumente si strategii, care atunci cand sunt combinate, va cresc sansele de succes.
- Instrumente si strategii de testare a pietei: presupunerile pe care nu le verificam sunt de obicei cele care creeaza probleme. Acordati-va timpul necesar pentru a testa toate presupunerile in legatura cu afacerea dvs, mai ales cand faceti cheltuieli mari.


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la