IDEI DE AFACERI
AFACERI.IDEI.EXEMPLE.LEGISLATIE.FRANCIZE.PLANURI DE AFACERI.UMOR.SEX.SCRIPTURI . Mihai Daniel Omae
Scripturi gratis: http://scripturi.3xforum.ro
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
IDEI DE AFACERI | Reguli | Inregistrare | Login
POZE IDEI DE AFACERI
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Tanya_sexy Profile
| Femeie 24 ani Hunedoara cauta Barbat 24 - 47 ani |
|
omaebazooka
Administrator
Inregistrat: acum 19 ani
Postari: 494
|
|
Cum sa-ti pastrezi angajatii Categorie: CIO Factorul cheie în succesul unei companii este calitatea resurselor umane. Având în vedere acest aspect, activitatea de resurse umane devine extrem de importanta pentru asigurarea companiei cu angajati valorosi care sa contribuie la realizarea obiectivelor acesteia. Dinamismul accentuat al pietei resurselor umane din domeniul IT&C Piata resurselor de munca calificate în domeniul IT&C se caracterizeaza printr-un dinamism deosebit. Potrivit unui studiu realizat de IDC, persoanele calificate în domeniul IT se caracterizeaza prin "infidelitate", comparativ cu alte profesii informaticienii schimbându-si frecvent locul de munca. Motivele care determina aceasta situatie sunt multiple, una dintre principalele cauze constituind-o cererea extrem de mare de personal calificat în acest domeniu.
În România, la aceasta cauza se adauga si numarul mare de specialisti IT care aleg un loc de munca dintr-o companie din afara tarii. Migratia de personal nu poate conduce decât la acutizarea crizei de personal calificat si la cresterea grijii unui CIO dintr-o companie autohtona în pastrarea angajatilor.
CIO factor de decizie în ceea ce priveste angajatii din subordine O tendinta importanta în dezvoltarea managementului resurselor umane este aceea ca problemele specifice acestui subsistem al managementului companiei nu mai privesc doar pe managerii din compartimentul de personal ci si pe toti managerii de linie. Responsabilitatile acestora în ceea ce priveste antrenarea resurselor creative ale personalului, motivarea si stimularea acestora au crescut vizibil. În acest context, CIO dintr-o companie poate juca un rol important în motivarea a salariatilor din propriul compartiment.
Cum motivam salariatii Întrebarea pe care si-o pun specialistii în resurse umane este: cum sa selectam candidatul potrivit, si odata acest lucru realizat, cum sa-l mentinem în cadrul firmei? Raspunsul pe care managementul resurselor umane îl da este: prin motivare si comunicare interna. Cum se realizeaza însa acest lucru în mod concret?
Pentru a-si duce la bun sfârsit aceste atributii, CIO si managerii de linie trebuie sa fie instruiti în acest scop si sa aiba cunostinte în domenii privind motivarea si evaluarea personalului. Arta motivarii subalternilor în legatura cu scopurile comune ale organizatiei este esentiala pentru succesul unui manager.
Dar ce anume trebuie sa cunoasca managerii astfel încât sa îmbunatateasca performantele angajatilor? În primul rând, raspunsul la întrebari precum "de ce muncesc oamenii?" "ce anume îi motiveaza?" îi asigura oricarui manager un atu important pentru succesul sau.
Cred ca raspunsul la aceasta întrebare nu poate fi unul simplu si general - caci este evident ca de vreme ce factorii motivationali sunt atât de diversi (materiali, imateriali si sociali) si oamenii având personalitati atât de diverse - problema trebuie tratata diferentiat de la o persoana la alta si trebuie aplicata în fiecare caz metoda cea mai indicata. Cred de asemenea ca identificarea motivelor care îi motiveaza pe lucratori este o adevarata "arta" pe care o detine un manager cu experienta care se preocupa de eficientizarea departamentului sau.
5 sfaturi pentru motivarea salariatilor dintr-un departament IT 1. Delegarea unor responsabilitati subordonatilor si cresterea încrederii în sine a acestora; 2. Un lucru important pentru un angajat din departamentul IT este dotarea tehnica. Integrarea permanenta a tehnologiilor de ultima ora poate contribui la motivarea corespunzatoare a salariatilor din departamentul informatic; 3. Existenta unei competitii constructive în cadrul departamentului; 4. Realizarea unui management participativ si participarea angajatilor din departament la deciziile importante; 5. Trainingul si cursurile IT organizate de companie pot contribui substantial la satisfactia salariatilor.
Salariul - factor principal în motivarea angajatilor? Desi uneori se considera ca un salariu "bun" este suficient, este un fapt dovedit ca de cele mai multe ori angajatii sunt mai preocupati de nivelul responsabilitatilor implicate de posturile ocupate si de realizarile lor profesionale. Unii considera ca sarcinile zilnice sunt plictisitoare si de rutina, si primesc cu entuziasm programele de dezvoltare oferite de companie. În special angajatii cu potential sunt interesati de dezvoltare a carierei lor si de promovare.
Stagiile de pregatire si trainingurile specializate sunt foarte apreciate de angajati, ca fiind extrem de folositoare pentru dezvoltarea lor profesionala. Având în vedere mai ales provocarile continue pe care le presupun permanenta înnoire a cunostintelor si introducerea cu rapiditate a noilor tehnologii, pregatirea si perfectionarea personalului ocupa un loc important pentru motivarea personalului si totodata pentru fidelizarea acestuia.
În domeniul IT, tinând cont de viteza ridicata de reînnoire a tehnologiilor, trainingul personalului specializat joaca un rol hotarâtor în exploatarea eficienta a sistemelor informatice si în motivarea corespunzatoare a salariatilor.
Un alt fapt care nu trebuie neglijat este cunoasterea si implicarea angajatilor
în realizarea obiectivelor generale ale companiei. Acei angajati care cunosc semnificatia muncii lor si importanta acesteia în cadrul organizatiei au motive în plus de multumire si se implica mai mult decât aceia care nu sunt "cooptati" în realizarea strategiei firmelor.
Un aspect apreciat în mod deosebit de angajati este spiritul de echipa. În ceea ce priveste spiritul de echipa, rolul managerului este hotarâtor în "închegarea" unei echipe si asigurarea bunei ei functionari. Ideea ca o echipa se formeaza de la sine este extrem de daunatoare si orice manager trebuie sa depuna eforturi pentru a dezvolta acest spirit de echipa.
Factorii motivationali "materiali" nu trebuie pierduti din vedere (desi I-am lasat la final). Pe lânga salarii, este uzual ca firmele sa atraga si sa pastreze angajatii cu "pachete" de beneficii precum - masina de serviciu, telefon mobil, laptop, concedii în case de vacanta ale companiei, asigurarea mesei, asigurari medicale etc.
Concluzii Perceptia generala este ca în acest moment, companiile nu iau în serios acest aspect de dezvoltare a resurselor umane. Interesul prioritar al managerilor se concentreaza asupra altor aspecte "tehnice" - obtinerea de noi piete, realizarea unui profit cât mai mare, introducerea noilor tehnologii, restructurarea activitatii. De cele mai multe ori, cei ce pierd din vedere aspectul "uman" al activitatii din compania/departamentul unde îsi desfasoara activitatea se confrunta mai devreme sau mai târziu cu grave probleme în ceea ce priveste numarul si calitatea resurselor umane cu care lucreaza (cu profunde implicatii asupra realizarii dezideratelor de mai sus).
De aceea, nu este o surpriza faptul ca cele mai de succes companii sunt acelea în care managerii se concentreaza spre crearea unei culturi organizationale propice performantei si îsi îndreapta eforturile spre crearea unei echipe de oameni de valoare pentru care depun eforturi de a-i pastra.
Tinând cont de elementele specifice personalului calificat în domeniul IT, CIO-ul dintr-o companie poate juca un rol extrem de important în motivarea subordonatilor si "stabilizarea" lor. Un climat de munca propice, managementul participativ, accesul la tehnologiile de ultima ora - sunt numai câtiva dintre factorii care conduc la o eficienta sporita a acestui departament.
_______________________________________ "WEBMASTERS TOP" "Producator vinuri nobile Free scripts for site
|
|
pus acum 18 ani |
|