omaebazooka
Administrator
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
|
|
CAPITOLUL I
INTRODUCERE
Numele managerului firmei: Popescu Ion Numele firmei : Strutomania.Srl Adresa: Bucuresti, Str. Calarasi Bl.8, Apt.7 – tel.: 095842931 Rezumatul executiv: Strutomania.Srl este o firma de productie si comert care va avea ca obiect de activitate cresterea strutilor si comercializarea acestora si a produselor derivate. Initial vanzarea se va face direct de la microferma urmand ca in scurt timp firma sa-si dezvolte reteaua de distributie prin incheierea de contracte cu magazine ,supermarket-uri, restaurante si firme de comercializarea produselor agroindustriale si alimentare. Firma va fi o Societate cu raspundere limitata, avand doi actionari principali (sot si sotie).Acestia se vor ocupa de toate problemele operationale, comerciale si manageriale ale firmei. Investitia initiala este de 300.000.000 (din care 200.000.000 capitaluri proprii si 100.000.000 imprumut necesar de la banca ) si va fi folosita in scopul infiintarii firmei, achizitionarii de pasari, achizitionarii materialelor necesare pentu tarcuri si a hranei pentru pasari. Obiectivul principal al firmei in prima faza este sa patrunda si sa se mentina pe piata produselor de acest fel. De asemenea isi propune sa organizeze piata de acest tip din Romania, si prin atragerea de investitii sa construiasca un abator pentru sacrificarea strutilor. Are in vedere incheierea de contracte cu firme de profil din strainatate in scopul comercializarii produselor. Dezideratul care sta la baza înfiinţării fermei de struţi este unul de natură pur economică. Cresterea strutilor reprezinta una dintre cele mai bune oportunitati de investitie in agricultura. Aceasta activitate s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani in multe din tarile din America, Asia si Europa Exista o cerere pe piata internationala si locala nesatisfacuta de productia actuala.Din cauza encefalopatiei spongiforme a bovinelor si a febrei aftoase la porcine, carnea de strut castiga tot mai mult teren in fata carnii de vaca si de porc. In plus, strutul nu este afectat de bolile specifice animalelor de consum. Cresterea strutilor in Romania este o activitate relativ noua. La ora actuală exista doar 10-15 fermieri din judeţele Maramureş, Satu-Mare, Cluj, Bihor, Ilfov, Argeş si Suceava. Piata din tara nu este insa organizata. Ritmul de creştere a struţilor este incomparabil cu al altor animale. Aceste păsări uriaşe pot fi valorificate la maximum, deoarece sunt căutate atât carnea, pielea şi penele, cât şi ouăle, şi puii. Carnea de struţ are calităţi nutritive diferite de cele ale cărnii de vită şi de porc, fiind un aliment ideal pentru cei care vor să ţină cură de slăbire şi pentru bolnavii de inimă. Este carnea cu cel mai mic conţinut de grăsime (de zece ori mai puţină decât la cea de porc) şi conţine cu 50% mai puţin colesterol decât carnea de vită şi de porc. Pielea de struţ, de trei ori mai valoaroasă decât pielea de crocodil, este folosită mai ales în marochinăria de lux, o poşetă de damă din piele de struţ fiind vândută în Occident cu 1.200 dolari. Un kilogram de carne de struţ se vinde în România cu 30 de dolari, iar în Occident, preţul este de 50 de dolari. Un ou de struţ, care cântăreşte între 1,5 şi 2,2 kg se vinde cu 1.5 milioane de lei, având o valoare nutritivă incomparabilă şi fiind recomandat pentru diferite boli. Ouăle de struţ sunt folosite însă şi în mica industrie de artizanat, din ele fiind realizate lămpi. O pana de strut costa un dolar, o coaja de ou valoreaza 5 dolari. Firma va practica preturi mai mici fata de cele ale concurentei, oferind facilitati in cazul contractelor mari in scopul dezvoltarii canalelor de distributie. Pretul estimativ minim de vanzare calculat atat pentru ou cat si pentru pui incepand cu a treia luna de activitate este 1.427.325 lei. ( in conditiile in care pretul mediu al pietei este de 1.250.000 lei/ou si 12.500.000/pui in functie de varsta acestuia). Strutomania.Srl isi propune sa aiba in primul an un profit net calculat de aproximativ 35.000.000 urmand ca acesta sa creasca in anii urmatori (in cel mai rau caz sa se dubleze) avand in vedere strategia de marketing (astfel veniturile din vanzari vor creste in raport cu costurile fixe). Daca in primul an firma isi propune sa vanda numai o parte din oua si din pui, in anii urmatori numarul produselor va creste (carne, piele, pene). In scopul dezvoltarii firmei, actionarii isi propun reinvestirea profitului (prioritara este achizitionarea de incubatoare in al doilea si al treilea an). Acest plan de afaceri este un proiect de afacere si reprezinta o estimare a potentialului firmei. El a fost conceput luand in calcul valorile medii ale costurilor si preturilor. Deci este o estimare “probabilaâ€Â?. Trebuie mentionat ca nu pot fi prevazute toate riscurile majore. Insa, unul din riscurile mari ar putea fi mortalitatea mare a pasarilor (dar trebuie sa tinem cont de faptul ca potrivit studiilor sunt pasari foarte rezistente, traiesc intr-o mare varietate de clima , arida, semiarida si temperata, suportand conditii climaterice extreme).
Felul firmei: Companie privata Obiect de activitate : cresterea si comercializarea strutilor si produselor derivate Actionari principali: Popescu Ion, Popescu Ioana Surse de finantare : Investitii proprii – 100.000.000 lei . Imprumuturi– 200.000.000 lei – (rambursabil in 3 ani) Finantare totala : 300.000.000 lei
Obiective financiare: Investitie totala : 300.000.000 Profit brut: 47.000.000 Profit net: 35.250.000 Total costuri = 453.000.000 ROI = Profit net/investitie = 12% Rata de recuperare a investitiei este buna, tinand cont ca prognoza vanzarilor totale luata in calcul este pentru preturi medii si productie medie.
Costuri directe Ambalaje 5.000.000 Intretinere anuala 40.000.000 Buget: 45.000.000
Costuri fixe Publicitate 15.000.000 Amenajare tarcuri 5.000.000 Salarii 150.000.000 Impozite pe teren, cladire 2.000.000 Amortizare 51.000.000 Taxe si impozite(12%) 18.000.000 Rata la credit 67.000.000 Dobanda la credit (50%) 100.000.000 Buget: 408.000.000
Amortizarea investitiei:5 ani 255.000.000(struti + amenajare tarcuri) Amortizare lunara:4.250.000 lei
Produs Volum vanzari Valoare vanzari Oua 100 125.000.000 Pui 30 375.000.000 Total venit estimat pentru primul an: 500.000.000
Pentru primul an nu ne propunem sacrificarea pasarilor. Aceasta previziune se situeaza in categoria “probabil�. In cazul in care: nu sunt atinse vanzarile prevazute sau concurenta isi reduce preturile sau mortalitatea puilor este mare, putem lua in considerare si previziunea “in cel mai rau caz� astfel incat venitul estimat pentru primul an sa se reduca cu 25% (375.000.000). Daca luam in calcul preturile maxime de vanzare, chiar o crestere a preturilor si “pierderi 0�, venitul estimat pentru primul an ar deveni 700.000.000.
CAPITOLUL II
MARKETING
Cresterea strutilor in Romania este o activitate relativ noua. Cererea de produse este mare . Pasarile pot fi valorificate la maximum, deoarece sunt căutate atât carnea, pielea şi penele, cât şi ouăle, şi puii. La ora actuală exista doar 10-15 fermieri din judeţele Maramureş, Satu-Mare, Cluj, Bihor, Ilfov, Argeş si Suceava. Piata din tara nu este insa organizata. Exista posibilitatea organizarii acestui fel de comert mai ales ca struţii sunt o marfă bună la export .Exista o cerere pe piata internationala si locala nesisfacuta de productia actuala. Un pui de struţ se poate cumpăra cu 300 DM şi poate fi vândut, când împlineşte trei luni, cu 1.000 DM . Productivitatea este de 31-45 kg carne macra, 1-2 kg pene, 1.1-1,4 m² piele per individ. Carnea de strut a inceput sa fie servita in cele mai fine restaurante din SUA din 1992, dar in restaurantele selecte din Europa se serveste de mult. Carnea de strut este o alternativa superba pentru iubitorii de carne rosie- culoarea, gustul si textura este similara cu cea a carnii de vaca, dar are de doua ori mai putina grasime. Retetele si metodele de gatit valabile pentru vitel sint valabile si pentru strut. Cercetarile au determinat ca muschiul de strut este foarte fraged . Pielea de struţ, de trei ori mai valoaroasă decât pielea de crocodil, este folosită mai ales în marochinăria de lux, o poşetă de damă din piele de struţ fiind vândută în Occident cu 1.200 dolari. Un kilogram de carne de struţ se vinde în România cu 30 de dolari, iar în Occident, preţul este de 50 de dolari. Un ou de struţ, care cântăreşte între 1,5 şi 2,2 kg se vinde cu 1.5 milioane de lei, având o valoare nutritivă incomparabilă şi fiind recomandat pentru diferite boli. Ouăle de struţ sunt folosite însă şi în mica industrie de artizanat, din ele fiind realizate lămpi . De asemeni există femei care realizează ouă de struţ încondeiate, turiştii oferind pentru asemenea opere de artă 200 de dolari. Pentru ca are atita cautare, o coaja de ou valoreaza 5 dolari. Penele sunt cautate in lumea modei si in industria electronica (datorita proprietatilor electrostatice) . O pana costa 1 dolar. Grasimea este cautata in industria farmaceutica si cosmetica.
Avantajele majore ale cresterii strutilor sunt:
1. Terenul necesar unei ferme este mic, ajungand doar 1-2 hectare. 2. Terenul folosit poate fi zona arida sau semiarida, chiar impropriu agriculturiii. 3. Nu produce poluare zonala si nu induce mirosuri neplacute. 4. Amenajarile nu sunt costisitoare. 5. Sunt pasari ierbivore, hranindu-se in special cu lucerna, porumb, grau, orz si concentrate. 6. Sunt pasari foarte rezistente, nepretentioase si docile.
Tabel comparativ din care rezulta avantajul cresterii strutilor fata de alte animale Caracteristici STRUT VITA OAIE Perioada de gestatie -zile- 42 283 150 Durata optima de sacrificare -zile- 365 450 333 Suprafata necesara pentru crestere 1-2 ha - - Perioada de fertilitate -ani- 35 8 5 Numar mediu de pui anual 30 1 1.3 Numarul pieilor 30 1 1.3 Cantitate de carne vandabila / Animal (kg) 30 100 16 Greutatea animalului viu pe an (kg) 100 200 40 Greutatea totala anuala a puilor 3000 kg 200 kg 52 kg Pret estimativ al unui kg de carne in viu $4.00 $1.00 .75c Pret total obtinut pentru toti puii $12.000 $200 $39.00
Tabel comparativ din care rezulta avantajele carnii strutilor fata de alte animale
Greutate - g - Calorii Proteine - g - Grasime - g - Sare - g - Colesterol -- mg - Calciu - mg - Strut 85 96.9 18.2 1.7 Neg 49.3 5.2 Pui de gaina 85 140 27 3.0 .9 72.0 13.0 Curcan 85 135 25 3.0 .9 59.0 16.0 Vita 85 240 23 15 6.4 77.0 9.0 Oaie 85 205 22 13 5.6 78.0 8.0 Porc 85 275 24 19 7.0 84.0 3 0
Preturile vor fi stabilite pe baza costurilor de productie, si a cererilor clientilor . Procentajul adaugat la costul unitar va fi stabilit in functie de preturile competitorilor ,de cererile clientilor(volumul de marfa si modalitatea de plata –de exemplu pentru plata in avans se va acorda discount).
Promovarea produselor se va face la inceput prin toate mijloacele care nu implica costuri iar pentru cele cu plata, am alocat un buget de 15.000.000lei pentru primul an:
Mijloace Cost estimativ Publicitate in mass-media 15.000.000/primul an – publicitate gratuita in toate ziarele care publica anunturi gratuite si publicitate la radio si TV Realizarea unui site web cu prezentare in toate limbile de circulatie internationala. Promovarea site-ului prin inscrierea in toate paginile web - baze de date (motoare de cautare) si prin abonarea la listele de discutii on-line Gratis – realizarea site-ului si a banner-ului o face managerul, gazduirea lui pe un server este gratuita iar schimbul de bannere se va face initial prin sistem barter (promovare reciproca). Prezentarea ofertei de produse pe site-ul Centrului Roman de Comert Exterior si pe alte site-uri similare Gratis Inregistrarea in programul GTN-Southeast Europe (Global Technology Network ) – program care ajuta la dezvoltarea comertului local si regional in tarile din sud-estul Europei si faciliteaza legaturile cu firmele americane- contribuie la dezvoltarea comertului prin intermediul Internetului. Inregistrarea in orice fel de astfel de programe. Gratis Conceperea unui comunicat de presa care va fi distribuit revistelor de profil Gratis
Principalele obiective de marketing pentru primul an financiar :
Am luat in calcul atat un volum mediu al vanzarilor cat si un pret mediu al produselor. Grupul tinta pentru toate produsele oferite este format din persoane fizice (indiferent de sex si varsta, cu un venit disponibil mediu, pot fi angajate sau pensionare) si firme (intreprinderi de orice dimensiune din domeniul agicultura, zootehnie, alimentatie, comert).
CAPITOLUL III
RESURSE UMANE
Forta de munca:
Profesii Numar Salariu mediu Buget Administrator 1 2.000.000 2.000.000 Ingrijitor 2 1.500.000 3.000.000 Contabil 1 1.500.000 1.500.000 Buget total : 6.500.000lei/luna
Va fi angajata forta de munca calificata, ea este usor de gasit, nu necesita cheltuieli suplimentare pentru pregatire.
Personalul cheie:
Nume Varsta Pozitia Salarii Popescu Ion 33 director general 3.000.000 Popescu Ioana 33 director comercial 3.000.000 Buget total : 6.000.000 lei/luna
Cei doi directori sunt persoane cu studii superioare. - Popescu Ion: inginer, cu experienta de conducere, fara experienta insa in cresterea pasarilor (dar cu mare potential in a invata si spirit intreprinzator remarcabil) - Popescu Ioana: inginer, cu experienta de conducere si mai ales experienta in domeniul comercial (8 ani comert pe piata interna si activitati de import-export) Personalul cheie – acces la internet (gratis – folosind facilitatea oferita de firma Connex), manuale de profil(ingrijirea strutilor).
CAPITOLUL IV
PREMIZELE AFACERII
Spatiul de activitate: - teren 10.000 mp in proprietatea actionarilor principali, cu sursa de apa. Spatiul se afla intr-o zona propice pentru cresterea strutilor (lipsita de umiditate). Este suficient pentru inceput tinand cont ca daca atunci cind sint pui se multumesc cu un spatiu mic, cu cit cistiga in inaltime strutii au nevoie de mai mult loc, astfel ca pentru fiecare adult trebuie calculat un spatiu de cel putin 500 de metri patrati. Pe terenul respectiv for fi amplasate tarcuri speciale Pentru a depozita ouale se va folosi o combina frigorifica aflata in proprietatea actionarilor. Transportul acestora se va face initial (in tara) cu masina proprietate personala (incluzand si cheltuielile de transport in pret). Intentia este de a achizitiona incubatoare(cel mai probabil in urmatorii ani , in functie de profit si perspective) . Spatiu pentru amplasarea acestora exista pe terenul respectiv. Costuri: - amenajari tarcuri: 5.000.000 - ambalaje: 5.000.000 Cheltuieli cu intretinerea anuala (hrana, apa) - un kilogram si jumatate de cereale amestecate cu concentrat si o jumatate de kilogram de lucerna uscata si tocata marunt in fiecare zi. Meniul zilnic al unei singure pasari costa aproape 10.000 de lei.: 40.000.000/an (pasarile mature si puii) Cheltuieli cu publicitatea: 15.000.000 Neprevazute(veterinar, deplasari, consumabile) : 5.000.000
CAPITOLUL V
PLANUL OPERATIONAL
In faza initiala, suma este folosita pentru achizitionarea a - o femela de doi ani şi jumătate (30.000.000) - doua femele de 3 ani si jumatate (100.000.000) - doi masculi de doi ani(120.000.000) – din specia African Black. Strutii se pot creste in perechi, in trio (doua femele si un mascul) sau in grupuri de pana la 10 pasari (cu 3-4 masculi la 6-7 femele). Tinand cont de experienta redusa in acest domeniu am hotarat sa cumparam pasarile de aceste varste cu toate ca sunt mai scumpe . Preturile sunt mult mai mari, deoarece pasarile sunt deja producatoare de oua si ofera crescatorului posibilitatea de a intra in productie in anul achizitionarii După vârsta de doi ani, o femelă face între 20 şi 25 de ouă iar dupa varsta de patru ani aproape 80 de ouă pe an. Restul sumei (50.000.000)va fi folosita pentru: infiintarea firmei,achizitionarea materialelor necesare pentu tarcuri si a hranei pentru pasari (lucerna, porumb si concentrate)
In perspectiva, intentia este de a stabili legaturi cu toti producatorii din tara si a infiinta o asociatie a crescatorilor de struti in scopul organizarii pietei respective. Printr-un efort comun in a gasi investitori sau parteneri, intentia este de a construi un abator pentru sacrificarea strutilor. Aceasta asociatie poate organiza targuri de specialitate (cu un accent deosebit pe organizarea unui targ “online�). Are in vedere incheierea de contracte cu firme de profil din strainatate in scopul comercializarii produselor . Pentru dezvoltarea crescatoriei proprii se impune achizitionarea de incubatoare. In cazul cresterii cash-flow-ului, va fi angajata o firma specializata in promovarea produselor . Informatii despre produse: -Pentru femela de 2.5 ani am considerat o productivitate de 40oua/an -Pentru femelele de 3.5 ani am considerat o productivitate de 140 oua /an Total : 180oua/an -Am considerat ca cele 2 femele de 3.5 ani clocesc intr-un an 30oua/exemplar Total : 60oua - Consideram o pierdere de 20 de oua -Am considerat ca din cele 60oua clocite vor iesi(trai) 45 pui din care 30 vor fi vanduti si 15 crescuti.
Informatii despre produs
PRODUS – OU – in prima luna Intretinere struti: 110.000 lei Salarii personal ingrijire: 5.000.000 lei 5.110.000 lei/luna Productie lunara: 20 oua Cost unitar(ou):255.500 lei Salarii administratie: 7.500.000 lei Rate:5.600.000 lei Dobanda:8.300.000 lei Taxe:167.000 lei Amortizare:4.250.000 lei TOTAL:25.817.000 lei Pret minimde vanzare:1.546.350 lei/ou
PRODUS - PUI – a doua luna Cost/ou:255.500 Intretinere struti: 66.000 lei Salarii personal ingrijire: 3.500.000 lei (administratorul si un ingrijitor) 3.821.500 lei/luna Productie lunara: 3 pui Cost unitar(pui):1.274.000 lei Salarii administratie: 7.500.000 lei Rate:5.600.000 lei Dobanda:8.300.000 lei Taxe:167.000 lei Amortizare:4.250.000 lei TOTAL:27.091.000 lei Pret minim:9.000.000 lei/pui
Incepand cu a III- a luna: Cost unitar(ou):255.500 lei Cost unitar(pui): 1.274.000 lei Salarii administratie: 7.500.000 lei Rate:5.600.000 lei Dobanda:8.300.000 lei Taxe:167.000 lei Amortizare:4.250.000 lei Publicitate:1.200.000 lei TOTAL:28.546.500 lei Pret minim: 1.427.325 lei ou sau pui
PLAN DE AFACERI
_______________________________________ "WEBMASTERS TOP" "Producator vinuri nobile Free scripts for site
|
|