IDEI DE AFACERI
AFACERI.IDEI.EXEMPLE.LEGISLATIE.FRANCIZE.PLANURI DE AFACERI.UMOR.SEX.SCRIPTURI . Mihai Daniel Omae Scripturi gratis: http://scripturi.3xforum.ro
Lista Forumurilor Pe Tematici
IDEI DE AFACERI | Reguli | Inregistrare | Login

POZE IDEI DE AFACERI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Cristina02 pe Simpatie
Femeie
23 ani
Arges
cauta Barbat
26 - 80 ani
IDEI DE AFACERI / IDEI DE AFACERI.PLANURI.STRATEGII.MANAGEMENT.RESURSE UMANE. / Marketing pentru IMM. Cum sa-ti pornesti si dezvolta afacerea!  
Autor
Mesaj Pagini: 1
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Marketing pentru IMM
Ce este marketingul?
Sunt multe definitii date marketingului, dar una dintre ele este cea mai potrivita pentru contextul de fata.
Marketingul este procesul de identificare, anticipare si satisfacere a cerintelor clientului intr-un mod profitabil pentru ambele parti.
Mai multi autori impartasesc acest punct de vedere, care pune in centrul atentiei satisfactia clientului si profitul. De luat in seama ca in acest context profitul nu este privit in sensul sau strict contabil, ci desemneaza beneficiile, satisfactia ambelor parti: clientul si organizatia.
Filosofia, conceptul care sta la baza marketingului consta in atingerea scopurilor oragnizatiei prin intimpinarea nevoilor clientului, satisfacerea lor mai bine decit competitorii tai.
Peter Druker, un autor de exceptie in gandirea economica a secolului al XX-lea, spunea la un moment dat:  "exista un singur mod in  care putem defini scopul organizatiei - crearea clientului. Daca produsul oferit de organizatie nu are nici macar un client, atunci nu exista nici un motiv pentru a-si continua existenta".
O introducere
Managerii de intreprinderi mici si mijlocii trebuie sa inteleaga foarte bine nevoia de a-si dezvolta planuri de marketing pentru produsele si serviciile pe care le ofera. Succesul pe termen lung al unei afaceri consta in mentinerea unui numar constant de clienti satisfacuti si in continua crestere a acestui numar. Programele moderne de marketing ii indeamna pe manageri sa-si concentreze atentia inspre identificarea, satisfacerea si urmarirea continua a nevoilor clientilor.
Conceptul de marketing
Conceptul de marketing depinde de atentia pe care fiecare firma o acorda clientului. Toate politicile si activitatile companiilor trebuie sa fie indreptate inspre satisfacerea nevoilor clientului si inspre o politica de vinzari profitabile pe termen lung si nu inspre una maxima, pe termen scurt, cu potentiale efecte negative in viitor. Pentru a folosi conceptul de marketing, un IMM trebuie:
1) sa determine nevoile clientilor (cercetare de marketing);
2) sa-si dezvolte avantajele competitive (strategie de marketing);
3) sa selcteze piata specifica pe care urmeaza sa activeze (marketing targetat);
4) sa determine modul in care va satisface nevoile clientului (mixul de marketing);
5) sa analizeze cit de bine a satisfacut nevoile clientului (evaluarea marketingului).

Cercetarea de marketing
Scopul cercetarii in marketing este de a afla cine sunt clientii, ce vor ei, unde si cind prefera sa cumpere. Cercetarea de marketing se poate axa de asemenea pe rezolvarea unor probleme, cum ar fi extinderea pe piata pentru a acoperi cererile clientilor.
Cercetarea mai cuprinde si identificarea acelor tendinte ale pietei care pot afecta vinzarile si profitul. Cercetarea de marketing iti ofera mult mai multa informatie decit la nivelul cunoasterii obisnuite. Foloseste informatia pentru a determina, de exemplu, cota ta de piata, eficienta politicii de promovare, reactiile la produsele si serviciile tale.
Marile companii angajeaza profesionisti pentru a face cercetare de marketing. Intreprinzatorii mici si mijlocii insa sunt mult mai aproape de clienti, afla mai repede nevoile, dorintele si obisnuintele lor. Cercetarea de marketing trebuie sa investigheze patru aspecte: clientul, nevoile lui, competitia si tendintele pietei.
Mixul de marketing
Mixul de marketing este oferta de ansamblu a organizatiei pentru client. Mixul de marketing de baza este adesea numit “cei 4 P�: Produs, Plasament (distributie), Pret, Promovare. Acestea sunt elementele de baza din armura marketerului, care, folosite cu indeminare, vor pozitiona organizatia in fruntea concurentei.
Din punctul de vedere al consumatorului "cei 4P" se transforma in "cei 4C":
Valoarea produsului pentru Consumator;
Costul de partea consumatorului;
Convenienta pentru consumator, din punct de vedere al plasamentului produsului;
Comunicarea in doua directii, nu doar promovarea.
Marketingul pentru servicii
Marketingul pentru servicii se confrunta cu probleme aparte, datorita caracteristicilor specifice:
Intangibilitate - serviciile nu pot fi atinse, “simtite�, ele sunt o experienta;
Inseparabilitatea - productia, distributia si consumarea se desfasoara simultan; cei care produc serviciul contacteaza direct consumatorul;
Variabilitatea - calitatea este variabila, consumatorul tinzind sa masoare calitatea prin pret;
Riscuri - credibilitatea serviciului este mai greu de transmis consumatorului.
Pentru a rezolva problemele specifice ale marketingului serviciilor, specialistii au mai adaugat alti “3 P�:
Personalul - selectia personalului, motivarea acestuia, instruirea in sensul atentiei acordate consumatorului;
Prezenta fizica - decorul, ambianta in care e prezentat serviciul sunt puncte importante;
Procesul - eficienta procesului este ceea ce ofera beneficiile cele mai mari consumatorului. Eficienta poate fi masurata prin performanta atinsa, de exemplu chestionare adresate consumatorilor.
Strategia de marketing
Pasii unei strategii de marketing
Stabileste clar misiunea - acesta este firul rosu al intregii strategii. Spune clar ca organizatia are o politica orientata spre piata, spre satisfacerea cerintelor consumatorilor.
Cercetarea de marketing
Rspunde la intrebarile de baza:
Cine sunt consumatorii? Ce stii despre nevoile, dorintele, preferintele lor, despre stilul lor de viata?
Ce beneficii asteapta consumamtorii de la tine? Ce le poti oferi, …la un pret…pe care concurenta nu si-l permite?
In ce fel esti diferit de concurenta? De ce esti diferit?
Ce schimbari aduci? Cum?
Stabileste obiective strategice
Penetrarea pietei
Dezvoltarea pietei
Dezvoltarea produsului
Castigarea unor noi piete
Segmentarea consumatorilor
Considera consumatorii grupuri de oameni care impartasesc aceleasi nevoi. Deci raspund in acelasi mod la ele.
Stabileste planuri de activitati, bugete, programe.
Stabileste responsabilitati pentru fiecare persoana in parte.
Monitorizeaza desfasurarea proiectului.
Stabileste indicatori pentru a masura si controla obiectivele propuse.


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 18 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la