IDEI DE AFACERI
AFACERI.IDEI.EXEMPLE.LEGISLATIE.FRANCIZE.PLANURI DE AFACERI.UMOR.SEX.SCRIPTURI . Mihai Daniel Omae Scripturi gratis: http://scripturi.3xforum.ro
Lista Forumurilor Pe Tematici
IDEI DE AFACERI | Reguli | Inregistrare | Login

POZE IDEI DE AFACERI

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil polly__
Femeie
24 ani
Brasov
cauta Barbat
24 - 47 ani
IDEI DE AFACERI / IDEI DE AFACERI.PLANURI.STRATEGII.MANAGEMENT.RESURSE UMANE. / TUTORIAL pt . Plan de afaceri ! IMPORTANT !  
Autor
Mesaj Pagini: 1
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Tutorial pentru intocmirea unui plan de afaceri

Planul de afaceri - cuprins
Ce contine un plan de afaceri? Iata o intrebare necesara, dar pe care intreprinzatorii mici si mijlocii o pun foarte rar. Cuprinsul unui plan de afaceri este compus din patru sectiuni distincte: 1) descrierea afacerii, 2) planul de marketing, 3) planul  managerial, 4) planul de management financiar. Anexele planului de afaceri trebuie sa contina un rezumat al afacerii, documentele anexe si predictiile financiare.
Descrierea afacerii
In aceasta sectiune trebuie sa faci o descriere detaliata a afacerii tale. O intrebare care merita pusa este: ce afacere am eu? Cand raspunzi la aceasta intrebare, nu uita sa incluzi produsul, piata si serviciile, dar si o descriere clara a ceea ce face afacerea ta unica (unique selling point). E bine de stiut totusi ca, pe masura ce vei dezvolta planul de afaceri, probabil va trebui sa modifici sau sa transformi intrebarile initiale.
Sectiunea dedicata descrierii afacerii este impartita in trei subdiviziuni. Prima dintre ele este descrierea propriu-zisa a afacerii, cea de-a doua descrie produsul sau servicul pe care ai de gand sa-l oferi, iar cea de-a treia descrie localizarea afacerii tale si de ce aceasta este necesara.
A. Descrierea afacerii
Forma legala a afacerii: proprietate, parteneriat, corporatie. Licentele si permisele de care ai nevoie;
Tipul afacerii: comert, productie, serviciu;
Ce este produsul sau serviciul tau;
Precizeaza daca este o afacere noua, independenta, o achizitie, o extindere, o franciza;
De ce va fi profitabila afacerea ta? Care sunt oportunitatile de dezvoltare? Va influenta franciza ritmul de crestere?
Cand va fi lansata propriu-zis afacerea (ziua, ora);
Ce ai aflat despre tipul de afacere in care te lansezi din surse externe (distribuitori, bancheri, publicatii de specialitate, etc.)
Coperta include numele, adresa, numerele de telefon si numele tuturor actionarilor. Nu uita sa evidentiezi aspectul de unicitate (unique selling point) al afacerii tale, de ce si in ce fel va atrage consumatorii. Pune in valoare orice idee sau caracteristica noua care ar putea sa iti mareasca sansele de succes.
Descrierea afacerii trebuie sa evidentieze clar scopurile si obiectivele afacerii si sa arate de ce esti sau vrei sa fii in aceasta afacere.

Produsul/serviciul
Incearca sa prezinti beneficiile produsului sau serviciului oferit de tine din perspectiva consumatorului. Un antreprenor de succes stie ce vrea consumatorul sau cel putin are o idee despre asteptarile sale. Acest tip de anticipare ajuta foarte mult la atingerea satisfactiei clientului si la formarea loialitatii acestuia, si in mod sigur este o strategie buna de a depasi concurenta sau chiar de a o inlatura.
Descrie:
Ceea ce vinzi;
Ce beneficii aduce consumatorului;
Ce produse sunt cerute si daca ele vor garanta vanzari constante;
Ce aduce diferit produsul sau serviciul oferit de tine.

Locatia
Succesul sau esecul afacerii tale depinde foarte mult de locatia ei. Trebuie sa fii aproape de consumatori: acestia sa aiba simtul accesibilitatii si al sigurantei. Ia in considerare urmatoarele intrebari atunci cand scrii aceasta sectiune:
Care sunt nevoile locatiei?
De cat spatiu ai nevoie?
De ce sunt de dorit zona si cladirea respectiva?
Este usor accesibila? Se afla Intr-o zona cu transport in comun? Iluminarea stradala este adecvata?
Exista segmente de piata sau demografice de interes?

Planul de marketing
Marketingul joaca un rol vital in investitiile de succes. Cat de bine faci marketingul pentru produsul tau va determina succesul afacerii. Elementul cheie al unui plan de marketing de succes este buna cunoastere a nevoilor, dorintelor si asteptarilor clientilor. Identificind acesti factori, poti realiza o strategie de marketing care iti va permite sa trezesti si sa satisfaci nevoile clientilor tai. Identifica-ti clientii in functie de varsta, sex, venit, nivel educational, rezidenta. La inceput, concentreaza-te asupra acelor clienti care aproape sigur se vor indrepta spre produsul tau. O data cu extinderea numarului de clienti, va trebui sa modifici si planul de marketing, pentru a-i include si pe ceilalati.

Construieste planul de afaceri raspunzind la urmatoarele intrebari:
Cine sunt clientii tai? Defineste-ti piata vizata.
Piata pe care vei intra este in crestere? Constanta? In declin?
Poate fi extinsa piata?
Cum iti vei atrage, mentine si creste cota de piata?
Care este politica de preturi?

Concurenta
Competitia este un mod de viata. Suntem intr-o continua competitie pentru joburi, promovari, burse, in sport si, practic, in fiecare aspect al vietii. Natiunile sunt in competitie pentru a castiga consumatorul de pe piata mondiala; la fel si proprietarii de intreprinderi mici si mijlocii. Mediul de afaceri este un mediu volatil si inalt competitiv, de aceea pentru a avea succes, trebuie sa iti cunosti foarte bine concurenta.
Care sunt primii tai cinci concurenti?
Cine sunt concurentii tai indirecti?
Cum sunt afacerile lor: constante, in crestere, in declin?
Ce ai aflat din activitatile lor? Din publicitatea pe care si-o fac?
Care sunt punctele lor tari si cele slabe?
Prin ce difera produsul tau de al lor?
Monitorizeaza-ti competitorii. Pastreaza dosare separate pentru fiecare in parte: reclame, materiale promotionale, politica de preturi. Studiaza sloganele lor. Sunt scurte, descriptive, atragatoare? Facand toate acestea te va ajuta sa iti cunosti mai bine concurentii.

Politica de pret si vanzari
Politica de pret este o alta tehnica de marketing care te ajuta sa fi competitiv pe piata. Studiaza politica de pret a concurentilor tai si vei stii daca preturile tale se incadreaza in aceasi linie cu a concurentilor din zona ta de piata si daca ei sunt la curent cu uzantele industriei.
Cateva din strategiile de pret sunt:
costurile si preturile la vanzarea  en-detail;
pozitia competitiva;
preturi sub cele ale concurentei;
preturi peste cele ale concurentei;
preturi aliniate;
preturi multiple;
costurile si preturile serviciilor (doar pentru afacerile cu servicii);
componenta serviciului
costurile materiale;
costurile de productie;
costurile de regie.
Cheia succesului este sa ai o strategie bine planificata, sa-ti stabilesti politica si sa monitorizezi constant costurile preturilor si operatiilor pentru a-ti asigura profitul.
Publicitatea si relatiile publice
Felul in care iti promovezi bunurile si serviciile poate duce la ridicarea sau la distrugerea afacerii tale. Avand produse sau servicii bune fara a le promova este ca si cand nu ai avea nici un fel de afacere. Multi antreprenori lucreaza sub influenta ideii gresite ca afacerea se promoveaza de la sine si directioneaza banii care ar trebui folositi pentru publicitate si promovare in alte arii de activitate.
Publicitatea si promovarea constituie linia vietii pentru o afacere si trebuie tratate ca atare.
Sa creezi unui plan care sa utilizeze publicitatea si networkingul (retele electronice de lucru, liste de discutii prin e-mail) inseamna sa-ti promovezi afacerea. Dezvolta un text scurt si descriptiv care sa identifice clar marfurile si serviciile tale, localizarea si preturile.
Planul managerial
Conducera unei afaceri cere mai mult decat dorinta de a fi propriul tau sef. Necesita dedicatie, perseverenta, abilitatea de a lua decizii si abilitatea de a te descurca atat cu angajatii cat si cu finantele. Planul managerial (alaturi de planul de management financiar si planul de marketing) pune bazele succesului pentru afacerea ta.
La fel ca si mijloacele fixe si echipamentele, oamenii sunt resurse - ei sunt cel mai important bun al unei afaceri. Vei descoperi ca angajatii si echipa ta joaca un rol important in toate operatiile afacerii tale. In mod consecvent, este obligatoriu sa stii care sunt calitatile pe care le ai si cele pe care nu le ai, de vreme ce va trebui sa angajezi personal pentru a suplini lipsurile tale. De asemenea, este obligatoriu ca tu sa stii cum sa-ti conduci si sa-ti tratezi angajatii. Integreaza-i in echipa. Tine-i la curent cu schimbarile si cere-le mereu parerea despre acestea.
Angajatii au adesea idei excelente care pot duce la acoperirea unor noi segmente de piata, la perfectionari ale produselor si serviciilor deja existente sau la noi linii de produse si servicii care pot sa imbunatateasca laturile mai putin competitive.
Planul tau managerial trebuie sa raspunda la anumite intrebari, cum ar fi:
Cum te ajuta experienta ta antreprenoriala in noua afacere?
Care iti sunt slabiciunile si cum poti sa le compensezi?
Cine va face parte din echipa manageriala?
Care sunt punctele tari si cele slabe ale echipei manageriale?
Care sunt indatoririle acesteia?
Sunt bine definite aceste indatoriri?
Va functiona aceasta asistenta?
Care este necesarul curent de personal?
Care sunt planurile tale pentru angajarea si instruirea  personalului?
Ce salarii, beneficii, concedii vei oferi?
Ce beneficii, in cazul in care exista, iti poti permite in acest moment?

Planul de management financiar
Managementul financiar solid este una dintre cele mai bune cai pentru ca afacerea ta sa ramana profitabila si solvabila. Fiecare pas facut cu succes in lumea afacerilor depinde de cat de bine vei putea conduce afacerea din punct de vedere financiar. In fiecare an mii de afaceri cu un potential ridicat de succes dau faliment din cauza managementului financiar prost.
Ca proprietar al unei afaceri, va trebui sa identifici si sa implementezi politici care sa conduca si sa asigure indeplinirea obligatiilor financiare ce-ti revin. Pentru a-ti conduce finantele cat mai bine, planifica-ti un buget realist prin determinarea sumei de bani care iti este necesara pentru deschiderea afacerii (costurile de start) si a sumei necesare pentru a o pastra (costuri de operare). Primul pas pentru crearea unui plan financiar il constituie dezvoltarea bugetului de start. Bugetul de start include acele costuri care sunt necesare o singura data, cum ar fi echipamentele, depozitele utilitatilor, etc.
Bugetul de start trebuie sa acopere urmatoarele cheltuieli:
Personal (costuri de angajare),
Taxe legale si profesionale,
Licente si permise,
Echipament,
Asigurari,
Aprovizionare,
Publicitate si promovare,
Salarii si prime,
Contabilitate,
Venituri,
Utilitati,
Cheltuieli neprevazute.
Un buget operational este pregatit in momentul in care esti cu adevarat gata sa-ti incepi afacerea. Bugetul operational va reflecta prioritatile de cheltuire a banilor, costurile la care te astepti si cum esti pregatit sa faci fata acestor cheltuieli. Bugetul operational trebuie sa includa de asemenea si banii care vor acoperi primele trei sau sase luni de operare. El trebuie sa permita urmatoarele cheltuieli:
Personal,
Asigurari,
Chirie,
Depreciere,
Plata imprumuturilor,
Publicitate si promovare,
Contabilitate,
Cheltuieli neprevazute,
Salarii si prime,
Utilitati,
Datorii / subscriptii / onorarii,
Taxe,
Reparatii.

Sectiunea financiara a planului tau de afaceri trebuie sa cuprinda toate cererile de imprumut pe care le-ai facut, lista cu echipamente si provizii, balanta contabila, analiza financiara, proiectia veniturilor reale (profitul si pierderile prevazute) si cash-flow-ul. Declaratia de venit si previzionare de numerar trebuie sa includa o previziune pe trei ani, detaliata pe luni pentru primul an si pe trimestre pentru urmatorii doi ani.
Sistemul de contabilitate si sistemul de control al inventarului pe care le vei folosi sunt incluse de obicei tot in aceasta sectiune a planului de afaceri. Chiar daca iti dezvolti singur sistemele de inventar si de contabilitate, consulta un specialist in finante, pentru a intelege fiecare segment si operarea acestora. Un specialist in finante te poate asista la dezvoltarea acestei parti a planului de afaceri.
Intrebarile pe care trebuie sa le iei in considerare sunt:
Ce tip de sistem de contabilitate vei folosi?
Ce scopuri de vanzari si profituri iti doresti in urmatorul an?
Ce proiectii financiare va trebui sa incluzi in planul tau de afaceri?
Ce sistem de inventar vei folosi?
Planul tau trebuie sa includa explicatia fiecarui proiect in parte. Cu exceptia cazului in care esti familiarizat cu termenii financiari, cauta ajutor pentru realizarea cash flow-lui, a declaratiei de venit si a balantei. Scopul tau nu este sa devii un expert in finante, ci sa intelegi instrumentele financiare destul de bine pentru a le face folositoare. Contabilul sau specialistul tau in finante te poate ajuta sa-ti atingi scopul.

Anexe
Concepe si redacteaza un rezumat scurt si concis al afacerii tale, anezeaza documentele oficiale, datele de identificare, predictiile financiare si planul tau de afaceri e bun de prezentat finantatorilor


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 18 ani
   
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Ce este un plan de afaceri?

Planificarea afacerii se face in stransa legatura cu obiectivele. Trebuie sa faceti in asa fel incat continutul planului sa se potriveasca cu intentiile dvs. Nu acceptati un format standard doar pentru ca va este disponibil.

Un plan de afaceri este orice plan care ajuta o afacere sa priveasca inainte, sa aloce resurse, sa se concentreze pe puncte cheie si sa se pregateasca pentru probleme si oportunitati. Din pacate, multa lume se gandeste la planuri de afaceri doar pentru a incepe o noua afacere sau pentru imprumuturi pentru afaceri. Dar acestea sunt vitale si pentru conducerea unei afaceri, chiar daca aceste afaceri au nevoie sau nu de noi imprumuturi sau investitii. Afacerile au nevoie de planuri pentru a-si optimiza cresterea si dezvoltarea in concordanta cu prioritatile.

Ce este un plan de inceput?
Un simplu plan de inceput include un sumar, o declaratie asupra misiunii, cai catre succes, o analiza de piata simpla si analiza preliminara a costurilor, preturilor si probabil si a cheltuielilor. Acest tip de plan este bun pentru a decide daca aceasta este o afacere care merita infiintata, dar nu este suficient pentru a conduce o afacere.

Exista un plan de afaceri standard?
Un plan de afaceri normal (unul care urmeaza sfaturile expertilor in afaceri) include un set standard de elemente. Formatul planurilor variaza, dar in general un plan va include componente ca, de exemplu, descrierea companiei, produselor sau serviciilor, a pietei, previziuni, echipa manageriala si analiza financiara.

Planul dvs va depinde de situatia dvs specifica. De exemplu, descrierea echipei manageriale este foarte importanta pentru investitori in vreme ce pentru banci cel mai important este istoricul financiar. Totusi, daca va dezvoltati un plan doar pentru uz intern este posibil sa nu trebuiasca sa includeti si detalii de fond pe care deja le cunoasteti. Faceti-va planul in asa fel incat sa se potriveasca intentiilor dvs.

Ce este cel mai important intr-un plan?
Depinde de caz, dar de obicei cel mai important este analiza rulajului de bani si detaliile specifice ale implementarii.
- Rulajul banilor este vital companiei, dar si greu de urmarit. Banii cash sunt de multe ori confundati cu profitul, dar sunt diferiti. Profiturile nu garanteaza bani cash in banca. Multe companii profitabile au probleme datorita problemelor de rulaj al banilor cash.
- Detaliile de implementare sunt cele care fac lucrurile sa se intample. Strategia dvs stralucita si documentele planurilor perfect formate sunt doar teorie daca nu le atasati si responsabilitati, cu date si bugete, urmarite de cei responsabili de urmarirea rezultatelor. Planurile de afaceri constau in rezultate si in imbunatatirea companiei dvs.

Puteti sugera un format standard?
Daca aveti componentele principale, ordinea nu conteaza chiar atat de mult, dar iata care este ordinea pe care o sugeram noi pentru planul dvs de afaceri:

    * Sumarul Executiv. Scrieti-l o pe aceasta ultimul, o pagina sau doua de realizari.
    * Descrierea Companiei. Cadrul legal, istoric, planuri de inceput.
    * Servicii sau Produse. Descrieti ceea ce vindeti. Axati-va pe beneficiile consumatorului.
    * Analiza de piata. Trebuie sa va cunoasteti piata, nevoile consumatorilor, unde sunt acestia, cum sa ajungeti la ei.
    * Strategie si Implementare. Fiti clari. Includeti pe langa date si buget si responsabilitatile manageriale.
    * Echipa Manageriala. Include date despre membrii cheie ai echipei, strategie de personal si alte detalii.
    * Planuri Financiare. Includ planul de profit si pierderi, rulajul banilor cash, balanta, analiza, presupuneri, procentaje, etc.

Nu va recomandam dezvoltarea unui plan in ordinea in care il veti prezenta ca si document finit. De exemplu, desi Sumarul Executivului intra in prima sectiune a unui plan de afaceri, va recomandam sa-l scrieti dupa ce ati terminat tot restul.


Sursa: MyBank


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 17 ani
   
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Ce face un plan de afaceri sa fie bun?

Ce face ca un plan de afaceri sa fie bun? Care este lungimea planului? Informatia acoperita? Cat de bine este scris sau cat de buna este strategia?


Planificarea este un proces, nu doar un plan.

Un plan de afaceri va fi greu de implementat daca nu este simplu, specific, realist si complet. Si chiar daca indeplineste toate aceste conditii, un plan bun va avea nevoie de urmarire si de verificare. Planul depinde de elementul uman si in mod particular de procesul de angajare, implicare si urmarire a ceea ce urmeaza.

O implementare de succes incepe cu un plan bun. Exista cateva elemente care vor face ca un plan sa aiba, foarte probabil, succes. Iata cateva indicii pentru o buna implementare:
1. Este un plan simplu? Este usor de inteles si de urmat? Comunica continutul usor si practic?
2. Este un plan specific? Obiectivele sale sunt concrete si masurabile? Include actiuni si activitati, fiecare cu date specifice de completare, anumite persoane care sa se ocupe de acestea si anumite bugete?
3. Este un plan realist? Sunt obiectivele de vanzari, bugetul de cheltuieli si datele importante realiste? Nimic nu impiedica implementarea ca niste teluri nerealiste.
4. Este planul complet? Include toate elementele necesare?

Cerintele unui plan de afaceri variaza, depinzand de context. Totusi, nu exista nici o garantie ca planul va functiona chiar si daca acopera toate punctele esentiale.

Folosirea unui plan de afaceri
Prea multa lume se gandeste la un plan de afaceri ca la ceva care se face la inceputul afacerii, aplicatii pentru imprumuturi sau pentru a gasi investitori. Da, sunt vitale pentru aceste tinte, dar ele nu servesc doar la asa ceva.

Pregatirea unui plan de afaceri este o metoda organizata si logica de a privi cele mai importante aspecte ale unei afaceri. In principal, hotarati-va la ce folositi planul, ca de exemplu:
- Defineste si fixeaza obiectivele si programul pentru a atinge acele obiective.
- Revizuiti regulat afacerea si corectati cursul
- Defineste o noua afacere
- Sa sustina o aplicatie pentru imprumut
- Defineste intelegeri intre parteneri
- Stabileste valoarea pentru vanzare sau din motive legale
- Evaluarea unei noi linii de produse, promovare sau extindere

Nu aveti timp sa planificati? O greseala comuna.
"Nu am suficient timp sa planific" spun uneori oamenii de afaceri. "Nu pot planifica, sunt prea ocupat azi".  Un plan de afaceri facut acum va poate scuti de pierderi de timp si sterss mai tarziu.

Prea mutli oameni de afaceri fac un plan doar atunci cand au nevoie de el. Pana cand o banca sau un investitor vrea sa se uite peste un plan de afaceri, este foarte probabil ca acesta sa nu existe. Cu cat sunteti mai ocupat cu atat mai mult aveti nevoie de un plan. Puteti sa pierdeti totul daca sunteti atent la fiecare detaliu in parte si nu vedeti imaginea de ansamblu.

Cai pentru un plan de afaceri mai bun
- Folositi un plan de afaceri pentru a stabili teluri concrete, responsabilitati si termene limita pentru a va ghida afacerea.
- Un bun plan stabileste sarcinile fiecarui angajat sau dapartament si stabileste termenele limita pentru a urmari implementarea.
- Un plan parctic include 10 parti de implementare pentru fiecare parte de strategie.
- Ca parte a implementarii unui plan de afaceri, ar trebui furnizat si un forum pentru revizuiri si pentru corectarea cursului.
- Un bun plan de afaceri este practic.

Ce nu trebuie facut intr-un plan de afaceri
- Nu folositi un plan de afaceri pentru a arata cat de multe stiti dvs despre afacerea dvs.
- Nimeni nu citeste un plan de afaceri stufos, nici bancherii, nici sefii, nici eventualii investitori. Cu ani in urma oamenii erau impresionati de planuri de afaceri lungi. In ziua de azi, nimeni nu este interesat de un plan de afaceri mai lung de 50 de pagini.


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 17 ani
   
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Cine are nevoie de un plan de afaceri?

Daca aveti o afacere aveti nevoie de un plan de afaceri. Un plan de afaceri este ca o harta si un compas pentru afacerea dvs. Fara ele e ca si cum ati calatori orbeste. Cu un plan va stabiliti obiectivele, prioritatile si furnizati o imagine asupra rulajului banilor cash.

Aveti nevoie de un plan de afaceri daca aplicati pentru un imprumut de afaceri. Marea majoritate a bancilor il cer si chiar si cele care nu-l cer explicit se asteapta sa-l primesca. Se asteapta sa fie un sumar al afacerii, cu cateva puncte cheie previzibile.

Aveti nevoie de un plan de afaceri daca sunteti in cautarea de investitori. Planul nu va aduce investitia, dar daca nu aveti un plan inseamna ca nu veti avea o investitie. Investitorii cer un plan de afaceri. Ei investesc in oamnei, in idei, in istoric, in piata, in tehnologie si alti factori, dar se uita pe planul de afaceri pentru a defini si explica afacerea. Aveti nevoie de un plan de afaceri daca veti lucra cu parteneri. Planul de afaceri defineste intelegerile dintre parteneri in legatura cu ceea ce urmeaza sa se intample.

Aveti nevoie de un plan de afaceri pentru a comunica cu echipa manageriala. Rutina zilnica distrage atentia, apar probleme, apar oportunitati si angajementele ar trebui tinute si urmarite. Cum stabiliti daca sunteti in afacere daca nu ati stabilit de unde ati plecat si unde vreti sa ajungeti? Cum pot oamenii sa faca un angajament fata de un plan pe care nu-l pot vedea? Aveti nevoie de un plan de afaceri pentru a vinde o afacere, pentru a stabili o valoare a afacerii pentru taxe sau pentru alte stiuatii cum ar fi planificarea averii sau divort.

Din pacate multi din cei care au nevoie de un plan de afaceri nu stiu ca au nevoie de el. Si cad in capcana mitului planificarii afacerii. Nu realizeaza ca planurile nu sunt doar pentru inceput, pentru imprumuturi sau investitii. Nu realizeaza faptul ca planurile de afaceri sunt mai usor de alcatuit decat isi imagineaza. Pentru a avea succes intr-o afacere trebuie pur si simplu sa planificati pasii, sa stabiliti prioritatile, sa alocati resursele si sa administrati banii cash. Bine-inteles ca unele pesoane spun ca nu fac planuri, dar daca au succes, de fapt planifica mereu in mintea lor. Puteti sa va pastrati planul in mintea dvs daca afacerea dvs este simpla, rulajul banilor cash este mereu potirvit si nu lucrati cu alte persoane.

Nu acceptati dezavantajul intr-o afacere. Nu incercati sa conduceti o afacere fara un plan. Sa faceti un plan este mult mai usor decat credeti si probabil mult mai valoros.


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 17 ani
   
omaebazooka
Administrator

Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 494
Diferite planuri de afaceri

Planurile de afaceri se mai numesc si planuri strategice, planuri de investitii, planuri de expansiune, planuri operationale, planuri anuale, planuri interne, planuri de crestere, planuri de productie, planuri de fezabilitate, si multe alte nume. Toate acestea sunt planuri de afaceri.
Din toate aceste varietati de planuri de afaceri, planul pe care-l alegeti trebuie sa se potriveasca cu situatia dvs specifica. De exemplu, daca dezvoltati un plan pentru utilizare interna si nu pentru a fi trimis la banci sau la investitori s-ar putea sa nu fie nevoie sa includeti toate detaliile pe care deja le stiti. Descriererea echipei manageriale este foarte importanta pentru investitori, in vreme ce trecutul financiar este cel mai important pentru banci.

Cateva dintre diferentele acestor cazuri specifice conduc la diferite tipuri de planuri:
- Cel mai obisnuit plan de afaceri este cel de inceput, care defineste pasii pentru o noua afacere. Acopera subiecte standard incluzand compania, produse sau servicii, piata, previziuni, strategie, termene de implementare, echipa manageriala si analiza financiara. Analiza financiara include vanzari proiectate, profit si pierderi, balanta, rulajul banilor si probabil cateva alte situatii financiare. Planul incepe cu un sumar al conducerii si se termina cu documente atasate care sa ilustreze planificarea lunara pentru primul an.

- Planurile interne nu sunt menite pentru investitorii din exterior, banci sau terte persoane. Este posibil sa nu includa nici descrierea detaliata a companiei sau echipa manageriala. Pot sa includa sau nu proiectele financiare care pot deveni previziuni si bugete. Pot acoperi puncte principale pe slide-uri (de exemplu Power Point) mai degraba decat texte detaliate.

- Un plan de operatiuni este in mod normal un plan intern si ar putea sa fie numit plan intern sau plan anual. In mod normal ar fi mai detaliat cu privire la termenele de implementare, date, termene limita, si responsabilitatile echipei manageriale.

- Un plan strategic este de obicei si un plan intern, dar se axeaza mai mult pe optiuni de nivel mai inalt si stabileste prioritatile principale, decat sa se ocupe cu cu date mai detaliate si cu responsabilitati specifice. Ca marea majoritate a planurilor interne, nu va include descrieri ale companiei sau ale echipei manageriale. Este posibil sa nu includa nici proiectele detaliate specifice. Este posibil ca informatia sa fie prezentata mai degraba schematic sau sub forma de slide-uri, dect sub forma de text.

- Un plan de crestere sau de expansiune sau un plan de produs nou se va axa  pe o anumita arie a afacerii, sau pe un subset al afacerii. Aceste planuri pot fi interne sau nu, depinzand de legatura pe care o au cu aplicatiile pentru imprumuturi sau cu noi investitii. De exemplu, un plan de expansiune care cere o noua investitieva include o descriere completa a companiei si istoricul echipei manageriale, la fel ca si un plan de inceput pentru investitori. Totusi, un plan intern, folosit pentru a stabili pasii de crestere sau de expansiune, realizat intern, este posibil sa nu includa aceste descrieri. Este posibil sa nu includa proiecte financiare detaliate pentru intreaga companie, dar ar trebui cel putin sa includa previziuni detaliate ale vanzarilor si cheltuielile companiei.

- Un plan de fezabilitate este un foarte simplu plan de inceput care include un sumar, o declaratie asupra misiunii, cai catre succes, o analiza de piata simpla si analiza preliminara a costurilor, preturilor si probabil a cheltuielilor. Acest tip de plan este bun pentru a decide daca sa faceti un pas bun sau nu, pentru a va da seama daca aceasta este o afacere care merita infiintata.


_______________________________________
"WEBMASTERS TOP"                  "Producator vinuri nobile       Free scripts for site

pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la